NVIDIA-Ampere-GPU
یحیی رحیمی

عرضه Nvidia RTX 3080 تا سپتامبر؟ چرا حالا وقت خوبی برای خرید کارت گرافیک نیست

یحیی رحیمی 12 مرداد 1399 1 دیدگاه
503 بازدید

اگر به چند ماه پیش و روزگاری که خبر از ویروس کرونا به صورت جهانی نبود برگردیم، شاهد قیمت های مناسبی در مورد کارت گرافیک RTX 2080 Ti بودیم. می توانستیم این کارت گرافیک را با قیمت 1050 دلار به چنگ آوریم. بحران کرونا و تعطیلی کارخانه و فروشگاه ها باعث افزایش قیمت شده است و حالا همان کارت گرافیک را با قیمت شروع 1200 دلار می تواند پیدا کرد. اما چرا حالا وقت خوبی برای خرید کارت گرافیک نیست؟

علاوه بر گران شدن بی سابقه تجهیزات سخت افزار به صورت جهانی، شایعاتی در مورد عرضه کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 تا ماه سپتامبر میلادی وجود دارد. جدا از آن معماری Big Navi کمپانی AMD هم در راه است. به تازگی خبرهایی در مورد عرضه کارت گرافیک های Ampere توسط کمپانی های شخص ثالث منتشر شده است و بنابراین بهتر است صبر کنید.

دلایل زیادی برای صبر در خرید کارت گرافیک جدید وجود دارد. قبل از شروع قرنطینه خانگی، بیت کوین و ارزهای دیجیتال وضعیت خوبی نداشتند و قیمت تا 7000 دلار سقوط کرده بود. با افزایش تقاضای خرید کارت گرافیک در دوران قرنطینه و شروع ماین کردن توسط این افراد، قیمت به کانال 11 هزار دلار برگشت که بالاترین قیمت در طول یک سال اخیر حساب می شود. یک کارت گرافیک RTX 2080 Ti سود 1.5 دلاری را در روز به جیب شما می ریزد و این افراد زیادی را به سمت ماین کردن کشانده است. افزایش تقاضای زیاد خبر خوبی برای خرید نیست.

Nvidia به آرامی در حال خارج کردن کارت گرافیک RTX 2080 Ti از بازار و آماده سازی برای عرضه RTX 3080 است. شواهد زیادی در این مورد وجود دارد و در بعضی کشورها، انبارها از کارت گرافیک های نسل پیشین خالی شده است و Nvidia هیچ تلاشی برای تامین نیاز کاربران نکرده است و این نشانه ای از عرضه مدل جدید در ماه های آینده است.

سوال اصلی قیمت کارت های RTX 3080 خواهد بود. با توجه به تقاضای بیش از حد بازار، بعید است شاهد قیمت پایین تر از 1500 دلار باشیم. فعلا شایعات زیادی در مورد زمان عرضه مدل های جدید وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم تا آن موقع صبر کنید و از خرید کارت گرافیک بپرهیزید.

منبع: Tomshardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    اگر بیاد ایران میشه ۴۰ تومن ناقابل

    پاسخ دهید