phil-spencer-xbox-microsoft
یحیی رحیمی

فیل اسپنسر: رقیبان اصلی مایکروسافت گوگل و آمازون هستند نه سونی و نینتندو

یحیی رحیمی 17 بهمن 1398 بدون دیدگاه
484 بازدید

برای سالها بین دو تولید کننده بزرگ کنسول های بازی به نام Xbox و PlayStation جدال ادامه داری برقرار بوده است. با افزایش سرویس های استریم، به نظر کمپانی های دیگر و تازه واردان نیز برای مایکروسافت یک خطر بزرگ حساب می شوند و فیل اسپنسر نگرانی خود را از این بابت بروز داده است.

فیل اسپنسر در گفتگو با نشریه Protocol در مورد تغییرات صورت گرفته در چندین سال اخیر صحبت کرده است. به نظر می رسد که با وجود دو کنسول Xbox Series X و PS5، جنگ اصلی در جای دیگری و سرویس های ابری جریان داشته باشد. مایکروسافت به دنبال راه اندازی فناوری xCloud است و از سوی دیگر کمپانی هایی مانند گوگل نیز با فناوری Stadia به بازار ورود کرده اند. اپسنسر در این مورد گفته است:

Phil Spencerهنگامی که در مورد نینتندو و سونی صحبت می کنید، ما احترام زیادی برای آن‌ها قائلیم اما آمازون و گوگل به عنوان رقیبان اصلی در حال پیشرفت هستند. ما هیچ گونه بی احترامی به سونی و نینتندو نمی کنیم اما کمپانی های بازی سازی کلاسیک دیگر از رده خارج می شوند. آن‌ها می توانند آژور را باز تولید کنند اما ما سالانه میلیاردها دلار از آن درآمد داریم. من نمی خواهم وارد فرمت جدل شوم اما افرادی در آمازون و گوگل هستند که در مورد عرضه بازی برای 7 میلیارد نفر در دنیا صحبت می کنند.

او در ادامه گفته است که مایل به همکاری با این دو کمپانی ژاپنی است و می توان روی حالت فراپلتفرم با آن‌ها کار کرد. Stadia نسبت به گذشته پیشرفت کرده است اما آینده ای که اسپنسر در نظر دارد هنوز فرا نرسیده است. هر چند که چشم انداز صنعت بازی های ویدیویی رسیدن به کلاود گیمینگ و حذف سخت افزار است. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.