یحیی رحیمی

سونی نحوه اجرای بازی قدیمی روی PS5 را شرح داد؛ بخش زیادی قابل بازی خواهند بود

یحیی رحیمی 2 فروردین 1399 بدون دیدگاه
989 بازدید

سونی در رویداد زنده ای که چند روز پیش در مورد سخت افزار کنسول PS5 داشت، از قابلیت Backward Compatibility رونمایی کرد. مارک سرنی در طول این برنامه گفت که بیشتر بازی های PS4 روی کنسول جدید قابل بازی خواهند بود. هر چند که صحبت های او چندان با آنچه بعدا در وبلاگ پلی استیشن بیان شد هم خوانی نداشت. در این وب سایت گفته شد که تنها 100 بازی برتر PS4 قابل بازی خواهند بود.

حالا سونی این اختلاف نظر را روشن کرده است. به نظر می رسد کنسول PS5 قادر به اجرای بسیاری از بازی های قدیمی خواهد بود. در اعلامیه منتشر شده از سوی هیدآکی نیشینو گفته شده است که بیش از 4000 بازی کنسول PS4 قابل اجرا روی PS5 خواهد بود. در ادامه آن 100 بازی گفته شده در برنامه زنده مارک سرنی نیز تشریح شده است. به نظر می رسد تنها 100 بازی تا به حال تست شده اند و سرنی نیز به همین دلیل این را بیان کرده است.

البته از آن جایی که بازی ها روی PS5 با فرکانس پردازنده بالاتر اجرا می شوند، نیاز به بهنیه سازی برای اجرای پایدار این بازی وجود دارد. برای همین سونی در حال بهنیه سازی تک تک بازی ها برای اجرا روی سخت افزار جدید است. هر چند که خود توسعه دهندگان نیز باید بازی های خود را بهینه کنند.

مارک سرنی در ارایه خود از 100 بازی محبوب PS4 صحبت کرد و این نشان می دهد که ما چگونه در حال تلاش برای قابلیت Backward Compatibility هستیم. ما در حال حاضر دها بازی را تست کرده ایم و حاضریم هزاران بازی دیگر را نیز بررسی کنیم.

اگر نگران این بودید که نکند تمامی بازی های PS4 روی کنسول جدید قابل بازی نباشند، حالا نگران نباشید زیرا که هزاران بازی تا زمان آماده شدن کنسول بهینه خواهند شد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.