کنسول بازی اپل
یحیی رحیمی

شایعه: کنسول بازی اپل با کمک مهندسان سابق ایکس باکس ساخته می‌شود

یحیی رحیمی 24 بهمن 1400 بدون دیدگاه
436 بازدید

گزارش تازه‌ ویندوز سنترال به ساخت کنسول بازی اپل با کمک مهندسان سابق ایکس باکس اشاره می‌کند. شرکت اپل مدت‌هاست به دنبال ورود به عرصه کنسول‌های بازی است و پروژه‌های مختلفی مانند Apple Arcade را امتحان کرده است و حتی امکان اجرای بازی از طریق اپل تی وی را ارائه می‌کند. فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، ورود شرکت‌های اپل و گوگل به صنعت بازی را تخریب‌کننده خوانده است.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از Jez Corden، خبرنگار رسانه ویندوز سنترال، شرکت اپل به‌صورت جدی در حال ساخت یک کنسول بازی است. این کنسول با کمک مهندسان سابق ایکس باکس ساخته می‌شود که دیگر بخشی از بدنه مایکروسافت نیستند. کوردن اشاره می‌کند که منابع او در مورد اپل چندان قابل‌اعتماد نیست و بهتر است آن را به‌صورت شایعه‌‌ای بی‌اساس در نظر بگیریم. او گفته است که منبع او، مدرکی مبنی ساخت کنسول بازی Apple نداشته و صرفاً اطلاعات شنیده‌شده را گزارش کرده است. وی در این مورد گفت:

مدت‌هاست می‌شنوم اپل در حال استفاده از مهندسان ایکس باکس برای ساخت کنسول بازی است. سال‌هاست به من می‌گویند که کنسول Apple در حال ساخت است. نمی‌دانم آیا آن‌ها به دنبال بازی‌های واقعیت مجازی، متاورس یا چیزی مشابه آن هستند؛ اما اپل مهندسانی از ایکس باکس جذب کرده تا کنسول بازی خودشان را بسازند.

کنسول بازی اپل

ساخت کنسول بازی اپل، شایعه‌ای بی‌اساس؟

جز کوردن در ادامه می‌گوید که اپل متخصص لغو کردن پروژه‌های بزرگ است و تابه‌حال، توسعه و ساخت محصولات متنوعی را لغو کرده است. ممکن است که کنسول بازی Apple در حال ساخت بوده؛ اما به دلایل نامشخص لغو شده باشد. این اتفاقی است که برای بیشتر پروژه‌های مخفی کوپرتینویی‌ها رخ داده است. اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان داد؛ درآمد اپل از بازی بیشتر از مایکروسافت و سونی است؛ البته باید توجه داشت که میزان کاربران گوشی های هوشمند به مراتب تعداد بیشتری از کاربران کنسول های بازی را پوشش می دهد و همین امر درامد شرکت اپل را به خوبی توجیه می کند.

شرکت اپل با معرفی Apple Arcade، فعالیت در صنعت بازی را افزایش داده است. گفتنی است بیشترین درآمد اپ استور به بازی موبایل اختصاص دارد و این شرکت، درآمد زیادی از صنعت بازی دریافت می‌کند. اپل تی وی هم از طریق سرویس اپل ارکید قادر به اجرای بازی‌های مخصوص است و این شرکت آمریکایی، تجربه کوتاهی از ارائه یک کنسول بازی متفاوت به دست آورده است. ممکن است که کوپرتینویی‌ها به ساخت یک کنسول بازی تراز اول بپردازند و وارد رقابت با مایکروسافت و سونی شوند.

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای به ورود اپل، گوگل و آمازون به صنعت بازی اشاره کرد و گفت که این کمپانی‌ها اطلاعاتی از بازی ندارند و باعث تخریب این صنعت می‌شوند. او باور دارد که مایکروسافت، سونی و نینتندو به دنبال بهبود این صنعت هستند و دریافت سود، تنها هدف آن‌ها نیست. نظر شما در مورد کنسول بازی اپل چیست؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.