gears 5
یحیی رحیمی

بخش Campaign بازی Gears 5 دارای حالت Co-Op چهار نفره نخواهد بود

یحیی رحیمی 14 مرداد 1398 بدون دیدگاه
723 بازدید

استودیو The Coalition در حال امتحان ویژگی های جدیدی با بازی Gears 5 است و قرار است بزرگ ترین نسخه تاریخ فرانچایز تا به حال باشد. این بازی می خواهد هر آنچه در Gears of War 4 ارایه داده نشد را نمایش دهد اما از حیث حالت Co-Op یک قدم به عقب برداشت است.

سری Gears of War تحت توسعه Epic Games داری گزینه Co-Op چهار نفره بود و قرار نیست این حالت در Gears 5 حاضر باشد. اما دلیل آن چیست؟ مدیر استودیو به نام Rod Fergusson اخیرا در Comic Con شهر سندیگو حاضر بوده است و به این سوال جواب داده است. او گفته است که مشکاتی در زمینه طراحی وجود داشته است:

rod_fergussonمن خودم طرفدار بازی های Co-Op هستم. مشکلی که با حالت چهار نفره وجود دارد این است که همه چیز به هرج و مرج می کشد. وقتی که اولین بار Halo را تجربه کردید، مطمئنم که متوجه این مشکل نبودید، زیرا هنگامی که شما در حال برداشتن گلوله هستید، یک دفعه یکی دیگر باعث ایجاد یک مشکل بزرگ می شود. مشکل فنی در مورد Co-Op چهار نفره در دنیاهای بزرگ تر وجود دارد. اگر به نسخه سوم بازی نگاه کنید، می بینید که مراحل بازی فوق العاده طولانی و بزرگ است و مشکل پیش می آسید که باید برای 4 نفر کاور پیدا کنیم. ساخت چنین چیزی فوق العاده سخت است.

همچنین روایت یک داستان نیز این طور سخت تر خواهد شد. برای نمونه اگر به Gears 3 نگاه کنید، همه در یک صحنه سینمایی نهایت یک خط صحبت می کردند و اصلا نمی شود شخصیت ها را به تنهایی جایی گیر انداخت. سخت است که داستانی را روایت کنید که یکی از شخصیت هایش حتی تنهایی به دستشویی هم نمی رود. به جای آن روی تجربه های دیگر تمرکز کردیم. برای نمونه Escape که حالت سه نفره است و همچنین Horde نیز 4 نفره. ما Co-Op چهار نفره داریم اما نه در بخش Campaign.

Gears 5 قول ارایه محیط های فوق العاده بزرگی را داده است و این سری تا به حال چنین چیزی به خودش ندیده است. به هر حال روایت داستان فوق العاده مهم است و نباید چنین چیزی به آن ضربه بزند. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.