کنسول PS5 Pro پلی استیشن 5‌ پرو
یحیی رحیمی

بازی‌سازها عرضه کنسول PS5 Pro را بیهوده می‌دانند

یحیی رحیمی 8 فروردین 1403 2 دیدگاه
124 بازدید

توسعه‌دهنده‌های حاضر در کنفرانس GDC 2024، تولید و عرضه کنسول PS5 Pro را غیرضروری می‌دانند و فکر می‌کنند که این کنسول کاربرد خاصی ندارد. کریستوفر درینگ، مدیر خبرگزاری گیم‌اینداستری، در پادکست جدیدش به کنفرانس توسعه‌دهنده‌های بازی پرداخت. عده‌ای از بازی‌سازها به او گفته‌اند که فکر نمی‌کنند کنسول پلی استیشن 5 پرو کمکی به آنها کند و کنسول پایه پلی‌استیشن 5، همچنان دست آنها را بسته است.

تعدادی از شرکت‌های بازی‌سازی و ناشران مهم باور دارند که عرضه کنسول جدید در میانه نسل، کمکی به رشد بازار نخواهد کرد. بسیاری باور دارند که نسل جدید تازه دارد آغاز می‌شود و عرضه یک کنسول دیگر، موجب آشفتگی می‌شود. گفتنی است کنسول PS5 در حال حاضر قادر به اجرای بازی‌ها با وضوح 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه نیست. بسیاری از بازی‌ها با وضوح پایین‌تر اجرا می‌شوند تا نرخ فریم کاهش پیدا نکند. سونی می‌خواهد کنسول جدید، فریم‌ریت بالاتری نسبت به مدل استاندارد ارائه کند.

مدیر گیم‌اینداستری که با توسعه‌دهنده‌های مختلفی صحبت کرده در ادامه گفت: «حتی یک نفر هم ندیدم که هدف این کنسول را متوجه شده باشد.» این باعث شده تا گیم‌اینداستری ادعا کند که کنسول PS5 Pro اهمیت زیادی برای بازی‌سازها و متخصص‌های صنعت بازی نخواهد داشت. در واقع طرفداران از این کنسول استفاده خواهند کرد و بازی‌های خود را با نرخ فریم بیشتر اجرا می‌کنند، اما توسعه‌دهنده‌ها قرار نیست از قدرت این کنسول استفاده کنند و باور دارند که کنسول پایه هنوز به‌طور کافی کاویده نشده است.

کنسول PS5 Pro پلی استیشن 5‌ پروعدم علاقه بازی‌سازها به PS5 Pro

بازی‌سازها تازه خم و چم سخت‌افزار پلی استیشن 5‌ را یاد گرفته‌اند و می‌خواهند از قدرت این کنسول برای توسعه بازی استفاده کنند. عرضه یک کنسول دیگر باعث می‌شود تا این فرایند دوباره تکرار شود. وجود دو مدل با قدرت گرافیکی متفاوت نیز دردسرساز است. این باعث می‌شود تا بهترین تجربه ممکن از طریق PS5 Pro ممکن باشد و این در حالی است که بیشتر کاربران، کنسول پایه را تهیه کرده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که سونی برای بازی GTA 6 آماده می‌شود. هر چند مهندسان دیجیتال فاندری معتقدند که کنسول PS5 Pro قادر به اجرای بازی با 60 فریم در ثانیه نخواهد بود. آنها می‌گویند که پردازنده این کنسول ویژه، تغییری نداشته است و مربوط به چند نسل پیش است. بازی GTA 6 نیازمند شبیه‌سازی دقیق است و این کنسول از پس اجرای آن با وضوح 4K و 60‌ فریم در ثانیه برنمی‌آید.

کریس درینگ در نهایت نتیجه گرفت که کنسول پلی استیشن 5‌ پرو، تأثیر قابل‌توجهی روی رشد بازار نخواهد گذاشت. ایکس باکس در سوی تصمیم گرفته تا کنسول تازه‌ای منتشر نکند و اجازه دهد تا بازی‌سازها بتوانند از اوج قدرت کنسول اصلی استفاده کنند. نظر شما چیست؟ آیا کنسول PS5 Pro را هنگام عرضه تهیه خواهید کرد؟

منبع: Tech4Gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    حمید

    مهمان

    داشتن پلی استیشن چهار شده آرزو برای من حالا قراره پلی استیشن پنج پرو بیاد دلم میخواد به حال خودم گریه کنم????

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Rezza

    مهمان

    ریدم تو دهن سونی و راک استار هرجامیرم فقط کنسول پس pc چی کلا فراموش کردن pc وجود داره اگه کنسول ها نمیتونن اجرا کنند پس چرا نسل نهم رو ساختن مشتی احمق سرمایه دارن مارو باش

    پاسخ دهید