xbox bethesda
یحیی رحیمی

نظر فیل اسپنسر در مورد احتمال انتشار بازی‌های انحصاری Xbox روی پلتفرم‌های دیگر

یحیی رحیمی 26 مهر 1399 بدون دیدگاه
274 بازدید

به دست گرفتن مالکیت استودیوهای شرکت Bethesda Softworks جنجال زیادی به پا کرد و بحث‌های زیادی در مورد آینده این شرکت درگرفت. بسیاری باور داشتند که ایکس باکس به انتشار بازی‌های این شرکت برای پلتفرم سونی هم ادامه خواهد داد و تغییری در این مورد ایجاد نخواهد کرد. خرید بتسدا برای مایکروسافت 7.5 میلیارد دلار هزینه داشته و با توجه به فروش احتمالی بازی‌هایی مانند The Elder Scrolls VI روی پلی‌استیشن، سخت است که از سود این بازی گذشت. بر اساس گفته فیل اسپنسر، نیازی به انتشار بازی‌های بتسدا روی پلتفرم‌های دیگر نیست.

مدیر Xbox در گفتگو با وب‌سایت Kotaku در مورد قرارداد به ثبت رسیده و آینده بتسدا صحبت کرده است. او گفته که برای برگشت پول خرج شده، نیازی به انتشار بازی‌های این شرکت روی پلتفرم‌های دیگر نمی‌بیند و گفته که این بازی‌ها روی چندین پلتفرم عرضه می‌شوند و این‌طور نیست که تنها در انحصار کنسول Xbox باشند بلکه روی PC و xCloud هم منتشر می‌شوند.

Phil Spencerمن فکر می‌کنم که کاربران می‌توانند روی دستگاه‌های مختلفی بازی کنند، ما xCloud و PC و Game Pass و کنسول‌هایمان راداریم. نیازی به انتشار بازی‌هایمان روی پلتفرم‌های دیگر غیرازاین پلتفرم‌ها که پشتیبانی می‌کنیم نداریم تا اینکه قرارداد برای ما سودآور باشد.

اسپنسر قبلاً گفته بود که ممکن است بازی‌های بتسدا روی پلتفرم‌های رقیب منتشر شوند اما این نیاز به بررسی یک‌به‌یک بازی‌ها دارد و نظر امروز او بلعکس صحبت‌های قبلی است و از عدم انتشار بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن و Switch می‌گوید. او در ادامه گفته که هدف اصلی خرید Bethesda، حذف دسترسی گیمرها به بازی‌های موردعلاقه‌شان نیست:

این قرارداد به‌منظور حذف بازی از جامعه طرفداران ناشر امضا نشده است. کجای قرارداد ما نوشته‌ایم که: چطور می‌توانیم طرفداران را از تجربه این بازی‌ها منع کنیم؟ ما می‌خواهیم افراد بیشتری موفق به تجربه این بازی‌ها شوند، نه اینکه تعداد را کاهش دهیم.

اسپنسر در ادامه گفته که ایکس باکس رابطه بسیار خوبی با نینتندو دارد و قول انتشار بازی‌های بیشتری برای این پلتفرم را داده؛ اما این بستگی به توانایی کنسول برای اجرای بازی دارد و ممکن است Switch توانایی اجرای بازی‌های نسل نهم را نداشته باشد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.