شان لیدن
یحیی رحیمی

شان لیدن مدیر سابق استودیوهای سونی دلیل استعفایش را فاش کرد

یحیی رحیمی 14 شهریور 1400 بدون دیدگاه
339 بازدید

تقریباً دو سال از جدایی شان لیدن از پلی استیشن و استعفا از مقام مدیریت استودیوهای سونی می‌گذرد و در این مدت، کنترل کامل پلی استیشن در دست «جیم رایان» بریتانیایی بوده که تصمیمات وی تا حدودی موردانتقاد قرار گرفته است. جدایی شان لیدن با واکنش بسیاری از طرفداران سونی همراه بود و تا به امروز در مورد دلیل این کار، اطلاعی کسب نکرده‌ایم. آقای لیدن اخیراً با رسانه‌ی بلومبرگ مصاحبه کرده و دلیل جدایی از مجموعه سونی را فشار کاری زیاد و ازکارافتادگی عنوان کرده است.

شان لیدن از سال 2014 تا 2019، وظیفه‌ی مدیریت استودیوهای جهانی سونی را بر عهده داشت و فرد شماره یک پلی استیشن برای تصمیم‌گیری در مورد آینده بازی‌ها و کنسول بازی بود. او بالاخره دو سال پیش از مقام خود کنار رفت و جیم رایان جایگاه وی را گرفت. بسیاری از روزنامه‌نگاران فعال در عرصه بازی، باور داشتند که تنش میان آقای لیدن و رایان باعث جدایی شده و این در حالی است که دلیل اصلی، کناره‌گیری در بهترین زمان ممکن و در اوج بوده است. شان لیدن در مصاحبه با بلومبرگ اذعان کرده:‌

Shawn Laydenاین فعالیتی مناسب یک فرد جوان است. من حس کردم که حال زمان مناسبی است و میراث خوبی از خود به‌جا گذاشته‌ام. همان لحظه با خودم گفتم که حال زمان مناسبی برای جدایی است و نسبت به تصمیم خود خوشحالم.

وی در ادامه از ساخت بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 از جمله Horizon Zero Dawn و God of War صحبت کرده و باور دارد که پس از توسعه‌ این بازی‌ها، دیگر نیازی به حضور در شرکت سونی نداشت و لازم بود تا نسل تازه‌ای برای مدیریت بازی‌های پلی استیشن 5 جایگزین شوند.

جیم رایان جدایی شان لیدن

جیم رایان، فردی مناسب برای پلی استیشن؟

در ادامه، صحبت به شایعات پیرامون تنش‌های میان وی و جیم رایان کشیده می‌شود و آقای لیدن، جواب خاصی به این سؤال نمی‌دهد و تنها باور دارد که تصمیم وی برای جدایی از شرکت سونی درست بوده است. بر اساس گفته‌‌ها، دلیل اصلی همان فشار کاری و همچنین خداحافظی در اوج بوده و است همان‌طور که می‌دانید، کنسول پلی استیشن 4 و عناوین انحصاری آن، موفقیت بسیار زیادی به ارمغان آورده و شان لیدن، میراث مناسبی از خود به‌جا گذاشته است. از زمان جدایی وی، بسیاری از طرفداران پلی استیشن نسبت به تصمیمات مدیر جدید، ناراضی بوده‌اند و باور داشته‌اند که شان لیدن، فرد مناسب‌تری نسبت به جیم رایان برای کنترل برند پلی استیشن است. جالب است که آقای لیدن نیز بسیاری از توییت‌های منتقدان مدیر جدید را لایک کرده و به نظر می‌رسد که وی نیز با سیاست‌های جدید سونی مشکل دارد.

در حال حاضر بزرگ‌ترین مدیوم سرگرمی در جهان هستیم و البته در مورد شبکه‌های اجتماعی، کمی ضعیف عمل کرده‌ایم. هدف من برای آخرین روزهای کاری‌ام، جذب افراد بیشتری به سوی خلق بازی و تجربه لذت‌بخش بازی‌های ویدیویی است.

جیم رایان در طی ساله‌های اخیر، صحبت‌های عجیبی در مورد بازی‌کنان و حتی کنسول‌های قدیمی سونی بیان کرده و به باور بسیاری، فردی مناسب برای هدایت استودیوهای جهانی سونی نیست. در سوی دیگر، کنسول پلی استیشن 5 موفقیت بزرگی برای سونی بوده و شواهد، خبر از موفقیت استراتژی جدید جیم رایان که مبتنی بر انتشار بازی‌های انحصاری سودآور است، می‌دهد. نظر شما در مورد تصمیمات مدیر جدید پلی استیشن چیست؟

منبع:‌PushSquare‌

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.