Router
یحیی رحیمی

پژوهشی جدید از امنیت بسیار پایین روترهای خانگی خبر می دهد

یحیی رحیمی 18 تیر 1399 بدون دیدگاه
492 بازدید

همه ما از هک وای فای و روترهای خانگی خبر داریم. در واقع واژه ای به نام امنیت در دنیای مجازی وجود ندارد. اخیرا پژوهش تازه ای روی روترهای خانگی انجام شده است و بر اساس آن، 127 مدل مختلف از سوی 7 سازنده روتر دارای حفره های امنیتی جدی هستند و حتی یک مورد از این روترهای آزمایش شده موفق به گذراندن تست امنیتی نشده اند.

بیشتر روترهای تست شده در چند سال اخیر هیچ گونه آپدیت نرم افزاری تازه ای دریافت نکرده اند و به نوعی مدل هایی قدیمی حساب می شوند. همین باعث شده است که حفره های امنیتی زیادی در نرم افزار آن‌ها وجود داشته باشد که شانس هک شدن را بالا می برد. این گروه مدل های مختلفی را امتحان کرده است و تمامی آن‌ها دارای مشکلات امنیتی بوده اند و به راحتی توسط محققان هک شده اند.

امنیت روترها مساله بسیار جدی است. مودم به طور مداوم کار می کند و حالا که پاندمی کوید 19 باعث خانه نشینی بسیاری در سراسر جهان شده است، امنیت سایبری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در مورد مودم های تست شده باید گفت که بسیاری از آن‌ها از کدهای کرنل لینوکس استفاده می کردند اما باز هم حفره های امنیتی داخل آن‌ها یافت شده است. بخش بزرگی از روترها هیچ گونه آپدیتی در طول چند سال اخیر دریافت نکرده اند و در این حالی است که کارکرد بسیاری از روترها به بیش از 10 سال می رسد.

قدیمی ترین نسخه کرنل پیدا شده، در روتر Linksys WRT54GL استفاده شده است. این نسخه بر اساس توزیعی از لینوکس که در سال 2002 منتشر شده است کد نویسی شده است. هر چند روترهای جدید آزمایش شده هم مشکلات امنیتی شدیدی را نشان داده اند. بعضی از مدل ها حدود 21 حفره امنیتی داشته اند در حالی که مدلی با 328 حفره امنیتی هم گزارش شده است.

هیچ نوع مودمی از مشکلات امنیتی به دور نیست اما مدل های ساخته شده توسط ایسوس و Netgear نسبت به مدل های D-Link، Linksys و TP-Link نتایج بهتری نشان داده اند.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.