Xbox-Series-X-internal
یحیی رحیمی

مشخصات فنی کامل کنسول Xbox Series X توسط مایکروسافت اعلام شد

یحیی رحیمی 26 اسفند 1398 بدون دیدگاه
649 بازدید

مایکروسافت بالاخره مشخصات فنی کامل کنسول Xbox Series X را اعلام کرد و می‌توانیم ریزودرشت این سخت‌افزار جدید را بفهمیم. از ویژگی‌های بزرگ کنسول جدید می‌توان به‌سرعت و قدرت فوق‌العاده اشاره کرد و این بار با شعار «قدرتمندترین Xbox تابه‌حال» مواجه هستیم.

ماه گذشته نیز تعدادی از مشخصات سخت‌افزاری کنسول Xbox Series X را دریافت کردیم اما این دفعه می‌توانیم همه‌چیز را بفهمیم. این اطلاعات جدید توسط مدیر تحریریه Xbox Wire منتظر شده است و او قول داده است که تیم ساخت کنسول می‌خواهد بهترین سخت‌افزار تابه‌حال ساخته‌شده Xbox را ارائه دهد. او گفته است که نیاز کاربران به بازی‌های باکیفیت‌تر باعث شده است که شاهد یک سخت‌افزار طوفانی باشیم. در زیر می‌توانید نگاهی به مشخصات فنی بیندازید.

ویژگی هامشخصات
پردازنده مرکزی8x Cores @ 3.8 GHz (3.66 GHz w/ SMT) Custom Zen 2 CPU
پردازنده گرافیکی12 TFLOPS, 52 CUs @ 1.825 GHz Custom RDNA 2 GPU
ابعاد GPU360.45 mm2
Process7nm Enhanced
حافظه گرافیکی16 GB GDDR6 w/ 320mb bus
پهنای باند10GB @ 560 GB/s, 6GB @ 336 GB/s
ظرفیت ذخیره‌سازی1 TB Custom NVME SSD
توان I/O2.4 GB/s (Raw), 4.8 GB/s (Compressed, with custom hardware decompression block)
ظرفیت ذخیره‌سازی قابل ارتقا1 TB Expansion Card (matches internal storage exactly)
فضای ذخیره سازی خارجیUSB 3.2 External HDD Support
درایو نوری4K UHD Blu-Ray Drive
Performance Target4K @ 60 FPS, Up to 120 FPS

مایکروسافت برای نشان دادن اوج قدرت کنسول چندین بازی مختلف را نیز مثال زده است. Gears 5 یکی از همین بازی‌هاست که حالا 50 درصد نسبت به نسل قبلی بهتر اجرا می‌شود. همچنین کات سین‌های بازی نیز باکیفیت 4K و 60fps اجرا می‌شوند و این در حالی است که Xbox One X تنها قادر به ارائه 30FPS بود.

استفاده از پردازنده جدید باعث شده است که کنسول Xbox Series X فوق‌العاده سریع باشد و همچنین محاسبات نیز به آخرین سرعت ممکن انجام شوند. در آخر باید گفت که نسخه بهبودیافته Gears 5 نیز در اختیار کاربران بازی به‌صورت مجانی قرار خواهد گرفت. سرعت یکی از مهم‌ترین بهبودهای این کنسول جدید است و با Series X می‌توانید بازی‌هایی با حجم بالای 100 گیگابایت را با سرعت بالایی اجرا کنید و دیگر لازم نیست منتظر بارگذاری‌های طولانی باشید.

با توجه به گفته‌ها مدت‌زمان بین فشردن دکمه و عمل کردن بازی کمتر از 2 میلی‌ثانیه شده است و با توجه به استفاده از کابل جدید HDMI 2.1 می‌توان تا 120 فریم در ثانیه را با این کنسول تجربه کرد. به‌منظور نشان دادن زمان ریفرش بازی‌ها یک ویدیو منتشرشده است و نشان می‌دهد که می‌توان درآن‌واحد دوباره به بازی برگشت و مهم نیست که کنسول را خاموش کرده‌اید یا آپدیت نصب‌کرده‌اید، حافظه SSD کنسول اجزای اجرای سریع بازی را می‌دهد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.