فیل اسپنسر ایکس باکس PC
یحیی رحیمی

فیل اسپنسر: ایکس باکس برای رشد بیشتر باید شبیه PC شود

یحیی رحیمی 8 فروردین 1403 بدون دیدگاه
86 بازدید

فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ در مصاحبه تازه‌ای به کسب و کار ایکس باکس پرداخته است. او معتقد است که آنها باید بیشتر شبیه پلتفرم کامپیوتر یا PC شوند. او پیشنهاد می‌کند که فروشگاه‌هایی مانند اپیک گیمز و Itch.io برای پلتفرم ایکس باکس منتشر شوند و فضای ایکس‌باکس را از حالت انحصاری و جدا از پلتفرم رایانه دور کنند.

اسپنسر در گفتگو با رسانه Polygon به موضوعات مختلفی اشاره کرد. وی گفت که محدودیت‌های فروشگاه‌ها برای خرید بازی روی کنسول را نمی‌پسندند و معتقد است که ایکس باکس باید پذیرای دیگر پلتفرم‌ها و فروشگاه‌ها مانند PC شود. انواع و اقسام فروشگاه‌های بازی روی ویندوز فعالیت می‌کنند و بازار پی‌سی گیمینگ را گسترش می‌دهند. مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ می‌گوید که فروشگاه‌هایی مانند اپیک گیمز هم می‌توانند در پلتفرم ایکس‌باکس فعالیت کنند و آزادی عمل بیشتری به خریداران داده شود.

اسپنسر در مورد آزادی پی‌سی گیمرها گفت:‌ «وقتی از کامپیوتر استفاده می‌کنید، می‌توانید تجربه‌ای که می‌خواهید داشته باشید را انتخاب کنید. این بسیار ارزشمند است.» وی در ادامه به کند شدن رشد بازار کنسول اشاره کرد و گفت که بسیاری از گیمرها در حال کوچ کردن به PC هستند. اسپنسر سیاست حذف انحصاری و انتشار بازی‌هایی مانند Sea of Thieves برای پلی‌استیشن را پاسخی به نیازهای گیمرهای جوان خواند. وی گفت که نسل جدید به انحصاری اعتقادی ندارد و مایکروسافت تلاش کرده تا با سلیقه گیمرهای جوان خود را وفق دهد.

فیل اسپنسر ایکس باکس PCکنسول دستی ایکس باکس

مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اخراج گسترده کارکنان پرداخت. مایکروسافت اوایل امسال حدود دو هزار نفر از کارمندان اکتیویژن بلیزارد و استودیوهای تحت مالکیت را اخراج کرد. اسپنسر می‌گوید که تعدیل نیرو حیاتی بوده و بازار کنسول رشد خاصی ندارد و کسب و کار آنها باید سودده بماند: «آنچه بیشتر من را نگران می‌کند، نبود رشد در صنعت است.» افزایش هزینه‌های تولید بازی و افت درآمد باعث شده تا ایکس‌باکس تصمیم به اخراج نیرو بگیرد.»

بخش آخر مصاحبه به کنسول دستی ایکس باکس اختصاص داشت. اسپنسر شایعات را رد نکرد و در عین حال واکنش خاصی هم نشان نداد. جز کوردن، گزارشگر ویندوز سنترال در پادکست جدید گفت که مایکروسافت مشغول توسعه یک کنسول دستی است. این کنسول سخت‌افزار مجزا دارد و به دستگاه‌های دیگر وابسته نیست و ابزاری برای کلاود گیمینگ نخواهد بود. به نظر می‌رسد که ایکس باکس می‌خواهد خود را بیشتر به کامپیوتر نزدیک کند و تحولات مهمی در راه هستند.

منبع: Tech4Gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.