Oculus-Quest
یحیی رحیمی

لو رفتن مشخصات هدست Oculus Quest 2 قبل از مراسم Facebook Connect

یحیی رحیمی 25 شهریور 1399 بدون دیدگاه
463 بازدید

ماه گذشته از تغییر برند Oculus به Facebook Reality Labs خبردار شدیم که هر دو پژوهش‌های فناوری واقعیت مجازی آکیولوس و Spark AR را زیر چتر جدیدی قرار می‌دهد. فیس بوک به‌منظور معرفی تجهیزات و پرده‌برداری از فناوری‌های جدید، مراسم Facebook Connect را برای روز شانزدهم سپتامبر آماده کرد. این دقیقاً روزی است که رویداد جدید پلی استیشن هم برگزار می‌شود. حالا که یک روز تا برگزاری مراسم فاصله‌داریم، مشخصات هدست جدید Oculus Quest 2 به‌صورت اتفاقی لو رفته است.

مشخصات هدست Oculus Quest 2 اولین بار توسط خود فیس‌بوک و تیزر کوتاهی لو رفت که همان کافی بود تا از معرفی دستگاه جدید باخبر شویم. ویدیو پس از چند دقیقه از صفحه فیس‌بوک حذف شد اما افرادی که موفق به تماشای آن شده‌اند، از یک سری ویژگی‌های فنی گفته‌اند و این تیزر، قیمت و تاریخ عرضه را در برنداشته است.

بر اساس اطلاعات درز پیداکرده، هدست Oculus Quest 2 از صفحه‌نمایش با رزولوشن 2K برای هر چشم استفاده کرده است. پردازنده آن از نوع Qualcomm Snapdragon XR2 خواهد بود که با 6 گیگابایت رم هم تجهیز شده است. هرچند که قیمت هدست مشخص نشده؛ اما رویداد فیس‌بوک کانکت از قیمت و تاریخ عرضه رونمایی خواهد کرد. با توجه به تیزر منتشرشده، تاریخ عرضه این دستگاه نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

Oculus-Quest

هدست آکیولوس کوئست 2 بخشی از پردازش گرافیکی را بر عهده دارد و به‌عنوان یکی از رقیبان PS VR به‌حساب می‌آید. رویداد فردای سونی ممکن است از هدست PS VR 2 هم رونمایی کند که البته احتمال ضعیفی است. جنگ میان کنسول‌ها با پلی استیشن 5 و Xbox Series X بالاگرفته است و معرفی نسل جدید هدست های واقعیت مجازی پلی استیشن، باعث گسترش میدان جنگ به عرصه‌های جدیدی می‌شود.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.