بهترین بازی های رایگان استیم که میتوانید تجربه کنید
کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های رایگان استیم که میتوانید تجربه کنید – قسمت اول

کیوان آمیرزاده 27 مرداد 1399 بدون دیدگاه
2,160 بازدید

درزمانی که کنسول‌ها با انتشار بازی‌های مختلف سعی در جذب بازیکنان دارند، نرم افزار Steam به‌عنوان اصلی‌ترین جامعه بازیکنان پلتفرم رایانه‌های شخصی، روند دیگری را برای جذب بازیکنان مختلف را به خود انتخاب کرده است. این شبکه به دو دلیل بزرگ، طرفداران بی‌شماری بین بازیکنان پلتفرم رایانه‌های شخصی دارد که میتوان به اعمال تخفیف‌‌های بسیار زیاد برای خرید بازی‌ها و ارائه ده‌ها بازی رایگان و جذاب به بازیکنان این پلتفرم اشاره کرد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین‌ بازی‌های رایگانی که میتوانید در این پلتفرم تجربه کنید را به شما معرفی کنیم تا بدون هیچ هزینه‌ای، لحظات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را همراه با دوستانتان در این شبکه تجربه کنید.

بهترین بازی‌های رایگانی که می‌توانید در Steam تجربه کنید کدام‌اند؟

Realm Royale

10- Realm Royale

بازی‌های سبک بتل رویال چندین سال است که به طرز قابل‌توجهی با استقبال مخاطبین روبرو بوده‌اند و بازیکنان زیادی را در سراسر جهان به خود، علاقه‌مند کرده‌اند. بازی Realm Royale تلاش کرده است تا با تلفیق چندین المان مختلف، عنوانی خاص در این سبک را به مخاطبانش ارائه دهد. همانند دیگر بازی‌های این سبک، شما باید در محیطی بزرگ فرود بیایید و با پیدا کردن تجهیزات و سلاح‌های مختلف، بازیکنان دیگر را شکست دهید. شما برای پیروز شدن، باید در بین 100 بازیکنی که در محیط بازی فرود می‌آیند، تنها بازمانده باشید.

در Realm Royale، شما می‌توانید کلاس شخصیت خود را انتخاب کنید که هر کلاس، توانایی‌های خاص خود را دارد و نحوه آسیب‌رسانی یا شفادهنده (هیلر) انواع متفاوتی با کلاس‌های دیگر دارد. بازیکنان با جست‌وجو در جزیره‌ای که در آن فرود آمدند، می‌توانند توانایی‌های قدرتمند مختلفی را پیدا کنند که این قدرت‌ها در برخی مواقع، سرنوشت یک مبارزه را به‌کلی تغییر می‌دهند. نکته جالب دیگر بازی، آن است که شما اگر اسلحه‌ای را پیدا کنید که برای شما بی‌استفاده باشد، می‌توانید آن را از بین ببرید و با استفاده از شاردهایی که به دست می‌آورید، به ساخت تجهیزات موردنظرتان بپردازید.

گرافیک و دوربین سوم شخص بازی، شباهت‌های زیادی به‌عنوان Fortnite دارد اما مبارزات و گیم‌پلی بازی شباهت خاصی با فورتنایت ندارد. با اینکه استودیوی سازنده بازی، پشتیبانی خود از این عنوان را کاهش داده است، اما Realm Royale باز هم می‌تواند ساعات سرگرم‌کننده‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

Smite

9- Smite

تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که نتیجه یک بازی در سبک MOBA همانند DOTA 2 با دوربین سوم شخص چه می‌شود؟ Smite برای بازیکنانی ساخته‌شده است که می‌خواهند این سبک را از زاویه‌ای کاملاً متفاوت و هیجان‌انگیزتری تجربه کنند. همانند دیگر بازی‌های این سبک، شما در نقشه‌ای قرار خواهید گرفت که در آن سه مسیر مختلف وجود دارد؛ هر بازیکن شخصیتی را انتخاب می‌کند و دریکی از این سه مسیر یا همان Lane می‌رود. سپس شما در قالب یک بازی تیمی ده‌نفره، باید به کشتن شخصیت بازیکنان حریف و جمع‌آوری پول با کشتن موجودات داخل نقشه بپردازید و با نابود کردن مقر اصلی بازیکنان حریف، پیروز شوید.

در بازی Smite شخصیت‌هایی که بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند، خدایان اساطیر مختلف است. شما می‌توانید با انتخاب کردن تور، به جنگ با زئوس یا انوبیس بروید و نبردی حماسی بین خدایان مختلف را تجربه کنید. طراحی شخصیت‌های بازی با دقت خوبی انجام شده است و علاقه‌مندان به هر یک از اساطیر را می‌تواند به خوبی راضی نگه دارد. شما تقریباً تمام شخصیت‌های مشهور اساطیر یونانی، اسکاندیناوی، مصری، چینی، هندی و ژاپنی را در بازی پیدا خواهید کرد که قدرت‌های و توانایی‌های هریک از آن‌ها بر اساس نوع شخصیتشان طراحی‌شده است؛ برای مثال بسیاری از توانایی‌های تور مربوط به چکش قدرتمند او است و یا زئوس باقدرت رعدوبرقش به هیچ شخصیتی رحم نمی‌کند!

سوم شخص بودن دوربین بازی باعث ایجاد تفاوت بسیار زیادی در گیم‌پلی و نحوه بازیکنان نسبت به دیگر بازی‌های این سبک شده است که در چندین ساعت ابتدایی می‌تواند لحظات بسیار هیجان‌انگیزی را برای بازیکنان به وجود بیاورد. مشکل دوربین سوم شخص این بازی جایی مشخص می‌شود که شما بخواهید با جدیت بالایی به تجربه آن بپردازید. برخی مواقع شما در حال ضربه زدن به بازیکن حریف هستید اما چون دربازی‌های MOBA ضربات عادی و توانایی‌هایتان میزان برد و محدوده مشخصی دارد، بازیکن حریف هیچ صدمه‌ای نمی‌بیند که ممکن است برای برخی بازیکنان اعصاب‌خردکن باشد.

اگر به دنبال تجربه سبک MOBA با دوربینی کاملاً متفاوت و سرگرم‌کننده هستید، بازی Smite می‌تواند تجربه لذت بخشی برای شما باشد. وجود مودهای متنوع در بازی باعث می‌شود تا شما به این زودی‌ها از این عنوان خسته نشوید و به شما اجازه می‌دهد تا در کنار دوستانتان لحظات بسیار لذت بخشی را تجربه کنید.

PlanetSide 2

8- PlanetSide 2

خلق یک میدان نبرد بسیار بزرگ، چیزی است که توسعه‌دهندگان همیشه به دنبال آن بوده‌اند. شاید سری Battlefield را بتوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های تیراندازی در این زمینه دانست چراکه با قرار دادن 64 بازیکن در یک نقشه، جنگ‌های هیجان‌انگیزی را به شما ارائه می‌دهد؛ اما PlanetSide 2 یک‌قدم جلوتر رفته است و بازیکنان را به میدان‌های جنگ چند صدنفره می‌برد که نتیجه آن، خلق یک بازی شوتر اول‌شخص با هیجان و عظمت بسیار بالا شده است.

این عنوان در آینده‌ای دور جریان دارد؛ زمانی که سه امپراتوری بزرگ، برای رسیدن به اهداف خود، وارد جنگ با یکدیگر می‌شوند. شما باید با تصاحب نقطه‌های حساس در نقشه، منابع مهمی را برای امپراتوری خود به دست بیاورید تا در جنگ‌های پیش رو، با قدرت بیشتری در برابر دیگر بازیکنان ایستادگی کنید. یک درخت مهارت بسیار بزرگ نیز در بازی وجود دارد که شما با کمک گرفتن از آن می‌توانید سرباز دلخواه خود را بسازید و ظاهر و سلاح مورداستفاده خود را به‌صورت کامل شخصی‌سازی کنید.

بازی در دنیایی بسیار بزرگ جریان دارد که در بخش‌های مختلفی از آن، بازیکنان برای یک تصاحب یک منطقه می‌جنگند. ازاین‌رو میدان‌های جنگ بزرگ متفاوتی به‌صورت هم‌زمان در جریان است و تعداد بازیکنان حاضر در برخی از این محیط‌ها، مرز دویست نفر را هم رد می‌کند. علاوه بر سلاح‌های مختلف، ماشین‌های جنگی مختلف همانند تانک‌ها، هواپیماها و ناوهای جنگی مختلفی نیز در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد تا حس یک جنگ تمام‌عیار، به تمام بازیکنان منطقه تزریق شود.

بزرگ بودن جنگ‌های بازی، مشکلات زیادی را برای بازیکنانی که به‌تازگی شروع به تجربه بازی کردند به وجود می‌آورد. بازیکنان قدیمی‌تر این عنوان، از مهارت خود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند و برای تمسخر بازیکنان جدید، تمرکز خود را بر روی کشتن آن‌ها می‌‌گذارند. ازاین‌رو اگر می‌خواهید به‌عنوان یک بازیکن جدید، این عنوان را شروع کنید بهتر است از دوستان خود کمک بگیرید یا چندین ساعتی را صرف یادگیری مکانیزم‌های بازی کنید تا بتوانید نهایت لذت را از این عنوان ببرید.

Paladins

7- Paladins

پس از انتشار بازی Overwatch و موفقیت فوق‌العاده بالای آن، استودیوهای متفاوتی سعی در ساخت بازی‌های مختلفی در سبک این عنوان کردند که شاید تنها یک بازی در این زمینه موفق شد. بازی Paladins  که در سبک شوتر اول شخص است با تقلید از بخش‌های مختلفی از Overwatch تبدیل به نسخه رایگان این بازی در شبکه استیم شده است. توسعه‌دهندگان این بازی پس از معروف شدن و جذب بازیکنان زیاد، سعی در ایجاد نوآوری‌هایی در گیم‌پلی این عنوان کردند تا تفاوت‌هایی را با Overwatch در بازی به وجود بیاورند.

با اینکه بازی مودهای مختلفی دارد، اما به صورت پیش‌فرض، تمام بازی‌ها در قالب 5v5 است. هر بازیکن باید در بین شخصیت‌های مختلفی که در بازی وجود دارد، یکی از آن‌ها را انتخاب کند و همراه با تیم پنج‌نفره خود، به شکست تیم حریف بپردازد. برای پیروز شدن در هر مود، باید یک هدف خاص را کامل کنید؛ برای مثال در یکی از مودها، یک تیم باید یک واگن را تا خط پایانی جلو ببرد و تیم حریف باید مانع پیشروی این واگن شود. شما با کشتن تیم حریف، می‌توانید باعث پیشروی یا عدم آن شوید که کار و بازی تیمی، اهمیت بالای خود را در این بخش به وضوح نشان می‌دهد.

قهرمانان مختلفی در بازی وجود دارند که هریک توانایی‌های خاص خود را دارند. این قهرمانان، کلاس‌های مختلفی دارد؛ برای مثال کلاس تانک باید به خط مقدم برود و سعی کند تا با صدمه دیدن، مانع از آسیب دیدن هم‌تیمی‌های خود شود. کلاس هیلر وظیفه شفا دهی به اعضای تیم خود را دارد و با پر کردن خط سلامتی هم تیمی‌های خود، مانع از کشته شدن آن‌ها می‌شود. کلاس دمیج هم وظیفه کشتن تیم حریف را دارد و توانایی‌های این قهرمانان، آسیب بسیار جدی را به دشمن می‌زند که آن‌ها را تبدیل به قهرمانانی خطرناک می‌کند. این ویژگی‌ها باعث ارزشمند شدن کار تیمی می‌شود و اگر بازیکنان یک تیم بدون توجه به هم‌تیمی‌های خود پیش بروند، مطمئناً شکست خواهند خورد.

بازی Paladins را می‌توان نسخه رایگان Overwatch دانست که می‌تواند با گیم‌پلی تیمی و هیجان‌انگیز خود، تبدیل به بازی بسیار جذاب برای شما و دوستانتان شود. توسعه‌دهندگان این عنوان، پشتیبانی قوی را از این بازی می‌کنند که نتیجه آن برگزاری رویدادهای بسیار زیاد و متنوع در بازی است که مانع خسته‌کننده شدن بازی در کوتاه‌مدت می‌شود.

Path of Exile

6- Path of Exile

سری Diablo با موفقیت بسیار بالای خود، همیشه به‌عنوان منبع الهامی برای بازی‌های بی‌شماری بوده است. Path of Exile عنوانی رایگان در شبکه استیم است که در سال 2013 روانه بازار شد که شباهت‌های زیادی با بازی مشهور Diablo 2 داشت. همانند سری دیابلو، این بازی نیز در سبک نقش‌آفرینی با مبارزاتی هک اند اسلش است که در آن، بازیکنان باید به گشت‌وگذار در دانجن یا همان سیاه‌چاله‌های مختلف بپردازند و با کشتن تمام دشمنان حاضر در سیاه‌چاله، پاداش‌های مختلفی را به دست آورند تا شخصیت خود را قدرتمندتر کنند.

در این بازی 7 کلاس مختلف وجود دارد که شما می‌توانید یکی از این کلاس‌ها را برای ساخت شخصیت خود انتخاب کنید. هر کلاس، ویژگی‌های مبارزه‌ای خاص خود را دارد که تنوع خوبی به بازی می‌دهد. به غیر از مقر اصلی، تمام محیط‌ها و سیاه‌چاله‌های بازی به‌صورت تصادفی ساخته می‌شوند تا اگر بازیکنان بخواهند بازی را چند مرتبه باکلاس‌های مختلف تجربه کنند، دچار یکنواختی و خستگی نشوند. هر کلاس از بازی، جزئیات و ارتقاهای بسیار زیادی دارد و برای ارتقا دادن هر کلاس به بالاترین حد خود، باید زمان بسیار زیادی را صرف تجربه کردن بازی کنید. این گستردگی بالا، باعث شده تا هر کلاس بازی از جزئیات بسیار زیادی بهره ببرد که مانع از خسته‌کننده شدن بازی با آن‌ها پس از چند ساعت می‌شود.

شما می‌‌توانید با بازیکنان دیگر، مأموریت‌های مختلفی را انجام دهید و با شکست دادن باس‌هایی قدرتمند، آیتم‌ها و توانایی‌های جدیدی را برای شخصیت خود جمع‌آوری کنید. دوربین عمودی و تا حدودی ایزومتریک بازی، باعث می‌شود تا بازیکنان به‌سادگی بتوانند حرکات تیمی قوی را پیاده‌سازی کنند و به‌راحتی بتوانند استراتژی‌های مختلفی را برای کشتن باس‌ها پیاده‌سازی کنند. نکته مثبت دیگر این عنوان، پشتیبانی بسیار قوی و رایگان توسعه‌دهندگان است که پس از گذشت 7 سال از عرضه بازی، هنوز هم محتویات رایگان بسیار زیاد و جذابی برای این عنوان منتشر می‌شود. اگر به دنبال یک بازی رایگان هستید که شباهت زیادی با سری مشهور Diablo داشته باشد، Path of Exiles یکی از بهترین انتخاب‌های شما در Steam است.

بهترین بازی های رایگان استیم که میتوانید تجربه کنید – قسمت دوم

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.