مهدی ملکی

تعداد بازی‌های غیرقابل اجرا روی پلی استیشن 5 افزایش یافت

مهدی ملکی 27 آبان 1399 بدون دیدگاه
853 بازدید

کنسول PS5 توانایی این را دارد که تقریباً تمام بازی‌های PS4 را به وسیله قابلیت Backward اجرا کند اما بازی‌های بسیار اندکی هم وجود دارد که روی این کنسول قابل تجربه نیستند. سونی مدتی قبل فهرستی از 10 بازی تهیه کرد که با PS5 سازگار نیستند اما به تازگی مشخص شده است که بازی‌های بیشتری از این محدودیت پیروی خواهند کرد.

پیش از این به نظر می‌رسید که تنها این 10 بازی از نسل جدید سونی باز می‌مانند اما به تازگی یوبی‌سافت هم با تهیه یک فهرست، چندین بازی دیگر را نیز به این عناوین افزوده است. در این بین نام عناوینی به چشم می‌خورد که در نسل پیش موفق عمل کرده‌اند و فقدان آن‌ها روی کنسول جدید سونی برای طرفداران ناراحت کننده است.

فهرست کامل این بازی‌ها در پایین آورده شده است که شامل تعدادی از بازی‌های VR و چند نسخه از مجموعه Assassin’s Creed هم می‌شود. یوبی‌سافت پس از به اشتراک گزاری این فهرست، سریعاً آن را از وب‌سایت خود حذف کرد ولی اکنون ما به آن‌ها هم دسترسی داریم. علامت‌های ستاره‌دار در لیست به بازی‌های ذکر شده توسط یوبی‌سافت اشاره دارند. طبق گزارش‌ها منتشر شده، این بازی‌ها در هر صورت اجرا می‌شوند اما ممکن است که مشکلاتی را هنگام بازی کردن با آن‌ها تجربه کنید. شاید عاقلانه‌تر باشد که بازیکنان تا ارائه آپدیت‌هایی که وضعیت این بازی‌ها را بهبود می‌بخشند، صبر کنند.

عناوین PS4 که روی PS5 اجرا نمی‌شوند:

  1. Assassin’s Creed Syndicate*
  2. Assassin’s Creed Chronicles: India*
  3. Assassin’s Creed Chronicles: China*
  4. Assassin’s Creed Chronicles: Russia*
  5. Risk*
  6. Star Trek Bridge Crew*
  7. Werewolves Within*
  8. Space Junkies*
  9. DWVR
  10. Afro Samurai 2: Revenge of Kuma – Volume One
  11. TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
  12. Just Deal With It!
  13. Shadow Complex Remastered
  14. Robinson: The Journey
  15. We Sing
  16. Hitman Go: Definitive Edition
  17. Shadwen
  18. Joe’s Diner

البته برخی دیگر از بازی‌هایی هم که در این فهرست حضور ندارند، با مشکلاتی در اجرای خود روی PS5 مواجه‌اند. برای مثال بازی Batman: Return to Arkham در جلوه‌های دیداری خود ایراداتی دارد و به صورت روان اجرا نمی‌شود. ممکن است در آینده این مشکلات حل شوند و تلاش‌ تیم‌های توسعه‌دهنده به کارایی بهتری در این عناوین بینجامد.

منبع: Game Spot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.