Call-of-Duty-Modern-Warfare
یحیی رحیمی

گیمرهای روسی عصبانی از داستان Call of Duty: Modern Warfare

یحیی رحیمی 7 آبان 1398 بدون دیدگاه
1,586 بازدید

هفته پیش بازی Call of Duty: Modern Warfare به صورت رسمی منتشر شد. این بازی تغییرات زیادی نسبت به نسل پیشین خود داشت. به نظر می رسد که این بازی حالا نمرات و نقدهای منفی زیادی از جانب بازیکنان دریافت کرده است و حتی نمره کاربران متا کریتیک آن به 2.5 سقوط کرده است. به نظر می رسد که دلیل پشت این نمره پایین نیز بازیکنان روسی هستند که به دلیل خسته شدن از اعلام روسیه به عنوان دشمن اصلی در داستان، چنین نمره هایی را به بازی اعطا کرده اند.

جدا از اینها نظرات بسیار تند و خشنی نیز در مورد بازی Call of Duty: Modern Warfare بیان شده است. بسیاری از روسی ها باور دارند که Activision و استودیو Infinity Ward آن‌ها را همانند یک حیوان بدون وجدان و اخلاقیات می بیند. فردی دیگر نوشته است که او از اینکه چطور مردم کشورش به مسخره گرفته شده اند بسیار عصبانی است. یک روسی دیگر نیز گفته است که این پروپاگانداست و تحریف تاریخ است.

هفته پیش شاهد آن بودیم که سونی از فروش نسخه های دیجیتالی بازی در روسیه ممانعت کند و عجیب بود که دلیل آن نیز هیچ گاه بیان نشد. تنها گفته شد که سونی مایل به فروش بازی Call of Duty: Modern Warfare در فروشگاه روسیه و حال حاضر نیست. به نظر خیلی ها تنها مشکل این نیست که بازی، کشور روسیه را به عنوان دشمن نشان می دهد، بلکه مشکل آنجاست که اتفاقات بیان شده نیز کاملا دروغ هستند.

برای نمونه اتفاقات مرحله Highway of Death که در سال 1991 اتفاق می افتد، در واقع به این شکل است که ائتلاف آمریکا، کانادا، بریتانیا و فرانسه باعث مرگ صدها نفر شده اند اما در بازی همه کاسه کوزه ها روی سر روسیه خراب شده است و به نوعی این کشور مقصر حمله شناخته شده است. اگر یادتان باشد مدتی پیش توسعه دهندگان بازی از عدم سیاسی بودن داستان صحبت کرده بودند و به نظر این طور نیست.

فعلا تنها روسی ها نسبت به بازی Call of Duty: Modern Warfare اعتراض کرده اند و نقدهای منفی را منتشر کرده اند. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.