حسام شالیکاریان

راهنمای خرید کنسول بازی ایکس باکس وان + قیمت

حسام شالیکاریان 4 فروردین 1399 6 دیدگاه
7,932 بازدید

پس از راهنمای خرید پلی استیشن 4 که در آن به معرفی معماری ریز پردازنده، مدل های سه گانه و قیمت روز این کنسول بازی پرداختیم که با استقبال قابل توجه کاربران وب سایت پارسی گیم مواجه شد، تصمیم گرفتیم تا راهنمای خرید کنسول ایکس باکس در مدل های One، One S و One X را تقدیم حضورتان کنیم.

کنسول ایکس باکس وان نیز همانند PS4 Fat در سال 2013 معرفی شده و کمپانی مایکروسافت به عنوان تولید کننده آن، هم اکنون آماده معرفی و رونمایی از نسل جدید کنسول بازی خود با نام XBOX Series X است. نسل هشتم کنسول بازی که توسط مایکروسافت تولید شده، در سه نسخه One به عنوان اولین مدل با ساختار بدنه Fat، نسخه One S به عنوان مدل اسلیم با ابعاد جمع و جور و در نهایت نسخه One X به عنوان قدرتمندترین نسخه از نظر سخت افزار و امکانات تا کنون تولید و روانه بازار شده اند.

کنسول بازی ایکس باکس ابتدا در ماه می سال 2013 معرفی و در ماه نوامبر همین سال در نقاط مختلف جهان از جمله اروپا، استرالیا، آمریکای شمالی و جنوبی وارد بازار شد. اما کاربران ژاپنی و چینی در حدود یکسال در انتظار این کنسول بازی ماندند و در ماه سپتامبر سال 2014 موفق به خریداری این کنسول به صورت رسمی شدند.

XBOX ONE S

معماری ریزپردازنده کنسول XBOX ONE S

سه سال پس از معرفی اولین کنسول از سری ایکس باکس وان، کمپانی مایکروسافت به منظور رقابت با پلی استیشن 4 اسلیم، کنسول جدید خود با نام XBOX One S (اسلیم) را تولید و روانه بازار کرد. مایکروسافت در این کنسول بازی از سیستم روی یک چیپ بهینه سازی شده Durango 2 استفاده کرد که مشخصات سخت افزاری به نسبت مشابهی با نسل اول آن داشت.

معماری ریز پردازنده به کار رفته در این کنسول همچنان از نوع GCN 1.0 است، اما فناوری ساخت در این چیپ ست بهینه سازی شده و به نوع 16 نانومتری ارتقا یافته است. با این وجود تمام مشخصات سخت افزاری چیپ ست از جمله تعداد واحد محاسباتی و تعداد هسته های پردازشی مشابه با ایکس باکس وان بوده و تغییری در این موارد صورت نگرفته است.

حتی حجم حافظه به کار رفته در این XBOX One S نیز همان 8 گیگابایت از نوع DDR3 با فرکانس 1066 مگاهرتز و رابط حافظه 256 بیتی است. به این ترتیب پهنای باند حافظه همچنان به میزان 68.22 گیگابایت بر ثانیه ثابت مانده، اما یکی از تغییرات مهم ایکس باکس وان اسلیم، افزایش فرکانس کاری پردازنده از 853 مگاهرتز به 914 مگاهرتز است.

با توجه به بهینه سازی در فناوری ساخت SOC کنسول ایکس باکس وان اسلیم، ابعاد این قطعه نیز نسبت به نسخه فت کاهش یافته است. افزایش فرکانس کاری پردازنده مرکزی سبب افزایش کارایی در اجرای سریع تر بازی ها و همچنین راه اندازی کنسول بازی می شود. کنسول ایکس باکس وان اسلیم علاوه بر بهینه سازی های محدود سخت افزاری، در بخش نرم افزاری نیز دچار تغییراتی شده و پشتیبانی از DirectX 11.1 نیز به آن اضافه شده است.

با تمام این تفاسیر، قدرت پردازشی گرافیک کنسول ایکس باکس وان اس نسبت به نسخه پایه فقط 7 درصد بهبود یافته و در مقایسه با کارت گرافیک های مخصوص کامپیوتر، عملکرد به نسبت مشابهی را نسبت به XBOX One ارائه می دهد. با وجود بهینه سازی های بسیار محدود در کنسول XBOX One S اما توان مصرفی آن همچنان روی 95 وات ثابت مانده است. با این حال قدرت پردازشی آن از 1.31 ترافلاپ به 1.404 ترافلاپ ارتقا یافته است. امکانات این کنسول در پنل جلو شامل یک پورت USB 3.0 و گیرنده و فرستنده IR می شود و در پنل پشت دستگاه نیز مواردی از جمله دو عدد پورت USB 3.0، ورودی و خروجی HDMI به صورت مجزا، پورت شبکه گیگابیتی و خروجی صوتی S/PDIF تعبیه شده است.

در بخش ظاهری کنسول نیز تغییراتی صورت گرفته که سبب کاهش ابعاد و در نهایت بهره گیری از رنگ بندی سفید با کیفیت ساخت بسیار خوب شده است. مایکروسافت برای کنترل حرارت دستگاه و بهینه سازی وضعیت دما، حفره های متعددی روی بدنه و در پنل پشت قرار داده تا تهویه هوای فضای داخلی کنسول بهبود یابد.

XBOX ONE X

 

معماری ریزپردازنده کنسول XBOX ONE X

مایکروسافت یک سال پس از معرفی One S و برای مقابله با کنسول PS4 Pro وادار به ارائه یک نسخه قدرتمند از ایکس باکس با نام One X شد. به اعتقاد مایکروسافت و بر اساس قدرت پردازشی آن، کنسول XBOX One X قدرتمندترین کنسول بازی معرفی شده در طول تاریخ به شمار می رود و تاکنون نیز این رکورد همچنان در اختیار دستاورد کمپانی آمریکایی قرار دارد.

سیستم روی یک چیپ به کار رفته در ایکس باکس وان ایکس با نام Scorpio شناخته می شود و بر پایه معماری GCN 2.0 و فناوری ساخت 16 نانومتری با همکاری مشترک AMD و TSMC تولید شده است. ابعاد بزرگ این چیپ ست، امکان قرار دادن 7 میلیارد ترانزیستور را داده و بر همین اساس، تعداد 40 واحد محاسباتی به همراه 2560 هسته پردازشی (Shading Unit) در آن به کار رفته است.

فرکانس کاری پردازنده مرکزی 8 هسته ای AMD Jaguar به عنوان یک پردازنده سفارشی برابر با 2.13 گیگاهرتز تعیین شده است. همچنین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی Scorpio با ارتقا نسبت به کنسول ایکس باکس وان اس به رقم 1172 مگاهرتز افزایش یافته تا قدرت پردازشی 6 ترافلاپ را ارائه دهد. با توجه به اینکه قدرت پردازشی PS4 Pro برابر با 4.198 ترافلاپ بود، کنسول بازی مایکروسافت موفق به ثبت عنوان قدرتمندترین کنسول بازی جهان شد و تا کنون نیز این عنوان را به صورت رسمی در اختیار دارد. با توجه به مشخصات منتشر شده از کنسول های جدید PS5 و XBOX Series X نیز همچنان این عنوان در اختیار مایکروسافت قرار خواهد داشت.

حجم حافظه رم در کنسول مایکروسافت ایکس باکس وان ایکس به 12 گیگابایت از نوع GDDR5 ارتقا یافته و با توجه به فرکانس 1700 مگاهرتزی چیپ ست های حافظه و رابط 384 بیتی، پهنای باند 326.4 گیگابایت بر ثانیه در دسترس توسعه دهندگان بازی قرار می گیرد. قدرت پردازنده گرافیکی Scorpio در مقایسه با کارت گرافیک های مخصوص دسکتاپ نیز بسیار مناسب است.

قدرت پردازشی Scorpio بیشتر از کارت گرافیک هایی مانند GTX 1650 SUPER انویدیا و AMD RX 5500 XT ارزیابی می شود، اما در مقایسه با GTX 1660 انویدیا و AMD R9 Fury عملکرد ضعیف تری از خود به نمایش می گذارد. این کنسول به صورت Native از DX 12 پشتیبانی می کند و به این ترتیب عملکرد قابل توجهی در بازی های جدید و سازگار با این نسخه نرم افزاری ارائه می دهد.

طراحی ظاهری ایکس باکس وان ایکس نسبت به دو نسخه پیشین خود دچار تغییر شده و از ظاهر بسیار زیبا و جذابی بهره می برد. در پنل جلوی این کنسول یک پورت USB 3.0 و گیرنده و فرستنده IR در نظر گرفته شده است. در پنل پشت دستگاه نیز دو عدد پورت USB 3.0، ورودی و خروجی HDMI، خروجی صوتی S/PDIF، پورت شبکه گیگابیتی و خروجی اینفرارد می شود. به این ترتیب هیچ پورت جدیدی به ایکس باکس وان ایکس اضافه نشده و فقط محل قرار گیری آن‌ها در پنل پشت از قسمت پایین بدنه به قسمت بالا منتقل شده است.

مشخصاتایکس باکس وان اسایکس باکس وان ایکس

پردازنده گرافیکی

AMD Durango 2

AMD Scorpio

معماری ریزپردازنده

GCN 1.0GCN 2.0

فناوری ساخت

28 نانومتری

16 نانومتری

تعداد ترانزیستور

5 میلیارد

7 میلیارد

ابعاد GPU

240 mm2

359 mm2

فرکانس پردازنده گرافیکی

914 مگاهرتز

1172 مگاهرتز

حافظه گرافیکی

8 گیگابایت GDDR5

12 گیگابایت GDDR5

Shading Unit

1152

2304

Compute Unit

12

40

رابط حافظه

256 بیت

384 بیت

فرکانس حافظه

1066 مگاهرتز

1700 مگاهرتز

پهنای باند

68.22 گیگابایت بر ثانیه

326.4 گیگابایت بر ثانیه

وضوح تصویر

1080P

2160P Native / 4K Upscaling

ظرفیت ذخیره‌سازی

500 گیگابایت / 1 ترابایت / 2 ترابایت

1 ترابایت

پورت‌هاسه عدد USB 3.0 / HDMI / SPDIF

سه عدد USB 3.0 / HDMI / SPDIF

بازی‌های انحصاری ایکس باکس وان

مایکروسافت نیز همانند سونی با همکاری برخی از استودیو های توسعه دهنده بازی، چند عنوان انحصاری برای کنسول بازی خود تدارک دیده است. هر چند از نظر تعداد بازی و عملکرد کلی (گیم پلی و گرافیک) نمی توان بسیاری از آن‌ها را با عناوین انحصاری پلی استیشن 4 مقایسه کرد، اما به هر حال کاربران ایکس باکس وان نیز می توانند برخی از بازی ها را به صورت انحصاری، فقط روی کنسول بازی خود تجربه کنند.

در حال حاضر کنسول بازی ایکس باکس دارای 122 عنوان انحصاری بوده، در حالی که تعداد بازی های انحصاری پلی استیشن 4 برابر با 229 عنوان است که از نظر تعداد به هیچ وجه با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. در ادامه به معرفی 4 بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان مایکروسافت می پردازیم. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از بازی های انحصاری کنسول XBOX One برای کامپیوتر های شخصی با سیستم عامل ویندوز نیز عرضه شده و این سیاست مایکروسافت برای کسب درآمد بیشتر از یک بازی در دو پلتفرم است.

Forza Motorsport 7

4- بازی Forza Motorsport 7

این بازی در تاریخ 3 اکتبر سال 2017 و با همکاری استودیو توسعه دهنده Turn 10 برای کنسول های بازی ایکس باکس وان منتشر شده و تاکنون نیز تحسین بسیاری از وب سایت های منتقد بازی و کاربران را به خود جلب کرده است. بازی Forza Motorsport 7 رقیب اصلی Gran Turismo Sport در کنسول پلی استیشن 4 به شمار می رود و همانند آن به عنوان یک شبیه ساز رانندگی شناخته می شود. با توجه به اینکه بازی فرزا موتور اسپرت 7 پس از کنسول XBOX One X معرفی شده، جلوه های گرافیکی بی نظیری دارد و تجربه آن روی این کنسول بسیار لذت بخش خواهد بود.

این بازی روی کنسول قدرتمند XBOX One X در وضوح تصویر 4K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود و از این رو عناوین بی نظیر مایکروسافت در سال های اخیر به شمار می رود. وجود بیش از 700 اتومبیل در کلاس های مختلف، پیست های اتومبیل رانی رسمی، مسابقات مخصوص کامیون های اسپرت، سیستم آب و هوای پویا و شخصی سازی راننده از جمله ویژگی های منحصر بفرد این بازی هستند.

شبیه ساز رانندگی مایکروسافت جوایز متعددی در سال های 2017 و 2018 به دست آورده که از مهم ترین آن‌ها می توان به بهترین عملکرد در یک بازی اسپرت، بهترین بازی اسپرت/گیمینگ سال از The Game Awards 2017، بهترین بازی ریسینگ سال از Gamescom 2017 و بهترین بازی ریسینگ سال از Game Critics’ Awards 2017 اشاره کرد.

Halo 5 Guardians

3- بازی Halo 5: Guardians

استودیو 343 Industries در تاریخ 27 نوامبر سال 2015 از یک بازی شوتر اول شخص با نام Halo 5: Guardians رونمایی کرد که به صورت انحصاری برای کنسول بازی ایکس باکس وان طراحی و توسعه یافته بود. مایکروسافت برای اولین بار این بازی را در نمایشگاه E3 2013 معرفی کرد و دو سال بعد نیز آن را روانه بازارهای جهانی کرد.

بازی انحصاری Halo 5: Guadrians در 24 ساعت ابتدایی رونمایی توانست حدود 400 میلیون دلار از فروش خود و سخت افزار مرتبط برای مایکروسافت درآمد کسب کند و این مبلغ در هفته اول به 500 میلیون دلار افزایش یافت. به این ترتیب هیلو 5 موفق به ثبت رکورد فروش در مقایسه با نسخه پیشین خود یعنی Halo 4 شد و یکی از پر فروش ترین بازی های کنسول ایکس باکس وان لقب گرفت. با وجود اینکه هیلو 5 امتیازات بسیار بالای از منتقدین دریافت کرد، اما میزان فروش آن در ژاپن و انگلستان به شدت نا امید کننده بود.

جلوه های گرافیکی چشم نواز، گیم پلی بسیار جذاب، مراحل متنوع با خط داستانی زیبا و حالت مالتی پلیر از جمله نقاط قوت Halo 5 به شمار می روند. موتور گرافیکی به کار رفته در این بازی به کاربران تضمین می دهد تا تجربه 60 فریم بر ثانیه را در کنسول بازی ایکس باکس وان به دست آورند. نمایش چنین نرخ فریمی با توجه به سخت افزار به کار رفته در کنسول بازی ایکس باکس وان اسلیم که حدود یکسال پس از Halo 5 رونمایی شده بود، نشان می داد که بازی به صورت اختصاصی و با دقت بسیار زیاد بهینه سازی شده تا سخت افزار XBOX One S قادر به ارائه 60 فریم بر ثانیه باشد.

جنگ ابر سربازان انسانی با موجوداتی عجیب و قدرتمند تم اصلی داستان بازی را تشکیل می دهد و دو شخصیت اصلی به نام های Spartan Locke و Master Chief برای شکست دادن دشمن وجود دارند. همه چیز در هیلو 5 متعلق به زمان آینده است و با موجوداتی تراریخته و با قدرت اعجاب انگیز سر و کار دارید.

Quantum Break

2- بازی Quantum Break

این بازی در سبک علمی تخیلی شوتر سوم شخص در تاریخ 5 آوریل سال 2016 برای کنسول بازی ایکس باکس وان و سیستم عامل ویندوز عرضه شد. وظیفه توسعه آن نیز بر عهده استودیو Remedy Entertainment قرار داشت و یکی از بهترین بازی های کنسول ایکس باکس وان به شمار می رود که نظر منتقدین را به خود جلب کرده است.

کنترل ماشین زمان در این بازی حرف اول را می زند و شما با در دست گرفتن کنترل کاراکتری با نام جک جویس تلاش می کنید تا از پایان جهان توسط پاول سرین جلوگیری کنید. پاول سرین با اختراع ماشین زمان و نمایش آن به جک جویس و برادرش می خواهد از قدرت بالای دستگاه خود سخن بگوید، اما همه چیز آن طور که فکر می کنید، پیش نمی رود و شما برای تغییر وضعیت در محیط بازی باید به سختی تلاش کنید.

کوانتوم برک یکی از بازی های نوآور در زمان خود به شمار می رود و در آن قادر به کنترل هر دو شخصیت جک و پاول هستید. گیم پلی بازی در دو بخش کنترل ماشین زمان و نبردهایی با استفاده از سلاح تقسیم بندی می شود و به این ترتیب شرایط غیر قابل پیش بینی در مقابل گیمرها قرار می گیرد. استودیو Remedy برای شخصیت های اصلی بازی از بازیگران سرشناسی بهره برد و نتیجه آن نیز بسیار جذاب و لذت بخش از کار در آمد.

نقش آفرینی یکی از معروف ترین شخصیت های بازی یعنی پاول سرین توسط آیدان گیلن، بازیگر نقش پیتر بیلش در سریال بازی تاج و تخت صورت گرفته تا جدیت استودیو Remedy و کمپانی مایکروسافت را برای ساخت یک بازی بی نظیر را به اثبات برساند. بازی Quantum Break توسط بسیاری از منقدین و وب سایت های حوزه بازی مورد تحسین واقع شده و جایزه بهترین تجربه کاربری از Webby Awards 2018 و جایزه نقش آفرینی در یک بازی از NAVGTR 2017 را کسب کرده است.

Gears 51- بازی Gears 5

بازی Gears 5 که در سال 2019 توسط استودیو The Coalition و برای کنسول بازی ایکس باکس وان و سیستم عامل ویندوز توسعه یافته، ششمین نسخه از سری بازی های Gears of War به شمار می رود. این بازی دومین نسخه از سری Gear of War به شمار می رود که توسط استودیو Epic Games تولید نشده و از این حیث ساختاری به نسبت متفاوت دارد.

بسیاری از وب سایت های نقد و بررسی بازی به Gears 5 امتیاز بالایی برای گیم پلی، محتوای بازی و نبردهای موجود در آن اعطا کردند، اما خط داستانی بازی و عدم وجود نوآوری در آن مورد انتقاد قرار گرفته است. تاریخ عرضه رسمی Gears 5 برابر با 10 سپتامبر 2019 است که از این حیث به عنوان یکی از جدیدترین عناوین انحصاری مایکروسافت برای کنسول بازی ایکس باکس وان و کامپیوتر های شخصی مجهز به سیستم عامل ویندوز به شمار می رود.

بازی Gears 5 برای اولین بار در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد و حدود یکسال بعد نیز به صورت رسمی در بازارهای جهانی عرضه شد. این عنوان محبوب در سال 2019 موفق به کسب جوایزی از جمله بهترین بازی ایکس باکس از Gamescom 2019، بهترین بازی ایکس باکس سال از Golden Joystick Awards و بهترین بازی اکشن از Titanium Awards شد.

در ساخت Gears 5 به عنوان یک بازی شوتر سوم شخص از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 استفاده شد تا جلوه های گرافیکی آن در سطح قابل توجهی ارزیابی شود. بسیاری از وب سایت های نقد و بررسی بازی، امتیازات قابل قبولی به جدیدترین عنوان از سری Gears of War اعطا کردند و به این ترتیب می توان نتیجه همکاری مایکروسافت و استودیو The Coalition را رضایت بخش توصیف کرد.

XBOX Game Pass

بهترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس وان

  1. بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت اول
  2. بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت دوم

سرویس XBOX Game Pass چیست ؟ برگ برنده مایکروسافت

سرویس XBOX Game Pass به منظور ارائه نسخه دیجیتال بازی های متنوع کنسول ایکس باکس وان و همچنین کامپیوتر های شخصی مجهز به سیستم عامل ویندوز  توسعه یافته و در حال حاضر بیش از 100 بازی با گرافیک بی نظیر در آن عرضه می شود.

به منظور دسترسی به بیش از 100 بازی در کنسول بازی ایکس باکس وان باید ماهیانه مبلغ 9.99 دلار را بپردازید و پس از دانلود هر کدام از بازی ها نیز باید به صورت ماهیانه این مبلغ را پرداخت کنید.  مایکروسافت به تازگی نسخه Beta برای کامپیوتر های شخصی را هم عرضه کرده که با قیمت 4.99 دلار به فروش می رسد و نسخه ترکیبی کنسول و PC نیز با قیمت 14.99 دلار در دسترس کاربران قرار گرفته است. به این ترتیب با پرداخت یک مبلغ بسیار ناچیز به صورت ماهانه می توانید بازی های مورد علاقه خود را به صورت دیجیتالی خریداری و روی کنسول نصب کنید و حتی در صورت خریداری اکانت ترکیبی، از مبلغ پرداختی خود در کامپیوتر شخصی نیز استفاده کنید.

مایکروسافت در سال 2017 این سرویس را عرضه کرده، اما سونی دو سال پیش از آن و در سال 2015 از سرویس PlayStation Now در قاره اروپا و دو کشور انگلستان و ژاپن رونمایی کرده بود. به این ترتیب می توان گفت که سونی در این زمینه نوآور بوده و مایکروسافت دو سال بعد سرویس مشابهی را در دسترس گیمرها قرار داده است.

از نظر تعداد بازی و حتی قیمت نیز هر دو سرویس به نسبت مشابه عمل می کنند و سونی به ازای دریافت 4.99 دلار، اجازه دسترسی به بیش از 100 بازی را به شما می دهد. به این ترتیب نمی توان مایکروسافت را برنده مطلق در این زمینه تلقی کرد و باید هر دو سرویس XBOX Game Pass و PlayStation Now را به نسبت یکسان ارزیابی کرد. همچنین شما با پرداخت مبلغی بیشتر می توانید به سرویس Gold ایکس باکس گیم ارتقا یابید که دسترسی به حالت بازی آنلاین را فراهم می سازد.

XBOX ONE S VS XBOX ONE X

XBOX ONE S بخریم یا XBOX ONE X؟

در حال حاضر دو کنسول اسلیم و ایکس از سری ایکس باکس در بازارهای جهانی به فروش می رسند و کاربران می توانند بر اساس نیاز و بودجه خود نسبت به خریداری یکی از آن‌ها تصمیم گیری کنند. اما مهم ترین پرسشی که مطرح می شود، این است که آیا خرید کنسول XBOX One X با قیمت به نسبت بالای آن در مقایسه با XBOX One S توصیه می شود؟

کنسول ایکس باکس وان اس یا همان نسخه اسلیم که در سال 2016 رونمایی شد، می تواند بازی ها را در وضوح تصویر 900×1600 پیکسل با نرخ فریم بسیار عالی اجرا کند و در وضوح تصویر 1080×1920 نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. کنسول قدرتمندتر و البته گران تر ایکس باکس وان ایکس نیز با توجه به سخت افزار خود و قدرت پردازشی 6 ترافلاپ می تواند بازی ها را به صورت Upscaling (دقیقا مشابه با پلی استیشن 4 پرو) در وضوح 4K اجرا کند، اما فقط در برخی عناوین جدید و بهینه سازی شده قادر به مشاهده تفاوت میان جلوه های گرافیکی در وضوح ذکر شده خواهید بود.

در صورتی که هم اکنون یک تلویزیون 4K در منزل دارید، به طور حتم پیشنهاد می کنیم تا کنسول ایکس باکس وان ایکس را خریداری کنید تا در اجرای بازی ها حتی به صورت  Upscaling نیز با مشکل افت فریم مواجه نشوید. از سوی دیگر مایکروسافت همچنان در حال توسعه و برنامه ریزی برای عرضه بازی های جدید برای این کنسول است و عرضه Gears 5 در ماه سپتامبر 2019 نیز یکی از این پروژه ها به شمار می رفت.

طراحی ظاهری بسیار جذاب و شکیل به همراه قابلیت های سخت افزاری بسیار پیشرفته که عنوان قدرتمندترین کنسول بازی جهان را به ایکس باکس وان ایکس اعطا کردند، ذهن هر کاربری را به سمت خود متمرکز می کند. اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که بودجه محدودی دارند و هر چه سریعتر می خواهید یک کنسول بازی نسل هشتم از برند مایکروسافت خریداری کنید، چاره ای به جز ابراز علاقه به XBOX One S برای شما وجود ندارد.

با خریداری این کنسول نیز قدرت سخت افزاری به نسبت مشابهی در مقایسه با پلی استیشن 4 اسلیم در دسترس شما قرار می گیرد. مهم ترین مشکلی که کاربران ایکس باکس با آن دست به گریبان هستند، عدم وجود تنوع بازی در حد و اندازه عناوین عرضه شده برای کنسول نسل هشتم سونی است. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، تعداد بازی های انحصاری عرضه شده برای پلی استیشن 4 حدود 2 برابر بیشتر از عناوین انحصاری ایکس باکس وان است.

کنسول ایکس باکس وان اس دارای دو نوع استاندارد و All Digital است که تفاوت آن‌ها در وجود یا عدم وجود درایو نوری است. در حقیقت نسخه All Digital همانطور که از نامش پیداست، فاقد درایو نوری بوده و فقط قادر به نصب بازی ها با استفاده از سرویس XBOX Game Pass به صورت دیجیتالی هستید.

در انتها مروری بر قیمت انواع مدل های کنسول بازی XBOX One S و XBOX One X خواهیم داشت تا بتوانید بر اساس میزان بودجه خود نسبت به خریداری گزینه مناسب اقدام کنید.

لیست قیمت ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس

 

کنسولفضاتعداد دستهتوضیحاتقیمت (تومان)
XBOX One S1 ترابایت1بدنه سفید – بدون بازی8.100.000
XBOX One S All Digital1 ترابایت1بدنه سفید – بدون بازی – فاقد درایو نوری7.100.000
XBOX One X1 ترابایت1بدنه مشکی – بدون بازی10.000.000
XBOX One S1 ترابایت1بدنه سفید – کپی خور با 20 بازی8.000.000
XBOX One S All Digital1 ترابایت1بدنه سفید – کپی خور با 20 بازی7.500.000
XBOX One X1 ترابایت2بدنه مشکی – کپی خور با 20 بازی11.550.000
قیمت های ذکر شده بر اساس بازار تهران در مهر ماه 99 ثبت شده است.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

قیمت کنسول ایکس باکس وان چقدر است ؟

کنسول ایکس باکس وان دارای مدل های مختلفی است. قیمت پایه این کنسول 300 دلار است که برای مدل XBox One S قیمت گذاری شده است. قیمت کنسول ایکس باکس وان به فاکتور های مختلفی بستگی دارد؛ ایکس باکس وان در حال حاضر در دو مدل Xbox One S و XBox One X با ظرفیت حافظه 500 گیگابایت و 1 ترابایت قابل خریداری است.

۱
فرق بین نسخه های XBox One S و XBox One X چیست ؟

ایکس باکس وان ایکس قوی تر از ایکس باکس وان اس است و قابلیت اجرای بازی های مختلف را با کیفیت 4K دارد.

۲
پلی استیشن 4 قوی تر است یا ایکس باکس وان ؟

هر دو کنسول سونی و مایکروسافت ویژگی های خاصی داخلشان گنجانده شده است و همین جواب به سوال را سخت می کند. اگر از لحاظ سخت افزاری این مورد را بررسی کنیم در ظاهر کنسول Xbox از نظر پردازنده و کارت گرافیک قوی تر است اما در خرید یک کنسول سخت افزار اهمیت چندانی ندارد. پشتیبانی و بازی های انحصاری معیار اصلی خرید یک کنسول بازی به شمار می رود.

۳
هارد 500 گیگ مناسب من خواهد بود یا هارد 1 ترابایت ؟

پاسخ این سوال بستگی به نیاز شما دارد. اگر تنها قصد خرید بازی های دیجیتالی و اکانتی را دارید، پیشنهاد ما خرید کنسول 1 ترابایت است زیرا فضای بیشتری در اختیار شماست اما اگر قصد خرید بازی های ایکس باکس وان، به صورت فیزیکی و دیسکی دارید هارد 500 گیگابایت هم نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

۴
آیا کنسول ایکس باکس وان کپی خور شده است ؟

بله. فریم‌ور‌های مختلفی وجود دارد که ایکس باکس وان را کپی خور میکنند و بازی های مختلفی نظیر GTA V، FIFA 21 و ... در این فریم‌ور‌ها قابل اجرا خواهند بود.

۵
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 6 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    سلام آقا من میخوامxbox one s بگیرم اول اینکه کپی خور باشه یا نه؟! دوم اینکه دوم اینکه کپی خور چه فرقی داره بعضیا میگن کپی خور کنی نمیتونی بازی آنلاین کنی ولی دوستم من xbox ش رو به اینترنت وصل کرد نه بازی پرید تازه داره انلاینم بازی می‌کنه آقا راهنمایی کنید من کدوم رو بخرم کپی خور یا اون یکی؟! لطفا گیج شدم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیررضا

    مهمان

    اگه نیت بازی کردن باشه، بهترین گزینه همینه جز سیستم گیمینگ.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    جبارسینگ

    مهمان

    بالاخره با این وضع اقتصادی کی بخریم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد رضا

    مهمان

    چرا دروغ میگید ایکس باکس وان اس کیفیت اش 4K

    پاسخ دهید
    • Avatar

      amir در پاسخ به محمد رضا

      مهمان

      دوست عزیز کسی دروغ نگفته کیفیت وان اس 4k نیس بلکه فیلم های blue_ray رو به صورت 4k نشون میده در بازی ها کیفیت 1080 هست . اخه مگه با 1.4 ترا فلاپ میشه 4k بیرون داد . ps4 pro و xbox one x با اون قدرت پردازشی بالا نمیتونن 4k واقعی بدن اون وقت وان اس بیاد 4k بده ؟ واقعا چه راحت گول فروشنده ها رو میخورید 🙂

    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به محمد رضا

      مدیر سایت

      دوست گرامی کنسول های نسل جدید قرار هست که 4K واقعی ساپورت کنند، سخت افزار کنسول های نسل فعلی توان اینو ندارن که بتونن توی اون کیفیت با فریم ریت ثابت همچین چیزی به مخاطب ارائه بدند.