تغییر کالاف دیوتی Call of Duty
آیدا امشاسفند

توسعه‌دهنده سابق: انتظار بهبود و تغییر کالاف دیوتی را نداشته باشید

آیدا امشاسفند 10 فروردین 1403 بدون دیدگاه
437 بازدید

دیوید ووندرهار (David Vonderhaar) یکی از توسعه دهندگان سابق بازی کالاف دیوتی اعلام کرده این بازی انقدر گسترده است که جای پیشرفت ندارد. سری بازی کالاف دیوتی (Call of Duty) بدون شک یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین فرانچایزهای شوتر بوده که تقریبا همه گیمرها حداقل یک بار آن‌ را تجربه کرده‌اند. طی دو دهه هر قسمتی که از بازی منتشر می‌شد فندوم بسیار بزرگی را برای خود در سرتاسر جهان تشکیل می‌داد و هر قسمت می‌توانست به عنوان معجزه‌ای در سبک شوتر شناخته شود. با این حال Modern Warfare 3 کمی ناامید کننده ظاهر شد و با نقشه‌های تکراری که داشت طرفداران را ناامید کرده بود.

توسعه دهنده سابق بازی کالاف دیوتی، دیوید ووندرهار در مصاحبه‌ای با Gamesindustry.biz گفت:« این فرانچایز خیلی خیلی گسترده است و مقیاس بزرگی را در خود جای داده به خاطر همین تغییر آن می‌تواند سخت باشد.» این توسعه‌دهنده هجده سال با بازی کالاف دیوتی همراه بود و دلیل ترک اکتیویژن را همین محدودیت در خلاقیت کالاف دیوتی معرفی کرد. بر اساس گفته‌های او، این بازی ثابت شده و تقریبا همه می‌دانند چه عملکردی را می‌توانند از این بازی انتظار داشته باشند که باعث می‌شود تغییرات فقط در سطوح بسیار کوچک قابل انجام باشد. دیوید ادامه داد که ترجیح می‌داده به عنوان یک بازی‌ساز، توانایی این را داشته باشد که روند یک بازی را به طور کلی تغییر دهد تا فقط اجازه دسترسی به کوچکترین نقاط یک بازی را داشته باشد.

تغییر کالاف دیوتی Call of Dutyکالاف دیوتی یک اثر غیرقابل تغییر

همانطور که گفته شد دیوید ووندرهار 18 سال با اکتیویژن و بازی کالاف دیوتی همراه بود اما این تیم را ترک کرد و سپس به BulletFarm، یک استودیوی تراز اول تازه تاسیس تحت نظر شرکت NetEase رفت. به گفته وی، اکوسیستم NetEase به آزادی خلاقانه کمک می‌کند. ووندرهار مشتاق است تا نوآوری را در پروژه‌های خود به رخ بکشد و معتقد است که نمی‌توانسته در تیم کالاف دیوتی خلاقیتش را نشان دهد. او در حال حاضر روی اولین پروژه خود در BulletFarm کار می‌کند. دیدگاه این توسعه دهنده با توجه به روند تغییر این بازی در طی سالیان، قابل درک است.

تغییر بزرگی در هسته بازی می‌تواند بازیکنان را اذیت کند اما این مسئله‌ که باید خلاقیتی مداوم در داستان حضور داشته باشد هم یکی از عناصر مهم دوام آوری این فرانچایز است. بنابراین، در حالی که یک تغییر بزرگ ممکن است سیستم را از رده خارج کند، Call of Duty باید همیشه سعی کند راه‌هایی برای افزودن خلاقیت به بازی بیابد، زیرا این دقیقاً دلیل محبوبیت این فرنچایز در وهله اول بود.

منبع: tech4gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.