GTA V موبایل
یحیی رحیمی

گروهی مشغول پورت بازی GTA V برای اندروید و نینتندو سوییچ هستند

یحیی رحیمی 10 فروردین 1403 1 دیدگاه
926 بازدید

کد منبع کامل بازی GTA V سال گذشته در دسترس عموم قرار گرفت. کد منبع بازی توسط گروهی از توسعه‌دهنده‌ها به منظور پورت اثر برای سیستم‌عامل‌های جدید از جمله اندروید و لینوکس استفاده شده است. این گروه تلاش می‌کند تا بازی جی تی آی وی را برای نینتندو سوییچ پورت کند و پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته است. این خبر توسط صفحه توییتر GTA Focal منتشر شد و چندین کاربر هم ویدیوهایی از بازی فاش کرده‌اند.

این گروه که اسم و اعضای آنها مشخص نیست، کار مهمی را آغاز کرده‌اند. آنها با استفاده از کدهای منبع لورفته، توسعه نسخه اندروید و لینوکس بازی GTA V را آغاز کرده‌اند. چندین تصویر و کلیپ کوتاه از اجرای بازی مشهور راک‌استار گیمز روی لینوکس و اندروید منتشر شده و به نظر تیم سازنده، پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. یکی از کلیپ‌ها نشان می‌دهد که این بازی در حال اجرا روی نینتندو سوییچ هک شده است. بازی در ادامه کلیپ اجرا و وارد منو می‌شود، اما بارگذاری کامل انجام نمی‌شود. میزان فریم‌ریت نیز 30 تا 60 در حال تغییر است.

کلیپ دیگری هم نشان می‌دهد که بازی روی اندروید نصب شده، اما از منو لودینگ جلوتر نمی‌شود. فردی با توسعه‌دهنده در تلگرام صحبت کرده و سؤالاتی از او پرسیده است. او پرسیده که آیا می‌توان حجم بازی را کاهش داد یا خیر. او در پاسخ نوشته که حجم متوسط حدود 62 گیگابایت است، اما ممکن است بتواند آن را کاهش دهد. حجم نهایی بازی طبق گفته او حدود 25 تا 30 گیگابایت است و به نظرش این حجم منطقی است. از آنجایی که او از کد منبع سرقت‌شده استفاده کرده، نمی‌خواهد اسم او مشخص شود.

GTA V اندروید لینوکس نینتندو سوییچاجرای GTA V روی اندروید

این توسعه‌دهنده نوشته است که شیوه‌ پورت بازی Red Dead Redemption 1 برای کنسول سوییچ را بررسی کرده و بازی GTA V را به همین شکل برای کنسول نینتندو پورت کرده است. در عین حال نسخه لینوکس پیشرفت بیشتری داشته و بازی در این نسخه اجرا می‌شود و می‌توان بخش داستانی را تجربه کرد. توسعه دو نسخه اندروید و نینتندو پیچیده‌تر است و به نظر می‌رسد که نیازمند زمان زیادی باشد. باید دید آیا این پروژه در نهایت به نتیجه می‌رسد یا اینکه پورت بازی با استفاده از کد منبع غیرممکن خواهد بود.

تلاش برای اجرای GTA V روی اندروید و نینتندو سوییچ در گذشته هم گزارش شده است. گوشی‌های اندرویدی نسل جدید با پردازنده قدرتمند، بدون شک از پس اجرای بازی با وضوح پایین برمی‌آیند. نینتندو سوییچ اما ممکن است چندان سخت‌افزار مناسبی برای اجرای بازی نداشته باشد و نیازمند بهینه‌سازی زیادی است. مدتی پیش یک نرم‌افزار برای اجرای GTA V روی اندروید کشف شد که عملکرد آن چنگی به دل نمی‌زد. منتظر دریافت خبرهای بیشتر باشید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیر محمد

    مهمان

    خدایی عجب دروغ ۱۳ خوبی بود دمتون گرم

    پاسخ دهید