wb-games
یحیی رحیمی

مایکل پچتر: سونی فرصت خوبی برای خرید شرکت Warner Bros. Interactive دارد

یحیی رحیمی 12 مهر 1399 بدون دیدگاه
412 بازدید

خرید شرکت Bethesda توسط مایکروسافت، سروصدای زیادی به پا کرد و کسی انتظار این حرکت را از مایکروسافت نداشت. پس از انتشار این بمب خبری، طرفداران سونی امیدوار بودند که مدیران پلی استیشن هم حرکت مشابهی انجام دهد. مایکل پچتر، تحلیل‌گر صنعت بازی، در گفتگو با GamingBolt از احتمال خرید بخش تولید بازی شرکت Warner گفته و اینکه سونی فرصت مناسبی برای انجام این کار در اختیار دارد.

پچتر باور دارد که AT&T،کمپانی مادر WB Games، بالاخره این شرکت و استودیوهای زیرمجموعه آن را به فروش خواهد رساند و کنترل این استودیوها به دست شرکت دیگری خواهد افتاد. AT&T همین چند وقت پیش هم تصمیم به فروش گرفت اما با افزایش ارزش سهام، از فروش آن صرف‌نظر کرد. پچتر در این مورد گفته:

خریدهای امسال سونی مانند خرید Insomniac کوچک خواهند بود اما باور دارم که سونی در موقعیت مناسبی برای خرید Warner Bros. Interactive قرار دارد و بالاخره روزی می‌رسد که AT&T تصمیم به فروش خواهد گرفت. البته این شرکت بعید است قراردادی امضا کند که بر اساس آن، تمامی آی پی و فرانچایزها انحصاری شوند مگر اینکه حق امتیاز نشر بازی را هم به فروش برساند و آن زمان خواهد بود که انحصاری شدن Batman و Mortal Kombat توسط سونی بررسی می‌شود و نتیجه‌ای مشابه Spider-Man را خواهیم دید. فکر نمی‌کنم این سناریو در آخر اتفاق بیفتد زیرا که گزینه فروش Warner Bros. Interactive از میز برداشته‌شده است. ما شاهد فروش بتسدا با 7.5 میلیارد دلار بودیم و آیا AT&T با این قیمت راضی خواهد شد؟

مایکل پچتر در ادامه از احتمال خرید فرانچایزهایی مانند Metal Gear و Final Fantasy گفته و باور دارد که این دو آی پی، ارزش خرید توسط سونی را ندارند:

Metal Gear بدون کوجیما ارزش زیادی ندارد و آخرین Final Fantasy هم سال 2016 منتشر شد. فکر نمی‌کنم کسی به خرید این دو آی پی اهمیت بدهد و اینجا در مورد فروش چند میلیون نسخه حرف می‌زنیم که باعث افزایش ارزش کنسول نمی‌شود. شاید بیشترین تأثیر را در ژاپن ببینیم و خب ژاپنی‌ها هم ایکس باکس نمی‌خرند و سونی نیازی به نگرانی در این مورد ندارند. فکر نمی‌کنم که خرید این دو بازی کمکی به سونی بکند.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.