فیس بوک
یحیی رحیمی

فیس بوک به دنبال تغییر برند و ورود جدی به جهان متاورس است

یحیی رحیمی 28 مهر 1400 بدون دیدگاه
198 بازدید

گزارش‌ها حاکی از تغییر برند و اسم شرکت فیس بوک در کنفرانس سالانه Connect است که هفته آینده برگزار می‌شود. این شرکت آمریکایی نیز مانند گوگل که به زیر مجموعه هولدینگ آلفابت تبدیل شد، دنبال آن است که تمامی بخش‌های مختلف خود مانند واقعیت مجازی و واتس اپ را زیر مجموعه یک برند بزرگ‌تر ببرد و تمرکز را از اسم فیس بوک کنار بگذارد. تمامی برندهای تحت نظر این شرکت مانند اینستاگرام، آکیولوس و واتس‌اپ تحت مدیریت تازه‌ای قرار خواهند گرفت.

قرار است برند جدیدی توسط مارک زاکربرگ در کنفرانس هفته آینده معرفی شود و در حال حاضر، هیچ شایعه یا اطلاعاتی در مورد اسم جدید این شرکت در دست نیست. با تغییر برند، هدف اصلی فیس بوک به گسترش جهان متاورس که اخیراً در دستور کار شرکت‌های متفاوتی قرار گرفته، تبدیل می‌شود. متاورس در واقع یک جهان به هم پیوسته و مشابه اینترنت است که همه‌چیز به یکدیگر وابسته است و اینترنت از حالت یک صفحه متنی و بصری خارج می‌شود.

بنابر گزارش CNN، زاکربرگ به دنبال استخدام ده هزار نیرو متخصص در اروپا است تا بتوانند روی پروژه متاورس کار کنند و انقلابی در زمینه اینترنت ایجاد کنند. زاکربرگ در تیرماه به رسانه TheVerge گفته بود که هدف آن‌ها، تغییر تمرکز و چهره اصلی کمپانی به عنوان یک شبکه اجتماعی و تبدیل آن به یک شرکت با اهداف گسترده و بزرگ مانند متاورس است. متاورس می‌تواند معانی مختلفی برای هر شرکت و توسعه‌دهنده داشته باشد. برای فیس بوک، متاورس فضایی مجازی و به هم پیوسته که توسط فناوری واقعیت افزوده و هدست‌های واقعیت مجازی قابل دسترس است.

فیس بوک متاورس

چرا فیس بوک به دنبال ایجاد یک متاورس است؟

شرکت اپیک گیمز نیز به شدت ایده‌ی ایجاد یک متاورس را دنبال می‌کند. بازی Fortnite نمونه کوچکی از همان جهان بزرگ است که می‌توان داخل آن کنسرت برگزار کرد، نمایشگاه تشکیل داد و حتی به خرید اتومبیل پرداخت. اپیک گیمز به دنبال آن است که اینترنت را به صورت کلاسیک کنار بگذارد و همه را به استفاده از فناوری جدید وا‌دارد. سونی نیز سرمایه‌گذاری زیادی در پروژه اپیک گیمز انجام داده و حال می‌دانیم که فیس بوک نیز قرار است پیش‌قدم شود.

ایجاد یک برند جدید و تبدیل فیس بوک به یک زیر مجموعه، می‌تواند اندکی از فضای منفی پیرامون این شرکت بکاهد. در حال حاضر نه دولت‌ها و نه کاربران از سیاست‌های اخیر این شرکت دل خوشی ندارند و علاوه بر آن، فاش شدن اطلاعات کاربران و عدم کنترل مناسب محتوای غلط و نادرست نیز، باعث انتقادات زیادی شده است. ممکن است برند جدید بتواند روزهای تازه‌ای برای این کمپانی بسازد.

منبع:‌ PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.