سید مسعود کاظمی

گیفت ‌کارت‌ ایکس ‌باکس و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

سید مسعود کاظمی 6 مهر 1401 بدون دیدگاه
1,871 بازدید

گیفت ‌کارت‌ های ایکس ‌باکس محصولاتی‌اند که تقریبا همه گیمرها، به‌خصوص گیمرهای ایرانی با آن سروکار دارند. در این مطلب به معرفی گیفت‌کارت، راهنمای خرید و نحوه فعال‌سازی آن خواهیم پرداخت. گیفت کارت های ایکس باکس به شما اجازه می‌دهند تا پول را به داخل اکانت ایکس باکس خود اضافه کرده و با استفاده از آن انواع سرویس‌های آنلاین، بازی‌های جدید و سیار موارد را خریداری کنید. استفاده از گیفت کارت‌های ایکس باکس بسیار ساده بوده که در ادامه با معرفی نحوه فعال‌سازی، استفاده و … آموزش کاملی را به شما خواهیم داد. با پارسی‌گیم همراه باشید.

استفاده از گیفت‌کارت‌ها تنها راه خرید آنلاین بازی‌ها و خرید اشتراک سرویس‌ها در ایران محسوب می‌شود؛ با خرید و وارد کردن کد گیفت‌کارت کاربر می‌تواند از مبلغ مشخصی پول را به اکانت ایکس ‌باکس خود اضافه کند و به‌صورت آنلاین از فروشگاه ایکس ‌باکس محصولاتی نظیر بازی، بسته های الحاقی و موارد دیگر را خرید کند. در این مطلب درباره گیفت‌کارت ایکس ‌باکس، نحوه خرید و استفاده آن به‌صورت مفصل توضیحات ارائه خواهم داد.

گیفت‌ کارت ایکس ‌باکس

گیفت‌ کارت ایکس ‌باکس چیست ؟

گیفت ‌کارت ایکس ‌باکس نوعی کارتی است که با وارد کردن کد درج شده در آن می‌توانید به حساب ایکس ‌باکس خود پول اضافه کنید. گیفت‌کارت‌های ایکس ‌باکس قیمت‌های مختلفی دارند. قیمت گیفت‌کارت‌ها به‌ترتیب 5، 10، 15، 20، 25، 30، 40، 50، 60، 70 و 100 دلار موجود هستند؛ البته واحد های پولی دیگری نیز مانند یورو و پوند را هم شامل می شوند. همچنان گیفت‌کارت‌های مخصوص سرویس ایکس ‌باکس لایو گلد و ایکس ‌باکس گیم پس نیز موجود است که با خرید و وارد کردن کد آن می‌توانید اشتراک این سرویس‌ها فعال کنید.

Xbox Series X

چرا باید از گیفت‌کارت استفاده کنیم ؟

برای خرید بازی‌های ایکس ‌باکس، 2 راه وجود دارد. راه اول خرید دیسک بازی است و از آنجایی که دیسک بازی‌های ایکس ‌باکس به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، قیمت ثابتی ندارند و فروشنده می‌تواند هر قیمتی را برای فروش انتخاب کند که متاسفانه اکثر فروشنده‌ها قیمت‌های نجومی برای بازی‌ها و مخصوصا بازی های جدید انتخاب می‌کنند. راه دوم خرید بازی‌ها به‌صورت آنلاین از فروشگاه ایکس ‌باکس است. برای خرید آنلاین کاربر باید مقدار پول بازی را پرداخت کند؛ معمولا برای خرید آنلاین از سرویس‌های PayPal یا MasterCard استفاده می‌شود؛ اما در ایران این سرویس‌های بانکی فعالیت ندارند و تنها راه باقی‌مانده استفاده از گیفت‌کارت است. با خرید گیفت‌‌کارت و وارد کردن کد آن می‌توانید از فروشگاه ایکس ‌باکس خرید کنید.

چگونه گیفت ‌کارت‌ ایکس ‌باکس خریداری کرده و از آن استفاده کنیم ؟

گیفت‌کارت‌های ایکس ‌باکس را می‌توان از فروشگاه‌ کنسول و لوازم جانبی آن خریداری کرد. همچنان سایت‌‌های مختلفی وجود دارد که به‌صورت آنلاین این گیفت‌کارت‌ها را برای فروش گذاشته است. لازم به‌ذکر است که قبل از خرید گیفت ‌کارت‌ ایکس ‌باکس به صورت آنلاین از امنیت و واقعی بودن سایت‌‌ها مطمئن شوید.

فعال سازی گیفت ‌کارت‌ ایکس ‌باکس

در پشت گیفت‌کارت‌ها کد 12 رقمی درج شده است. برای استفاده از گیفت‌کارت‌ های ایکس ‌باکس باید این کد 12 رقمی را در حساب ایکس ‌باکس خود وارد کنید. برای این کار اول وارد حساب ایکس ‌باکس خود شوید. سپس به فروشگاه ایکس ‌باکس رفته و گزینه Redeem Code را انتخاب کنید. کد 12 رقمی درج شده در گیفت‌کارت را وارد کرده و گزینه Redeem را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل مقدار پولی که در گیفت‌کارت درج شده است به حساب ایکس ‌باکس شما اضافه می‌شود و شما می‌توانید به راحتی از فروشگاه ایکس ‌باکس خرید کنید. توجه داشته باشید که برای فعال سازی گیفت کارت در حساب خود باید از نرم افزار تغییر ای پی استفاده کنید.

ریجن‌بندی گیفت‌کارت‌های ایکس ‌باکس

کنسول ایکس ‌باکس وان ریجن خاصی ندارد اما در بخش خرید گیفت‌کارت باید گیفت‌کارتی را خریداری کنید که واحد پولی آن با کشور اکانت‌تان همخوانی داشته باشد. یعنی اگر کشور انتخاب شده در اکانت‌تان آمریکا باشد باید شما گیفت‌کارتی را خریداری کنید که واحد پولی آمریکا یعنی دلار آمریکا باشد. برای فهمیدن کشور اکانت‌تان از طریق ایکس ‌باکس وارد اکانت خود شوید. به بخش System>Setting>System>Language & Location بروید. در پنجره باز شده می‌توانید کشور انتخاب شده اکانت‌تان را بفهمید و اگر مایل بودید آن‌را عوض کنید.

برای خرید گیفت کارت ایکس باکس به وب سایت وب گیفت مراجعه کنید.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

گیفت کارت ایکس باکس یک روش برای اضافه کردن پول به اکانت سرویس ایکس باکس شما است که به کمک آن می‌توانید خرید انواع بازی‌ها و سرویس های مربوطه را به آسانی انجام دهید.

۱
آیا گیفت کارت ها ریجن بندی دارند؟

بله، برای مثال اگر اکانت شما با ریجن آمریکا ساخته شده باید از گیفت کارت مربوط به آن کشور و به صورت دلار آمریکا استفاده کنید.

۲
میزان اعتبار گیفت کارت ها چقدر است؟

گیفت کارت های ایکس باکس از 5 دلار تا 100 دلار برای خریداری در دسترس هستند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.