ghost-of-tsushima
یحیی رحیمی

تریلر گیم پلی Ghost of Tsushima چه برای ما داشت؟ از مبارزه تا فوتو مود

یحیی رحیمی 26 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
716 بازدید

سونی و استودیو SuckerPunch Production دیروز تریلر گیم پلی بازی Ghost of Tsushima را نشان دادند و در نتیجه آن شاهد یک ویدیو 18 دقیقه ای از بخش های مختلف چون جستجو در فضای زیبای ژاپن و همچنین مبارزات بسیار هیجان انگیزی بودیم. با ما همراه باشید تا نکاتی که از دل این تریلر فهمیدیم را بیان کنیم. البته ابتدا پیشنهاد می کنم تریلر را تماشا کنید.

اولین نکته که همان لحظه های اول به چشم می آید، حذف رابط کاربری است و هیچ گونه نقشه و میزان جان باقی مانده و نوع سلاح و… روی صفحه بازی وجود ندارد. این شما هستید که مانند یک سامورایی تنها به جستجو در این محیط می پردازید. در نتیجه آن، استفاده از المان باد و جهت وزیدن باد اهمیت بسیار زیادی دارد. به نوعی توسعه دهندگان به دنبال ارایه یک فضای زیبا بوده اند و استفاده از المان های مشابه دیگر بازی ها، آن زیبایی را خراب می کرد.
یکی دیگر از نکته ها این بود که ممکن است در طول سفر خود به نقطه ای، فردی اتفاقی سر راهتان سبز شود و داستانی برای شما داشته باشد یا اینکه حتی شما را از آنچه پیش رویتان است آگاه کند. در مورد مبارزه باید گفت که سبک جنگیدن سامورایی به وضوح در تریلر دیده می شود. شخصیت اصلی با حرکاتی سریع و زهرآگین حریفان خود را حذف می کند.

سیستم مبارزه بازی به دو شکل پیش می رود، یکی اینکه می توانید قهرمان بازی دربیاورید و یک به یک دشمنان را به دوئل دعوت کنید. به هرحال توانایی این کار را خواهید داشت. حتی دوربین بازی طوری طراحی شده است که این نوع مبارزات به بهترین شیوه ممکن روایت شوند. نکته جذاب بازی آنجا بود که بعد از کشتن چند نفر، افراد دیگر شروع به فرار کردند و مشخص است که توسعه دهندگان Ghost of Tsushima با دیدی باز و ایده های جدیدی پا به دنیای بازی گذاشته اند.

Ghost of Tsushima

در مبارزه می توانید از سلاح های جانبی چون بمب های انفجاری و بمب های دودزا نیز استفاده کنید و مجبور نیستید که همیشه پاک و سالم بازی کنید. نکته مهم بازی نیز وجود سلاح های مختلف بود به نوعی که می توانید از چندین نوع سلاح در طول بازی استفاده کنید. در طول تریلر ما یک تیر و کمان را مشاهده کردیم و همچنین شمشیر سامورایی و انواع سلاح های فرعی و کوچک که هر کدامشان نوید یک هیجان واقعی را می دادند.

با گذشت زمان می توانید توانایی های جدیدی دریافت کنید. برای نمونه دریافت نشان Charm به شما کمک می کند تا سریعتر سرحال بیایید. استفاده از قلاب نیز در طول تریلر مشهود بود و به نظر می رسد که این قلاب علاوه بر کاربرد اصلی خود، به درد مبارزه نیز می خورد. جالب است که در ابتدای بازی قادر به کشتن تمامی دشمنان نخواهید بود. زیرا هنوز توانایی کافی برای انجام این کار را ندارید و این پیشرفت در بازی است که سطح انرژی و توانایی شما را بالا می برد. هر ضربه انرژی از شما می گیرد و باید مواظب این مساله باشید.

شخصی سازی بخش بزرگی از بازی Ghost of Tsushima است. بازی به شما اجازه پوشیدن لباس های مختلفی را می دهد و می توانید خود را به جای یک نینجا جا بزنید یا لباس سامورایی ها را بپوشید. همچنین احترام به آیین های مذهبی ژاپن هم بخشی از تجربه جذاب بازی است.

Ghost of Tsushima

بدون شک قابلیت فوتو مود بازی، یکی از بهترین هایی است که می توان میان بازی های مختلف پیدا کرد. می توانید رنگ بندی و عمیق میدان را تغییر دهید و همچنین از المان های مختلف چون طوفان و باران نیز استفاده کنید که در نوع خودش تصویری جذاب برای شما خواهد ساخت. قابلیت ضبط فایل های Gif نیز از دیگر ویژگی های این بخش است و به شما اجازه ساخت تصاویر بسیاری زیبایی می دهد.

بهترین نکته بازی Ghost of Tsushima اما قابلیت سینمایی آن است. با فعال کردن مود سامورایی، فضای بازی سیاه و سفید و شبیه فیلم های قدیمی ژاپن می شود و حرکات باد و باران نیز به وجهه آن اضافه میکند. توسعه دهنده پیشنهاد می دهد که صدای ژاپنی بازی را همراه زیرنویس انگلیسی استفاده کنیم و به این شکل است که بهترین تجربه را خواهیم داشت. بازی Ghost of Tsushima روز 27 تیر منتشر خواهد شد.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.