the last of us Part ii
یحیی رحیمی

متاکریتیک سیستم ثبت نظرات کاربران را تغییر داد

یحیی رحیمی 29 تیر 1399 بدون دیدگاه
583 بازدید

ناشران، توسعه دهندگان و منتقدان مدت هاست از سیستم ثبت بررسی کاربران وب سایت متاکریتیک گلایه دارند. در این سیستم نیازی به تجربه بازی برای ثبت نظر نیست و هر کسی می تواند امتیاز خود را بدون حتی تجربه یک ثانیه از بازی به ثبت رساند. این مشکل با عنوان The Last of Us Part 2 به اوج خود رسید و شاهد اختلاف بسیار زیادی میان نقدهای کاربران و منتقدان بودیم. متاکریتیک به همین دلیل سیستم جدیدی را پیاده کرده است که اجازه ثبت نظر تا 36 ساعت بعد از عرضه یک بازی را قفل می کند.

این خبر توسط وب سایت PlayStation Universe منتشر شده است و خبرنگاران آن اولین بار سیستم تغییر یافته را پیدا کرده اند. کاربران متاکریتیک قبلا با عرضه یک بازی می توانستند بلافاصله نظر خود را ثبت کنند. ثبت نظرات حاشیه های زیادی برای بازی ها ایجاد می کرد و در مورد The Last of Us Part 2 حتی توسعه دهندگان به مرگ هم تهدید شده بودند و این در حالی بود که بخش زیادی از افرادی که امتیاز داده بودند، اصلا بازی را خریداری نکرده بودند.

سیستم جدید 36 ساعت اختلاف میان زمان انتشار تا وقتی که می توان نظر خود را ثبت کرد ایجاد کرده است. اگر حالا به وب سایت سر بزنید و بخواهید به یک بازی جدید امتیاز دهید، با پیام: « قبل از ثبت نظر چندین ساعت به انجام بازی بپردازید و بعدا دوباره به اینجا برگردید» مواجه خواهید شد.

the-verge-review-bombing-paper-mario-ghost-of-tsushima-metacritic

تغییر ایجاد شده مشکلات پیش آمده را رفع نمی کند اما باز هم از تعداد نظرات سمی می کاهد. بسیاری از ناشران بازی درخواست سیستمی را کرده اند که متاکریتیک به اکانت بازیکن وصل شود و از خریده شدن بازی اطمینان حاصل کند و آنگاه اجازه ثبت نظر داده شود. بعید است که مدیران این وب سایت چنین پیشنهادی را قبول کنند. در سوی دیگر با توجه با سانسور مشکلات بازی ها توسط رسانه ها و عدم انتشار کامل بازی، محدود کردن بخش نظرات می تواند به ضرر کاربر تمام شود و دیگر جایی برای ثبت اعتراض وجود نخواهد داشت.

نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.