take-two-interactive
یحیی رحیمی

بیش از 50 درصد فروش بازی های کمپانی Take-Two از پلتفرم PC انجام می شود

یحیی رحیمی 14 آبان 1398 بدون دیدگاه
374 بازدید

شاید باورش برایتان سخت باشد اما زمانی بود که اکوسیستم های PC و کنسول فوق العاده از یکدیگر جدا بودند. بازی هایی که برای هر کدام ساخته می شدند، تفاوت های اساسی داشتند و از نظر کیفیت و محبوبیت نیز متفاوت بودند. این موضوع حالا تغییر یافته است و می بینیم که دنیای کنسول ها به PC بسیار نزدیک شده است و یک PC گیمر بودن بسیار ساده تر از سالهای پیش است. می بینیم که کمپانی های بزرگ حالا بازی های اختصاصی کنسول را نیز برای PC منتشر می کنند و این اتفاق خوبی است. اما این موضوع چه تاثیری روی میزان فروش کمپانی های بزرگی مانند Take-Two داشته است؟

اخیرا مدیرعامل کمپانی Take-Two به نام Strauss Zelnick در گفتگوی جدید خود از فروش 50 درصدی بازی های این کمپانی روی PC صحبت کرده است و گفته است که دنیای کنسول ها مانند قبل نیست و تغییرات زیادی به خود دیده است. یکی از این دلایل نیز احتمالا طراحی سخت افزاری های مشابه است:

دنیا تغییر کرده است. هنگامی که عرضه یک بازی برای کنسول را در نظر می گیریم، نسخه PC آن حدود 40 تا 50 درصد درآمد فروش را به دوش می کشد. ده سال قبل این عدد 1 یا 2 درصد بود. واضح است که دنیا در حال تغییر است و این به معنی آن است که سخت افزارها به سمت تشابه رفته اند و از آن روند نرم افزاری خود فاصله گرفته اند. البته این خبر خوبی برای ماست.

قبلا سخت افزار به کار رفته در کنسول ها به نوعی وابسته به نرم افزار بود و عملا ساخت یک بازی برای چند پلتفرم سخت تر بود. حالا به لطف پیشرفت در زمینه سخت افزارهای گیمینیگ، شاهد عرضه بازی های با کیفیتی بسیار بالاتر روی PC هستیم به نوعی که بسیاری از افراد PC گیمر بودن را به کنسول های بازی ترحیج می دهند. هر چند ظهور بازی هایی مانند Fortnite و PUBG نیز بدون تاثیر نبوده است.

در حال حاضر PC پلفترم بسیار محبوبی است و قطعا این محبوبیت نیز ادامه خواهد یافت. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.