xbox games
یحیی رحیمی

اجرای تمامی بازی‌های Xbox روی Xbox Series X / S از روز اول

یحیی رحیمی 8 آبان 1399 2 دیدگاه
3,805 بازدید

یکی از قابلیت‌هایی که مایکروسافت تمرکز زیادی روی آن داشت و توانست به بهترین شیوه آن را عملی کند، قابلیت Backwards Compatibility بود که اجازه‌ی اجرای بازی‌های کنسول‌های پیشین روی نسل جدید را می‌داد. مایکروسافت به پشتیبانی از این ویژگی ادامه داد و با معرفی نسل جدید، قول اجرای تمامی بازی‌های ایکس باکس روی کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S را دارد و حالا این قول عملی شده و تمامی بازی‌های کنسول ایکس باکس وان قابلیت اجرا روی سخت‌افزار جدید رادارند.

جیسون رونالد از تیم ایکس باکس با انتشار توییت تازه‌ای در مورد قابلیت اجرای تمامی بازی‌های کنسول Xbox One روی کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S گفته است. این به معنی آن است که تمامی بازی‌های کنسول Xbox، Xbox 360 و Xbox One قابلیت اجرا روی کنسول جدید رادارند و درصورتی‌که آن‌ها را خریداری کرده‌اید، نیازی به کنسول قدیمی برای اجرای آن ندارید.

پس از 500 هزار ساعت تست و آزمایش، مفتخریم که بگوییم: تمامی بازی‌های Xbox، Xbox 360 و Xbox One قابلیت اجرا روی کنسول‌های جدید رادارند و تنها تعدادی از بازی‌ها که به کینکت نیازمندند از این لیست کنار رفته‌اند. تمامی این بازی‌ها از روز اول روی کنسول‌های Xbox Series X / S قابل‌دسترسی هستند.

تنها بازی‌هایی که نیازمند کینکت هستند، غیرقابل دسترسی خواهند بود و نمی‌توان آن را روی کنسول‌های جدید تجربه کرد. مایکروسافت در اواسط نسل هشتم بود که کینکت را به‌طور کامل حذف کرد و هیچ برنامه‌ای برای ارائه این دستگاه روی نسل جدید ندارد و توسعه‌دهندگان هم دلیلی برای ساخت بازی باقابلیت‌های حرکتی را ندارند. کمتر از دو هفته تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم مانده و بالاخره می‌توانیم از کلکسیون بازی‌های ایکس باکس در روز اول عرضه استفاده کنیم. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    من ایکس باکس ایکس یا اس میخوام

    پاسخ دهید
    • Avatar

      پاسخ در پاسخ به مهدی

      مهمان

      سلام xbox فقط قابلیت اجرای تعدادی محدود و خیلی کم از بازی های قدیمی رو داره
      آن هم با کلی هزینه و مرحله پیچیده
      از جمله : خرید اشتراک و خرید مجدد بازی از فروشگاه و دانلود دیتا و به احتمال زیاد نیازمند یک IP خارجی هم باشید و این هم هستش که برای بازی هم همیشه باید آنلاین باشید
      برای همین چندان ارزش خرید ندارد