بهترین بازی های رایگان استیم که میتوانید تجربه کنید
کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های رایگان استیم که میتوانید تجربه کنید – قسمت دوم

کیوان آمیرزاده 3 شهریور 1399 2 دیدگاه
4,695 بازدید

در قسمت قبل، 5 بازی رایگانی که می‌توانید در استیم تجربه کنید را به شما معرفی کردیم که بسیاری از آن‌ها به دلیل الهام گیری شدید از بازی‌های موفق توانسته‌اند مخاطب زیادی را در این شبکه کسب کنند. در این قسمت، می‌خواهیم 5 بازی رایگان برتر استیم را به شما معرفی کنیم که هریک از آن‌ها ویژ‌گی‌های خاص و منحصربه‌فرد زیادی دارند و حتی تعدادی از آن‌ها، منبع الهام بازی‌های بسیاری شده‌اند. پنج بازی که در این قسمت می‌خواهیم به شما معرفی کنیم در برابر بازی‌های رایگان پلتفرم‌های دیگر نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و تجربه کردن آن‌ها به تمام علاقه‌مندان به پلتفرم رایانه‌های شخصی پیشنهاد می‌شود.

بازی Warframe

5- Warframe

بازی‌های رایگان استیم، معمولاً تمرکز اصلی خود را بر روی بخش آنلاین خود گذاشته‌اند اما Warframe جزو معدود بازی‌های رایگان این شبکه است که بخش تک‌نفره بسیار جذابی در کنار بخش آنلاین خود دارد. این بازی شما را به آینده می‌برد و یک تجربه جذاب نقش‌آفرینی را به بازیکنان ارائه می‌دهد. این بازی در مأموریت‌های مختلف، داستان جالبی را روایت می‌کند و شما می‌توانید تنهایی یا به کمک چندین بازیکن دیگر، به تجربه کردن این مأموریت‌ها مشغول شوید. این مأموریت‌ها به‌صورت تصادفی، دریکی از نقشه‌های پیش‌فرض بازی، ساخته می‌شوند که باعث متنوع شدن بخش تک‌نفره این عنوان می‌شود.

این بازی در آینده‌ای دور جریان دارد و نژادهای فانتزی و خیالی زیادی در این عنوان به چشم می‌خورد. سلاح‌های بازی نیز از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها، قابلیت‌های قدرتمند متنوعی دارند. شما می‌توانید از شمشیر یا اسلحه دلخواه خود برای کشتن دشمنان استفاده کنید یا حتی به‌صورت مخفی‌کاری مأموریت خود را پیش ببرید تا مأموریت‌های سخت بازی را راحت‌تر پیش ببرید. شما با کامل کردن هر مأموریت، پاداش‌های مختلفی را کسب خواهید کرد و می‌توانید با ارتقای تجهیزات خود، توانایی‌های هیجان‌انگیزی را به شخصیت خود اضافه کنید.

علاوه بر این بخش، یک قسمت چندنفره نیز در بازی قرارگرفته است که بازیکنان می‌توانند در برابر یکدیگر قرار بگیرند و مهارت خود را به رخ دیگر بازیکنان بکشند. در این بخش، بازیکنان نسبتاً در یک سطح وجود دارند و بازیکنانی که ساعات طولانی به تجربه این عنوان پرداخته‌اند، برتری خاصی نسبت به بازیکنان تازه‌وارد ندارند. اکثر آیتم‌هایی که بازیکنان می‌توانند با پولی واقعی در Warframe بخرند، جنبه تزیینی دارد تا بازیکنان بتوانند بدون خرج کردن کوچک‌ترین پولی، نهایت لذت را از این بازی جذاب ببرند.

بازی Team Fortress 2

4- Team Fortress 2

شبکه استیم توسط کمپانی Valve ساخته شده است و آن‌ها برای جذب بازیکنان به شبکه خود، بازی‌های مختلفی را به‌صورت انحصاری برای استیم توسعه دادند. یکی از بازی‌های رایگان و مشهور آن‌ها، Team Fortress 2 است که پس از گذشت 13 سال از زمان انتشارش، هنوز هم طرفداران زیادی در این شبکه دارد. بازی‌های بسیار زیادی از جمله Overwatch از این عنوان ایده برداری کرده‌اند که باعث بالاتر رفتن ارزش تجربه کردن آن می‌شود!

این عنوان در سبک شوتر اول‌شخص است و هر بازی، در قالب دو تیم چندنفره جریان دارد. شما از بین چندین شخصیت حاضر در بازی، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنید و با کامل کردن هدفی که به شما گفته می‌شود، پیروز خواهید شد. هر شخصیت بازی، توانایی‌های خاص خود را دارد؛ برای مثال یکی از شخصیت‌های بازی یک مسلسل بزرگ در دست دارد و علاوه بر داشتن خط جان بالا، می‌تواند آسیب شدیدی را در فواصل کوتاه به دشمنان وارد کند. در کل 9 شخصیت در سه کلاس متفاوت وجود دارد که هریک سبک بازی خاص خود را دارد.

نحوه پیروز شدن در هر بازی نیز به هدف مشخص‌شده در بازی مربوط است. این عنوان در کل 5 هدف اصلی را برای پیروزی طراحی کرده است و هر بازی که شما انجام می‌دهید، یکی از این پنج هدف را به‌عنوان هدف پیروزی در نظر گرفته است. برای مثال در برخی بازی‌ها، شما باید منطقه‌ای را برای مدت بیشتری تحت کنترل تیم خود قرار دهید و مانع از تصاحب آن توسط تیم دشمن شوید یا در برخی بازی‌های دیگر، شما باید یک واگن را به آخر نقشه برسانید و تیم مقابل باید مانع از رسیدن واگن به مکان مشخص‌شده شوند. تنوع بالای مودهای بازی باعث شده است تا این عنوان بتواند جذابیت خود را پس از گذشت سالیان طولانی نگه دارد.

بازی Team Fortress 2 تجربه‌ای بسیار کلاسیک و جذاب از یک عنوان آنلاین چندنفره به شما ارائه می‌دهد. بااینکه 13 سال از زمان عرضه بازی گذشته است و بازی‌های مختلفی از ویژگی‌های این اثر در عناوین خود استفاده کرده‌اند، Team Fortress 2 هنوز هم یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است و به تمام علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین تیمی پیشنهاد می‌شود.

بازی Counter-Strike Global Offensive

3- Counter-Strike Global Offensive

مگر می‌شود بازیکنان پلتفرم رایانه‌های شخصی با بازی کانتر استرایک آشنایی نداشته باشند؟ این بازی یکی از قدیمی‌ترین عناوین سبک شوتر تاکتیکال است که نسخه‌های 1.6 و Source آن طرفداران زیادی در سراسر دنیا ازجمله ایران داشته است. جدیدترین نسخه از این بازی، Counter-Strike Global Offensive است که با پیشرفت دادن نسخه‌های قدیمی، عنوانی کم نقص در سبک شوتر تاکتیکال را به بازیکنان به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

بازی CS Go تا مدت‌زمان زیادی باقیمت 15 دلار در استیم قرار داشت اما پس از ظاهر شدن فروشگاه اپیک گیمز و به وجود آمدن رقیبی سخت برای استیم، این شبکه تصمیم گرفت تا این بازی را به‌صورت رایگان منتشر کند تا کاربران خود را از دست ندهد. این بازی نیز ساخته Valve است و بااینکه 8 سال از زمان انتشار آن می‌گذرد، هنوز هم پشتیبانی خوبی از این بازی می‌شود. همانند نسخه‌های قدیمی، شما در قالب دو تیم تروریست و ضد تروریست، باید به کشتن تیم حریف بپردازید. هدف اصلی تروریست‌ها منفجر کردن بمب و هدف اصلی ضد تروریست‌ها، خنثی کردن بمب است که کلاسیک‌ترین مود بازی کانتر به‌حساب می‌آید.

در این نسخه، تمام نقشه‌های قدیمی به صورت کامل بازسازی‌شده‌اند و بهینه‌سازی‌های خوبی در آن‌ها پیاده‌سازی شده است. بااینکه نقشه‌های جدیدی نیز در این بازی وجود دارد، اما هنوز هم نقشه Dust و Dust 2، پرطرفدارترین نقشه‌های بازی هستند. یک بخش رقابتی جذاب نیز به بازی اضافه‌شده است که شما باتجربه آن، می‌توانید مهارت خود را در مقیاس جهانی به چالش بکشید. مشکل اصلی بازی، زیاد بودن متقلبان است که تعداد آن‌ها پس از رایگان شدن بازی بسیار بیشتر شد. بسیاری از آن‌ها از ابزارهای تقلب استفاده می‌کنند که لذت بازی را به‌شدت کمتر می‌کند. بااینکه Valve برخورد جدی را با این بازیکنان داشته است، اما هنوز هم شاهد حضور متقلبان در بازی‌های عادی هستیم.

بازی Destiny 2

2- Destiny 2

بازی‌های MMO-RPG زیادی همانند World of Warcraft در طی سالیان اخیر روانه بازار شده‌اند اما خیلی از آن‌ها در نگه‌داشتن بازیکنان خود در طولانی‌مدت، با شکست مواجه شدند. سری Destiny با ترکیب کردن دو سبک شوتر اول‌شخص و MMO-RPG، جزو معدود بازی‌هایی است که توانسته با گذشت چندین سال، همچنان طرفداران خود را راضی نگه دارد. بااینکه Destiny 2 در زمان انتشارش برچسب شصت دلاری داشت، اما مدتی است که این عنوان را می‌توان به‌صورت رایگان از شبکه استیم دریافت کرد.

این بازی در آینده‌ای دور جریان دارد که داستان آن، پس از وقایع نسخه اول جریان دارد. شما برای آنکه بتوانید تمام بخش‌های ابتدایی و پایه بازی‌ را آزاد کنید، باید در ابتدا بخش داستانی را کامل کنید. پس از کامل شدن بخش داستانی، شما می‌توانید به سیاره‌های مختلفی که در بازی وجود دارد سفر کنید و با دوستانتان، به انجام مأموریت‌های آنلاین هر سیاره بروید. این بازی دارای دو بخش PVE و PVP جذاب و هیجان‌انگیز است که هر بخش می‌تواند ساعات بسیار طولانی شما را سرگرم نگه دارد. سه کلاس کاملاً مختلف در بازی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها، توانایی‌های مخصوص به خود را دارند که ارزش ساخت چندین شخصیت در بازی را بالا می‌برد.

در بخش‌های PVE، شما به همراه دیگر بازیکنان باید به انجام مراحل، Raid ها و Dungeon های مختلف بپردازید. در تمام این مودها، هدف اصلی شما و هم‌تیمی‌هایتان، رسیدن به باس آخر و شکست دادن آن است که در این میان، دشمنان قدرتمند و زیادی در برابر شما قرار خواهند گرفت. شما به شکست دادن هر باس، آیتم‌های قدرتمندی را می‌توانید به دست آورید که باعث می‌شود تا شما بتوانید مأموریت‌ها و مراحل سخت‌تر و جذاب‌تری را تجربه کنید. بخش PVP بازی نیز همانند بخش چندنفره بازی‌های شوتر است و شما با قرار گرفتن در یک تیم، باید به کشتن تیم حریف بپردازید و اهداف مشخص‌شده در نقشه بازی را به همراه تیم خود کامل کنید.

تنوع بسیار بالای اسلحه و زره‌های بازی، باعث می‌شود تا گیم‌پلی این عنوان از تنوع بسیار بالایی بهره ببرد. پشتیبانی قوی Bungie از Destiny 2 بی‌نظیر است و بسته‌های الحاقی بزرگی که برای بازی منتشر می‌شود، تنوع و گستردگی آن را چند برابر می‌کند. با توجه به اینکه سبک مبارزات بازی نیز همانند یک شوتر اول‌شخص استاندارد است، به‌سرعت می‌توانید با بازی ارتباط برقرار کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش را در کنار دوستانتان داشته باشید.

بازی DOTA 2

1- DOTA 2

به‌جرئت می‌توان گفت که بازی DOTA 2 با اختلاف بسیار زیادی بهترین بازی رایگان استیم و یکی از بهترین بازی‌های رایگان منتشرشده در بین تمام پلتفرم‌ها تا به امروز است. این عنوان پایه‌گذار سبک MOBA است که منبع الهامی بزرگ برای بازی‌های این سبک ازجمله League of Legends به شما می‌رود. نکته بسیار خوب این بازی آن است که تمام قهرمانان آن برعکس دیگر بازی‌های MOBA فعال هستند و شما نیازی ندارید تا زمان زیادی را صرف فعال کردن شخصیت محبوبتان بپردازید.

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، سیستم بسیار سخت این بازی برای تاره واردان به این سبک و بازی است. سبک MOBA هیچ شباهتی با سبک‌ بازی‌های دیگری که تا به امروز بازی کردید ندارد و حتی اگر در هر بازی دیگری به‌عنوان بهترین بازیکن شناخته‌شده باشید، هنگام تجربه اولین بازی MOBA خود مطمئناً سردرگم خواهید شد. DOTA 2 نیز در بین دیگر بازی‌های این سبک، از سیستم پیچیده‌تر و گسترده‌تری برخوردار است و اگر کسی نباشد که به شما آموزش دهد، چندین ماه طول خواهد کشید تا شما بتوانید موارد ابتدایی بازی را یاد بگیرید. ازاین‌رو اگر هیچ ایده‌ای در مورد گیم پلی DOTA 2 ندارید، بهتر است از دوستان حرفه‌ای خود یا کلیپ‌های آموزشی کمک بگیرید وگرنه با مشکلات شدیدی مواجه خواهید شد.

گیم‌پلی این عنوان به این شکل است که شما در ابتدای شروع هر دست از بازی، باید یک قهرمان از بین 119 قهرمان موجود در بازی را انتخاب کنید و در قالب دو تیم 5 نفره، وارد نقشه بازی خواهید شد. سپس شما باید وارد یکی از سه Lane یا همان مسیر موجود در نقشه بازی شوید و با کشتن Creep ها یا همان سربازان دشمن، به جمع‌آوری پول بپردازید تا بتوانید آیتم‌های مختلفی را برای شخصیت خود بخرید. به‌صورت استاندارد، هر شخصیت 4 توانایی مختلف دارد که شما با کمک گرفتن از آن‌ها، باید به کشتن بازیکنان تیم حریف بپردازید و در نهایت مقر اصلی آن‌ها را نابود کنید تا پیروز شوید.

هریک از قهرمانان DOTA 2 سبک بازی کردن مخصوص به خود را دارند و ازاین‌رو برای آنکه بتوانید بگویید که از این بازی خوشتان نمی‌آید، باید با تمام 119 قهرمان موجود، بازی کنید چراکه ممکن است سبک بازی تعدادی از آن‌ها آن‌قدر برای شما لذت‌بخش باشد که حتی باعث اعتیاد شما به بازی شود! پس اگر از بازیکنانی هستید که می‌خواهید به‌تازگی این بازی را شروع کنید، سعی کنید به‌سرعت تسلیم نشوید و به بازی فرصت دهید تا جذابیت و هیجان خود را به شما نشان دهد. اگر بتوانید همراه با دوستانتان به شروع این بازی بپردازید، مطمئناً با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. بااینکه DOTA 2 بهترین بازی رایگانی است که می‌توانید در شبکه استیم تجربه کنید، اما با عنوانی مواجه نیستید که بتواند در کوتاه‌مدت شما را جذب خود کند.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    اشکان

    مهمان

    وارکرافت ۳ پایه گذار سبک موبا هست و دوتا هم یه مپ بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    پارسا

    مهمان

    سلام
    بابا جان کانتر که هنوز پولیه

    پاسخ دهید