playstation studios
هادی اسماعیل‌زاده

قول مدیر پلی استیشن برای انتشار بازی‌های انحصاری بیشتر برای کامپیوتر؛ آنچارتد 4 در راه است؟

هادی اسماعیل‌زاده 7 مرداد 1400 2 دیدگاه
1,170 بازدید

طی یک سال گذشته، سونی شروع به عرضه بازی‌های خود بر روی کامپیوتر کرده است. به نظر می‌رسد این مسیری است که سونی برای آینده در نظر گرفته است. جیم رایان در مصاحبه جدیدی با Famitsu تایید کرده که هدف از خرید استودیو Nixxes Software، عرضه عناوین بیشتر بر روی کامپیوتر بوده است. هرمن هالست، سرپرست استودیوهای پلی‌ استیشن، در اوایل ماه جاری از خرید استودیو Nixxes Software خبر داد. او درعین‌حال خاطرنشان کرد که این دو شرکت سابقه همکاری طولانی‌مدتی دارند. واضح است که پلی استیشن قصد دارد بازی‌های بیشتری را در آینده به رایانه‌های شخصی بیاورد.

جیم رایان، رئیس بخش Sony Interactive Entertainment، در مصاحبه‌ای با Famitsu، در مورد استراتژی نرم‌افزاری سونی در آینده صحبت کرد. همچنین از او سوال شد که آیا رایانه‌های شخصی، در برنامه‌های آتی پلی‌استیشن جای دارد یا خیر. رایان در پاسخ گفت که سونی از تلاش‌های برای عرضه عناوین تراز اول خود به کامپیوتر «خوشحال» است. بااین‌حال این چیزی است که «هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد». وی افزود که «ما مشتاقانه منتظر همکاری با استودیو Nixxes Software و کمک به آن هستیم».

سونی قبلاً اعلام کرده بود که استودیو Nixxes Software از ابتدای ماه ژوئیه به گروه PlayStation Studios می‌پیوندد. اگرچه این اطلاعیه هیچ جزئیاتی در مورد فعالیت‌های استودیو Nixxes Software ارائه نمی‌دهد اما نشان می‌دهد که Nixxes Software و استودیو پلی‌ استیشن از قبل با یکدیگر به توافقاتی رسیده بودند. این استودیوی هلندی پیش‌تر به گوریلا گیمز در عرضه بازی Killzone: Shadow Fall برای PlayStation 4 کمک کرده بود.

منتظر عرضه عناوین تراز اول سونی برای کامپیوتر باشیم؟

استودیو Nixxes Software به پورت‌های باکیفیت بازی بر روی کامپیوتر شهرت دارد؛ بنابراین افشاگری جیم رایان مبنی بر این که استودیوی تازه‌خریداری‌شده به این منظور خریداری شده است، غافلگیری بزرگی نبود. در واقع خرید این استودیو، حدس و گمان در این مورد را به‌یقین تبدیل کرد. پلی استیشن قبلاً در عرضه بازی‌های منحصر به فردی مانند Days Gone و Horizon Zero Dawn بر روی کامپیوتر موفقیت‌هایی کسب کرده است. حال گزارش‌های دیگری نشان می‌دهد که این شرکت تمایل دارد بازی‌های بیشتری را برای رایانه‌های شخصی عرضه کند.

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی‌ استیشن، چندی پیش در مصاحبه‌ای گفت که سونی در برنامه‌های خود برای کامپیوتر، «هنوز در مراحل اولیه قرار دارد». اما سونی از «تمایل بازیکنانِ خارج از اکوسیستم پلی‌ استیشن، برای تجربه مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از بازی‌ها خبر دارد. بازی‌هایی که طرفداران پلی‌ استیشن سال‌هاست که از تجربه آن‌ها لذت می‌برند».

به گفته هالست، عرضه این بازی‌ها بر روی رایانه‌های شخصی در زمان مناسب اتفاق می‌افتد. اگرچه او تأکید کرد که پورت این عناوین به رایانه‌های شخصی، «هرگز به قیمت ساختن مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از بازی‌های بزرگ کنسول‌ها انجام نمی‌شود». این اظهارنظر با مصاحبه اخیر جیم رایان مطابقت دارد. جیم رایان نیز به برنامه‌های سونی برای کامپیوتر اشاره کرد. بااین‌حال او به‌خوبی این موضوع را روشن کرد که هدف اصلی سونی «توسعه عناوین انحصاری بیشتر برای کنسول پلی‌استیشن است».

playstation studios nixxes

بازی انحصاری بعدی پلی‌ استیشن برای کامپیوتر

خرید استودیو Nixxes Software که در پورت بازی به کامپیوتر تبحر دارد، می‌تواند به سونی کمک کند تا بین عرضه پورت‌ها و ارائه انحصاری‌های بزرگ برای پلی‌استیشن 5 به تعادل برسد. اما این که کدام یک از انحصاری‌های پلی‌استیشن بتوانند راه خود را به رایانه‌های شخصی باز کنند، هنوز یک معما باقی مانده است. در اوایل ماه جاری میلادی، افشاگری به نام لنس مک دونالد ادعا کرد که «از چندین پورت آینده بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن بر روی کامپیوتر آگاه است». مک دونالد اسامی این عناوین را اعلام نکرد. بااین‌حال به گفته او، بازی Bloodborne در بین این عناوین نیست.

بعد از ظاهر شدن لوگوی بازی Uncharted 4 در یکی از ارائه‌های سونی، این بازی به‌عنوان یک گزینه بالقوه برای عرضه بر روی رایانه‌های شخصی مطرح شد. بااین‌حال هنوز این خبر به‌صورت رسمی تایید نشده است. بااین‌وجود می‌توان گفت که بازی‌های محبوبی مانند Uncharted، The Last of Us، Spider-Man و God of War می‌توانند در لیست عرضه بر روی رایانه‌های شخصی باشند.

منبع: THEGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Ali…

    مهمان

    سعی کنین خیلی پی سی پلیرا رو پررو نکنین.. اینا خیلی قدردان شرکت‌هایی مثل سونی که عناوین انحصاری دارن نیستن.. دو روز دیگه تو روتون وایمیسن

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Mahdi در پاسخ به Ali...

      مهمان

      آبو بریز همونجا که میسوزه??