sony playstation
یحیی رحیمی

پتنت جدید سونی حول خریدهای درون بازی باعث نگرانی طرفداران شده است

یحیی رحیمی 21 بهمن 1398 بدون دیدگاه
411 بازدید

سونی به تازگی یک پتنت جدید برای PlayStation به ثبت رسانده است و همین کار باعث نگرانی افراد بسیاری شده است. در واقع این پتنت برای نشان دادن یک بخش از بازی های جدید است و نوع تازه ای از خرید آیتم های درون بازی را نشان می دهد. بازیکن می تواند با کنسول ارتباط برقرار کند و به نوعی از آن سوال کند و او نیز مانند یک دستیار شخصی به او جواب دهد.

پتنت جدید سونی به این شکل است که بازیکن به دنبال اطلاعاتی برای خرید یک آیتم به خصوص برای کسب قدرت و از بین بردن یک دشمن خاص است و در این حالت او با کنسول صحبت می کند و کنسول نیز یک گزینه مناسب را برای خرید در اختیار او قرار می دهد. بسیاری بیشتر روی ریز تراکنش و خرید درون بازی تاکید دارند و این درحالی است که هدف سونی بیشتر نشان دادن فناوری جدید ارتباط با کنسول بوده است.

playstation patent

به هر حال این فناوری برای کارکرد مناسب نیاز به داده و اطلاعات دارد و این اطلاعات را نیز از دیگر بازیکنان می گیرد. همان طور که در تصویر شماتیک پتنت مشاهده می کنید، کنسول در آخر آیتمی را پیشنهاد می دهد که بیش از 80 درصد بازیکنان از آن استفاده کرده اند. برای تشخیص چنین چیزی نیاز به جمع آوری اطلاعات در پشت زمینه دارد و باعث نگرانی عده ای شده است. جمع آوری داده برای ریز تراکنش ها و خریدهای درون بازی قطعا جای نگرانی دارد.

مانند همیشه باید گفت که ممکن است چنین پتنت های در آخر استفاده نشوند و تنها یک ایده خام باشند. البته سونی چنین پتنت هایی را برای محافظت از فناوری های خود به ثبت می رساند و ممکن است در آینده شاهد چنین چیزی باشیم. نظر شما چیست؟ آیا چنین پتنتی کاربری است؟

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.