windows-10-gaming
یحیی رحیمی

ویژگی تازه آخرین آپدیت ویندوز 10 ممکن است اجرای بازی ها را بهبود ببخشد

یحیی رحیمی 11 تیر 1399 بدون دیدگاه
1,057 بازدید

کمپانی های AMD و Nvidia با شروع انتشار آپدیت ماه مه ویندوز 10، به روزرسانی درایور کارت گرافیک های تحت پشتیبانی را منتشر کردند. اگر چه هنوز آپدیت مه میلادی ویندوز 10 در دسترس همگان نیست اما ویژگی جدید به کار رفته در آن می تواند عملکرد اجرایی بازی ها را بهبود ببخشد.

ویژگی تازه ویندوز 10 به نام HAGS، مدیریت حافظه را از پردازنده اصلی به کارت گرافیک می سپرد. این باعث می شود که فشار روی پردازنده کم شود و سرعت آن اندکی در هنگام اجرای بازی ها بالاتر رود. میزان افزایش کارایی پردازنده در هنگام اجرای بازی بستگی به سخت افزار مورد استفاده شما دارد. این ویژگی بیشتر به درد رایانه هایی می خورد که از سخت افزار ضعیف تری بهره می برند.

باید اشاره که ویژگی HAGS می تواند اثرات منفی هم داشته باشد. ممکن است روند اجرای بازی با مشکل مواجه شود. برای همین است که انویدیا در آپدیت 451.48 درایور کارت گرافیک GeForce پشتیبانی از ویژگی جدید ویندوز را اضافه کرده است. این در حالی است که AMD تنها از کارت گرافیک های سری Radeon RX 5600 و 5700 پشتیبانی می کند. AMD فعلا با یک سری مشکلات در اجرای بازی ها دست و پنجه نرم می کند و برای همین فعلا پشتیبانی کاملی از ویژگی جدید ارایه نداده است.

لپ تاپ ها بیشترین سهم را از ویژگی جدید ویندوز 10 دارند. استفاده از حافظه محدود در لپ تاپ ها باعث شده است که ارایه کنترل حافظه از پردازنده به کارت گرافیک، باعث افزایش 10 درصدی عملکرد اجرای بازی ها شود. همین 10 درصد کافی است تا فریم ریت اندکی افزایش یابد و اجرای بازی روان تر شود. در تستی که روی اجرای بازی GTA V انجام شده است، عملکرد رم اندکی بهتر شده است که می توانید در زیر تفاوت را مشاهده کنید.

HAGS

اگر می خواهید ویژگی HAGS را فعال کنید. لازم است آخرین آپدیت ویندوز را دریافت کنید. باید نسخه OS Build 19041.329 روی رایانه شما نصب باشد. اگر این طور نیست به آپدیت بپردازید. بعد از آن لازم است آخرین به روزرسانی درایور کارت گرافیک Nvidia را دریافت کنید. سپس در بخش تنظیمات صفحه نمایش، دنبال تنظیمات گرافیک بگردید و سپس گزینه HAGS را فعال کنید و در آخر سیستم را ریستارت کنید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.