ps4
یحیی رحیمی

آمار فروش کنسول PS4 در کشورهای مختلف اعلام شد: ایالات متحده خریدار اصلی

یحیی رحیمی 25 شهریور 1398 بدون دیدگاه
979 بازدید

آمار فروش کنسول PS4 روندی کاهشی به خود گرفته است و کندتر از ماه های قبلی دنبال می شود. این نکته را می توان در گزراش های مالی اخیر سونی نیز مشاهده کرد. نسل بعدی کنسول ها در شرف آغاز است و طبیعی است که چنین آماری را شاهد باشیم. چند ماه پیش نیز اعلام شد که فروش این کنسول جذاب از مرز 100 میلیون عدد فرا رفته است و حالا آماری در دست داریم که میزان فروش کنسول را در چند کشور بزرگ نشان می دهد.

بر اساس صحبت های Daniel Ahmad که یکی از تحلیل گران بازار است، بیش از 30 میلیون عدد از کنسول PS4 در ایالات متحده به فروش رفته است. این عدد 30 درصد از سهم کل فروش جهانی را نشان می دهد و آمریکا را به عنوان بزرگ ترین خریدار این کنسول اعلام می کند. آمار در خود ژاپن متفاوت است و تا به حال 8.3 میلیون عدد از این کنسول در کشور چشم بادامی ها به فروش رفته است.

جالب است که سومین خریدار بزرگ این کنسول نیز آلمان است و آلمانی ها تا به حال 7.2 میلیون عدد از این کنسول را خریداری کرده اند و بعد از آن نیز بریتانیا با خرید 6.8 میلیون نسخه در جایگاه بعدی قرار دارد. عرضه کنسول PS5 سال بعدی میلادی شروع خواهد شد و به همین دلیل فروش کنسول PS4 به صورت مداوم کاهش خواهد یافت اما با توجه به محبوبیت کنسول سونی، هنوز چند رکورد دیگر برای شکسته شدن وجود دارد.

البته که سه اختصاصی بزرگ سونی هنوز عرضه نشده اند. قطعا بازی The Last of Us Part II به افزایش فروش این کنسول کمک خواهد کرد و هنوز حدود 1 سال و نیم زمان تا عرضه کنسول PS5 نیز باقی مانده است. سونی در نظر دارد که رکورد فروش PS2 را جابه جا کند و باید دید که آیا در این کار موفق خواهد شد یا خیر؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.