Playstation 4
یحیی رحیمی

عضو ارشد سابق سونی: عدم موفقیت PS4 باعث تعطیلی کسب و کار پلی استیشن می شد

یحیی رحیمی 18 مرداد 1399 بدون دیدگاه
342 بازدید

بعد از موفقیت بی نظیر کنسول های PS1 و PS2، دوران PS3 با آنچه سونی در نظر داشت کاملا متفاوت بود. مدیریت بازی های کنسول و بالابردن فروش آن از طریق تبلیغات، چالش بزرگی برای سونی بود. همین باعث شد که سونی نسبت به کسب و کار پلی استیشن سرد شود و آماده کنار گذاشتن آن در صورت عدم موفقیت PS4 بود.

کنسول PS4 برعکس انتظار سونی، موفق از آب درآمد و با ارایه قیمت پایین تر و معماری سخت افزار استاندارد، فروش بیشتری نسبت به کنسول Xbox One داشت. سونی اشتباهات نسل هفتم را پیدا کرده بود و اطمینان خاطر داشت که این اتفاقات دوباره تکرار نخواهند شد اما زمانی بود که کاخ موفقیت پلی استیشن با بمباران حاشیه ها در حال فروریختن بود. یکی از مدیران قبلی سونی به نام Shahid Ahamd در گفتگو با VGC از احتمال تعطیلی کسب و کار پلی استیشن در صورت عدم موفقیت کنسول جدید گفته است.

PS3 برای هر کسی معنی خاصی داشت. قطعا زمان سختی بود زیرا که تلاش و کوشش زیادی برای جبران کمبود فنی و کسری بودجه ساخت انجام می شد. سخت افزار آن یک نمونه بی نظیر بود اما همین استفاده از آن را سخت کرده بود. این کنسول در آخر به موفقیت بدل شد اما نبرد فرسایشی برای انجام این کار داشتیم. ما از برخورد مشتریان با کنسول PS4 غافل گیر شدیم و موفقیت آن به نوعی رستگاری ما به حساب می آمد. PS3 مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد و مجبور بودیم که این یکی را فوق العاده بسازیم و در غیر این صورت، پایان پلی استیشن رقم می خورد. آنچه ما انتظارش را نداشتیم این بود که PS4 به چنین موفقیتی برسد.

کنسول پلی استیشن 4 به سرعت توانست خود را میان دل طرفداران جا کند و تا امروز حدود 117 میلیون عدد از آن به صورت جهانی به فروش رفته است که یکی موفقیت تکرارنشدنی به حساب می آید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.