ARM
یحیی رحیمی

Nvidia در شرف خرید کمپانی ARM به مبلغ 40 میلیارد دلار

یحیی رحیمی 23 شهریور 1399 بدون دیدگاه
422 بازدید

گزارش‌های متعدد از خریداری کمپانی تولید چیپ های الکترونیکی ARM توسط Nvidia خبر می‌دهند. بر اساس گزارش جدید وال‌استریت ژورنال، انویدیا در حال طی کردن مراحل پایانی خریداری شرکت آرم است و 40 میلیارد دلار هم به‌عنوان مبلغ قرارداد عنوان‌شده است. قرارداد خرید اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد و کمپانی مادر آرم به نام Softbank سود بسیار خوبی از این معامله دریافت خواهد کرد.

سافت بانک که یک کمپانی عظیم ژاپنی است، چهار سال پیش شرکت آرم را به مبلغ 32 میلیارد دلار خریداری کرد و حالا با 8 میلیارد دلار سود، آن را به صاحب جدیدش واگذار می‌کند. قرارداد به ثبت رسیده دارای یک بند خاص است که بر اساس آن، ARM به تولید چیپ برای مشتریان گذشته ادامه خواهد داد اما انویدیا به IP ها و فناوری خاص این کمپانی دست پیدا می‌کند که منجر به پیشرفت هر دو خواهد شد.

خرید آرم با چنین مبلغ هنگفتی به معنی ورود انویدیا به بازار پردازنده است و احتمالاً معماری CPU مخصوص خود را تولید خواهد کرد که در آخر منجر به کسب سود زیادی از بازار دیتاسنترها خواهد شد. این کمپانی چینی دست بالایی در زمینه پردازش هوش مصنوعی دیتاسنترها دارد و به‌خصوص فعالیت‌های زیادی در زمینه ابررایانه‌ها انجام داده است که اسم آن را به‌عنوان یک بازیگر مهم این بازار قلم داد می‌کند.

کمپانی‌های Intel و AMD در زمینه ابررایانه‌ها همکاری نزدیکی دارند و اوایل سال میلادی شاهد قرارداد جدیدی میان این دو غول سخت‌افزار با دپارتمان انرژی دولت فدرال آمریکا بودیم. بر اساس این قرارداد، پردازنده و کارت گرافیک‌های مخصوصی به‌منظور ساخت یک ابررایانه کلاس جهانی استفاده می‌شود که توان پردازشی زیادی در اختیار پروژه‌های بزرگ ایالات‌متحده قرار می‌دهد.

مدتی است نیاز به پردازنده‌های آرم بیشتر از گذشته شده است و برای نمونه اپل دیگر از پردازنده‌های کلاسیک استفاده نمی‌کند و به سمت فناوری سبک‌تر آرم قدم برداشته است. ایجاد بازارهای جدید می‌تواند سود زیادی برای Nvidia داشته باشد. فعلاً جزئیات قرارداد خرید ARM اعلام‌نشده است اما اوایل هفته آینده خبرهای بیشتری دریافت خواهیم کرد.

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.