ghost-of-tsushima
یحیی رحیمی

اطلاعاتی تازه از بازی Ghost of Tsushima: مبارزه، فضاسازی و سیستم کارما

یحیی رحیمی 31 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
736 بازدید

گیم پلی 20 دقیقه ای منتشر شده از بازی Ghost of Tsushima توانست بخشی های زیادی از بازی را مشخص کند. به تازگی کارگردان بازی به نام جیسون کونل مصاحبه ای با خبرنگار فرانسوی به نام Julien Chièze داشته است و در مورد بخش های مختلف بازی صحبت کرده است.

مبارزه یکی از مهم ترین جنبه های بازی است که تا به حال توسط توسعه دهندگان توضیح داده شده است. کونل این بار گرفته است، هر بار که ضربه ای به دشمن می زنیم، سطح Resolve شخصیت که به رنگ زرد است بالا می رود و بعدها می توان آن را به عنوان هیلر و فعال کردن قابلیت های بیشتری استفاده کرد. او در ادامه گفته است که شخصیت Jin دارای سبک مبارزه های مختلف است و هر کدام را بسته به موقعیت به کار می برد.

در سوی دیگر Nate Fox، کارگردان اصلی بازی نیز گفتگویی با IGN داشته است و در مورد نقشه بازی صحبت کرده است. او گفته است که محیط نشان داده شد در گیم پلی بازی زوم شده بود و به نوعی دنیای بازی بسیار گسترده و عظیم است. در واقع کل منطقه با تمام جزئیات ساخته شده است و می توان جنگل های بامبو و همچنین کوهستان های برفی را مشاهده کرد. این بزرگ ترین نقشه ای است که استودیو تا به حال ساخته است و این بزرگی به معنی توخالی بودن نیست و تمام بخش های آن با ماموریت ها و و داستان های مختلف پر شده است.

Nate-Foxآنچه شما در تریلر مشاهده کردید، تنها یک سری فعالیت های فرعی در بازی بود و در واقع بخشی از داستان اصلی نبود. مغول ها در تمام نقشه پخش هستند و خواهید دید که چطور Jin از یک سامورایی به یک روح تبدیل می شود. علاوه بر داستان اصلی بازی، محتوای پنهان شده بسیاری زیادی نیز در دل بازی وجود دارد و به همین دلیل است که ما هیچ گونه نشانه ای روی نقشه قرار نداده ایم و این شما هستید که باید تمامی این مراحل فرعی و محتوای اضافی را پیدا کنید.

این مراحل فرعی باعث شده است که حدود 40 تا 50 ساعت گیم پلی در اختیار ما قرا بگیرد. نیت فاکس در ادامه سیستم مبارزه بازی را تحسین کرده است و گفته است که چالش بسیار بزرگی پیش روی بازیکنان است و تنها چند ضربه می تواند به مرگ شخصیت اصلی منجر شود. به نوعی بازی شبیه سینمای سامورایی است و بنابراین شکست مغول ها چندان کار آسانی نیست. نمی توان همین طور وارد نبرد با 5 نفر شد و جان سالم به در برد.

یکی از بخش های مهم مبارزه نیز دوئل است. فاکس در این مورد گفته است که دوئل ها میان دو شمشیرزن قهار انجام می شود و این نبردها فوق العاده سخت هستند و به راحتی نمی توان از سد حریف گذشت. به نوعی باید با زیر و بم حرکات حریف آشنا شد. بسیاری باور دارند که سیستم کارما نیز در Ghost of Tsushima به کار رفته است اما فاکس وجود چنین چیزی را رد کرده است و مسیری که شخصیت قرار است بپیماید تا به یک روح تبدیل شود، چندان ارتباطی به این سیستم ندارد.

همچنین این بازی بزرگ ترین عنوانی است که استودیو SuckerPunch Productions تا به حال تولید کرده است. کارگردان بازی در این مورد گفته است: « بازی بسیار بزرگ تر از عنوان های قبلی ماست و از هر نظر بگوییم، این بزرگ ترین بازی ما تا به حال است.»

گرافیک بازی Ghost of Tsushima نیز موضوع بعدی مصاحبه بوده است. استودیو برای اینکه بتواند فضایی زیبا ایجاد کند، از تمامی قدرت سخت افزار کنسول PS4 استفاده کرده است و نتیجه نیز بی نظر بوده است. از لحاظ فنی می توان مسافت های بسیار دوری را مشاهده کرد و همچنین فیزیک تکان خورد اجسام نیز فوق العاده است.

بازی Ghost of Tsushima روز 27 تیر روی PS4 منتشر خواهد شد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.