فیل اسپنسر اکتیویژن بلیزارد
یحیی رحیمی

اسپنسر انتشار دائم‌العمر کالاف دیوتی برای پلی استیشن را تائید نمی‌کند

یحیی رحیمی 25 آبان 1401 بدون دیدگاه
238 بازدید

فیل اسپنسر مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ در مصاحبه تازه‌ای بار دیگر به فرایند تکمیل تصاحب اکتیویژن بلیزارد پرداخته است. این فرایند که در حال طی شدن است و کشورهای اروپایی با دقت در حال بررسی مفاد آن هستند، مراحل دشواری را طی می‌کند. اسپنسر قول خود مبنی بر انتشار کالاف دیوتی برای پلی استیشن را تکرار کرده، اما می‌گوید که نمی‌تواند انتشار دائم‌العمر این مجموعه بازی برای کنسول سونی را تائید کند و چنین صحبتی در دنیای تجارت منطقی نیست.

خرید اکتیویژن بلیزارد با قیمت 69 میلیارد دلار، حواشی زیادی ایجاد کرده است. جیم رایان مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی این قرارداد را ناعادلانه خوانده و در تلاش است جلوی نهایی شدن آن را بگیرد. وی معتقد است که مایکروسافت تعهد کافی در مورد Call of Duty را به آن‌ها نمی‌دهد. در عین حال فیل اسپنسر می‌گوید که ایکس باکس به انتشار کالاف دیوتی برای پلی استیشن تا چندین نسل آینده پایبند است و حتی می‌تواند تعهد رسمی بدهد.

مدیر ایکس باکس در گفتگو با پادکست Decoder از علاقه برای ثبت قرارداد بلندمدت با سونی گفت که تا پلی استیشن 7 هم می‌تواند ادامه داشته باشد: «من کامل به یک قرارداد رسمی با سونی با تعداد سال مشخص پایبندم. بله ما به انتشار کالاف دیوتی برای پلی استیشن ادامه می‌دهیم. من کاملاً با این عمل موافقم و مشکلی ندارم. این‌طور نیست که بالاخره فرش را از پای آن‌ها در زمان پلی استیشن 7 بکشم و آن‌ها بگویند که آها، تو قراردادی به اندازه‌ کافی طولانی امضاء نکردی.»

فیل اسپنسر کالاف دیوتی پلی استیشن

ایکس باکس متعهد به انتشار کالاف دیوتی

اسپنسر در ادامه افزود:‌ «هیچ قراردادی را نمی‌توان ثبت کرد و گفت این مادام‌العمر است. فکر می‌کنم ایده‌‌ی اینکه بیاییم و قراردادی بنویسیم که واژه دائمی در آن باشد، اندکی احمقانه است. اما در مورد تعهد بلندمدتی که سونی با آن موافق باشد، قانون‌گذاران با آن موافق باشند هیچ مشکلی ندارم.» مدیر ایکس باکس در توضیح صحبت‌هایش گفت که انتشار Call of Duty برای پلی استیشن این‌طور نیست که حتماً باید سرویس گیم پس روی کنسول سونی باشد و نسخه‌ای کاملاً جداگانه برای این پلتفرم منتشر می‌شود.

Phil Spencerکالاف دیوتی مستقل روی پلی استیشن، نه اینکه اجازه دسترسی از طریق گیم پس و استریم داده شود. اگر آن‌ها یک نسخه قابل استریم از بازی بخواهند، می‌توانیم این کار را هم انجام دهیم. من هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارم. بازی Modern Warfare II عملکرد عالی روی پلی استیشن و ایکس باکس دارد. بازی‌های بعدی و بعدی و بعدی و بعدی همگی برای این پلتفرم بدون اشتراک گیم پس منتشر می‌شوند.

قول اسپنسر در مورد Call of Duty قطعی است و او آماده امضاء قرارداد رسمی با سونی است. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت نسبت به نهایی شدن فرایند خرید اظهار خوش‌بینی کرده و باید اتحادیه اروپا و بریتانیا چه تصمیمی خواهند گرفت.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.