cyberpunk-2077
یحیی رحیمی

نسخه PC بازی Cyberpunk 2077 تنها روی DirectX 12 اجرا خواهد شد

یحیی رحیمی 13 تیر 1399 بدون دیدگاه
4,666 بازدید

تا به حال اطلاعات زیادی از فضا و داستان بازی Cyberpunk 2077 منتشر شده است. حالا می دانیم که این بازی سیستم های گیم پلی بسیار پیشرفته ای دارد و همچنین گرافیک بازی نیز در نوع خودش انقلابی است و رزولوشن 4K و HDR پشتیبانی می شود. ارایه چنین گرافیکی نیاز به الگوهای نرم افزاری جدید و همچنین سخت افزار قدرتمندی دارد و استودیو CD Projekt RED تصمیم گرفته تا تنها از DirectX 12 برای اجرای بازی روی PC استفاده کند.

مدیر بخش گرافیک استودیو در مصاحبه با PCGamesHardware گفته است که بازی Cyberpunk 2077 تنها از دایرکت ایکس 12 پشتیبانی خواهد کرد و نسخه های پایین تر حذف شده اند. این کار به منظور ارایه گرافیک بالاتر و با جزئیات بیشتر انجام شده است زیرا که نسخه جدید دایرکت ایکس توانایی ارایه ویژگی هایی چون Ray-Tracing را به صورت نرم افزاری دارد.

DX12 فعلا روی ویندوز 10 و همچنین ویندوز 7 سرویس پک 1 منتشر شده است و اگر از ویندوز 8 یا دیگر سیستم عامل ها استفاده می کنید، قادر به اجرای این بازی نخواهید بود. Marcin Gollent در این مورد گفته است: « با معرفی DX12 برای ویندزو 8 دیگر مشکلی برای ارایه بازی روی ویندوز 7 هم نخواهیم داشت و حالا تمام تلاشمان را می کنیم تا بازی را به بهترین شیوه ارایه دهیم. متاسفانه کاربران ویندوز 8 فعلا قادر به تجربه بازی نخواهند بود.»

ممکن است در آینده آپدیت DX12 برای ویندوز 8 هم منتشر شود. مایکروسافت در زمینه آپدیت سریع عمل می کند و همین می تواند جرقه ای برای تیم توسعه دهندگان مایکروسافت باشد تا بالاخره این نرم افزار را روی ویندوز 8 هم ارایه کند. بازی Cyberpunk 2077 روز 19 نوامبر میلادی روی کنسول های PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد. با خرید بازی قادر به دریافت نسخه ارتقا یافته روی کنسول های جدید خواهید بود.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.