بازی شبیه Helldivers 2 - بهترین بازی های شبیه Helldivers 2 که باید تجربه کنید
کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های شبیه Helldivers 2

کیوان آمیرزاده 25 اسفند 1402 بدون دیدگاه
840 بازدید

چند سالی می‌شود که بازی‌های آنلاین، محبوبیت فوق‌العاده زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی کسب کرده‌اند. با اینکه اکثر آثار موفق آنلاین، بازیکنان را در برابر یکدیگر قرار می‌دهند، برخی دیگر تمرکز اصلی خود را بر روی همکاری تیم کوچکی از بازیکنان علیه دشمنان محیط قرار داده‌اند. دسته دوم، که به اصطلاح به آنها بازی‌های co-op می‌گویند، چالش‌های بیشتری برای تبدیل شدن به اثری موفق را دارند. Helldivers 2 جزو آن دسته بازی‌های co-op است که توانست در مدتی کوتاه، بازیکنان پرتعدادی را جذب خود کند و تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های co-op چند وقت اخیر شود. در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین بازی های شبیه Helldivers 2 را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

بهترین بازی های شبیه Helldivers 2 کدامند؟

بازی Helldivers 2 در قالب دوربین سوم شخص، یک تیم از بازیکنان را در دنیایی بی‌رحم آخرالزمانی قرار می‌دهد. جزئییات بالا در همکاری تیمی و سرگرمی بی‌نهایت بالای این اثر به هنگام تجربه کردن آن با دوستانتان، باعث جذب صدها هزار بازیکن به این بازی شده است. مطمئنا پس از تجربه کردن این عنوان، این پرسش برای شما مطرح شده که آیا بازی‌ های شبیه Helldivers 2 در بازار موجود هستند یا این اثر یکتایی بی‌سابقه‌ای دارد؟ خبر خوب این است که بازی ‌های شبیه Helldivers 2، در بازار زیاد هستند؛ پس در معرفی این بازی‌ها در مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

10) Star Wars Battlefront 2

بازی Star Wars Battlefront 2 در دنیای جنگ ستارگان و شبیه Helldivers 2

بازی Star Wars Battlefront 2، به دلیل پرداخت‌های درون برنامه‌ای بی‌اندازه زیاد، با استقبال خوبی به هنگام انتشار اولیه مواجه نشد. توسعه دهنده این سری، کمپانی EA، پس از انتقادهای بسیار زیاد، تصمیم به رایگان کردن بخش‌های زیادی از بازی مانند قهرمانان و کشتی‌ها کرد. پس از این تغییر، بازیکنان بیشتری به تجربه کردن این عنوان جذب شدند و سرورهای بازی بعد از چند سال، شلوغی نسبتا بالایی به خود دید. در طول این بازی، شما در محیط‌های فراموش نشدنی فیلم‌های “جنگ ستارگان” قرار می‌گیرید و می‌توانید با شخصیت‌های مشهور این سری، بازی کنید!
با اینکه این بازی همانند Helldiver 2 یک اثر co-op به شمار می‌رود، اما تمرکز خود را بر روی المان متفاوتی قرار می‌دهد. بر خلاف Helldivers 2، دشمنان شما هیولاهای بی‌شمار نیستند؛ بلکه گروهی دیگر از بازیکنان در تیم مقابل، هدف اصلی شما برای پیروز شدن به حساب می‌آیند. البته به دلیل تنوع بسیار بالای اسلحه و ماشین‌ها، تجربه کردن این اثر با دوستانتان بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. Star Wars Battlefront 2 هواداران سری جنگ ستارگان را حسابی راضی نگه می‌دارد و مبارزات نفس‌گیر بین شخصیت‌های اصلی این سری را به خوبی در قالب مبارزه دو بازیکن در نقش همان شخصیت‌ها، شبیه سازی می‌کند.

9) Aliens: Fireteam Elite

بازی Aliens Fireteam Elite در فهرست بهترین بازی های شبیه Helldivers 2

در بازی Aliens: Fireteam Elite، تیم شما در نقش اعضای Colonial Marines قرار می‌گیرد و باید به مبارزه در برابر گروه‌های پرتعداد Xenomorph بپردازد. چهار عملیات مختلف در بازی وجود دارد که هر عملیات، ده‌ها ماموریت مختلف دارد. میزان درجه سختی بازی نیز قابل تغییر است و این قابلیت را به تیم شما می‌دهد تا میزان عرق ریختن خود از استرس را بر حسب دلخواه تنظیم کنید! ترکیب کردن میزان درجه سختی با انتخاب یک ماموریت از بین ده‌ها ماموریت در نظر گرفته شده، باعث می‌شود تا تیم شما به آرامی با بازی آشنایی پیدا کرده و با چالش‌های ناگهانی، شما را از این بازی، سرد نکند.
گروه‌های بی‌نهایت پرتعداد دشمنان باعث می‌شود تا همکاری تیمی، بخشی حیاتی و هسته اصلی بازی باشد. بر خلاف Helldiver 2، مکالمه شفاهی با هم‌تیمی‌هایتان امری ضروری در بازی Aliens: Fireteam Elite به حساب می‌آید. اگر حتی یک نفر از اعضای تیم در موقعیت‌گری بدی داشته باشد، کل تیم‌ را در مخمصه بدی قرار می‌دهد و حتی می‌تواند باعث شکست خوردن تیم در آن ماموریت شود. خوشبختانه این بازی، شخصی‌سازی بسیار بالایی در بخش سلاح‌ها و توانایی‌های هر شخصیت دارد. به همین دلیل شما می‌توانید به همراهی تیمتان، یک ترکیب مرگ‌بار و بسیار موفق بسازید و به راحتی مراحل چالش‌برانگیز را شکست دهید. پس اگر به دنبال یک بازی شبیه Helldivers 2 هستید، Aliens: Fireteam Elite می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع باشد.

8) World War Z

بازی World War Z در فهرست بهترین بازی های شبیه Helldivers 2

دنیای آخرالزمانی نابود شده توسط زامبی‌ها، جزو ایده‌های جدانشدنی از صنعت بازی‌های ویدویی به شمار می‌رود. World War Z شما را به دنیایی می‌برد که زامبی‌ها بخش بسیار زیادی از دنیا را تسخیر کرده‌اند و در قالب گروه‌های بسیار پرتعداد حرکت می‌کنند. شما در قالب یک شوتر سوم شخص باید برای رسیدن به هدف مشخص شده، صدها زامبی که صد راهتان می‌شوند را از بین ببرید. نکته قابل توجه این است که به غیر از چند ماموریت اندک، برای شکست مراحل بازی به هماهنگی خاصی با تیم خود نیاز ندارید. تا زمانی که هم‌تیمی‌هایتان به تیراندازی و کشتن زامبی‌ها ادامه دهند، چالش طاقت‌فرسایی در برابر شما قرار نخواهد گرفت.
World War Z شخصیت‌های مختلفی را به بازیکنان ارائه می‌دهد که هریک دارای قابلیت‌های خاص خودشان هستند. استفاده از این قابلیت‌ها بسیار مهم و حیاتی است چراکه همانند فیلم World War Z، گروه‌های پرتعداد زامبی‌ها به سرعت تیم می‌توانند شما را محاصره می‌کنند. اگر به دنبال چالش بیشتری هستید، می‌توانید بخش PVPVZ را تجربه کنید. در این بخش، تیم‌های مختلفی از بازیکنان در یک مرحله قرار می‌گیرند و علاوه بر کشتن زامبی‌ها، باید مراقب دیگر تیم‌ها نیز باشند. از طرفی اگر مستقیم به شکار یک تیم دیگر بروید، صدای گلوله باعث حمله‌ور شدن صدها زامبی به سوی هر دو تیم می‌شود که می‌تواند حسابی اوضاع را هیجان‌انگیز کند. مطمئنا World War Z یکی از بهترین بازی های شبیه Helldivers 2 به شمار می‌رود و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

7) Killing Floor 2

بازی Killing Floor 2 در لیست بازی های شبیه Helldivers 2

برخلاف بالا بودن المان‌های گشت و گذار در Helldivers 2، بازی Killing Floor 2 هیچ‌گونه گشت و گذاری ندارد. بخشی که این بازی را شایسته حضور در این لیست می‌کند، المان‌های بی‌نقص co-op آن و تیراندازی‌های نفس‌گیرش است. در Killing Floor 2 شما با هم‌تیمی‌هایتان باید در برابر موجوداتی جهش یافته به نام Zed مبارزه کنید و با هماهنگ‌سازی تیمتان در تیراندازی، بخش‌های مختلف از مراحل بازی را پیش ببرید. لازم به ذکر است که خشونت بسیار بالا، بخشی اساسی و جدا نشدنی از این بازی است که هیجان مبارزات را شدیدا بالا می‌برد!
شما در قالب یک تیم 6 نفره، وارد محیط‌های بازی می‌شوید و باید گروه‌های پرتعداد Zed را از بین ببرید. هر شخصیت، توانایی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارد و با پیشروی در بازی می‌توانید شخصیت خود را به میزان زیادی شخصی‌سازی کنید. یکی از بخش‌های جذاب دیگر بازی، بخش PVP آن است که بازیکنان در قالب دو تیم قرار می‌گیرند؛ تیم اول انسان‌ها و تیم دوم، Zed ها. در این بخش با کشته شدن تیم انسان‌ها یا با از بین رفتن باس Zed به اتمام می‌رسد که آدرنالین خون شما را حسابی بالا می‌برد! این بازی در طول 8 سال عرضه‌اش، پیشرفت بسیار خوبی داشته است و محتوای بسیار متنوع و سرگرم‌کننده‌ای را به بازیکنان ارائه می‌دهد. Killing Floor 2 هم از آن دسته بازی های شبیه Helldivers 2 به شما می‌رود که تجربه کردنش برای طرفداران این سبک، ضروریست!

6) Remnant 2

بازی Remnant 2 یک بازی شبیه Helldivers 2

نسخه دوم Remnant از هر نظری پیشرفت بالایی نسبت به نسخه اول دارد و یکی از بهترین بازی‌های سبک co-op در سال 2023 به شمار می‌آید. این بازی در دنیایی کاملا فانتزی جریان دارد که در آن موجوداتی خداگونه به دنیای انسان‌ها حمله کرده‌اند. شما با گشت و گذار در محیط‌های مختلف، باید به کشتن این موجودات بپردازید که در این مسیر، با چالش‌های بی‌رحمانه‌ای مواجه خواهید شد. شما می‌توانید این اثر را یا به تنهایی تجربه کنید یا به همراه دو بازیکن دیگر به کاوش در دنیای مرده و بی‌روح این بازی بپردازید. با اینکه دشمنان در قالب گروه‌های بسیار پرتعداد به شما حمله نمی‌کنند، اما همکاری تیمی در این بازی اهمیت به شدت بالایی دارد که آن را شبیه به Helldivers 2 می‌کند.
Remnant 2 المان‌های نقش‌آفرینی بسیار زیادی را در خود گنجانده و مهم است که بازیکنان با قدرتمند کردن شخصیت خود، توانایی‌های ایده‌آلی را کسب کنند. این مسئله باعث می‌شود تا هر شخصیت، قدرت‌ها و ضعف‌های مخصوص به خود را داشته باشد. پس برای شکست دادن یک مرحله، نیاز به شخصیت‌ها و قابلیت‌های مختلف است که خود باعث به وجود آمدن یک همکاری تیمی حساس می‌شود. این بازی الهام زیادی از سری Dark Souls گرفته است و به همین دلیل، فضایی تاریک‌ و مرده‌تری نسبت به Helldivers 2 دارد. یکی از بخش‌های جذاب بازی، شکست دادن باس‌های قدرتمند هر محیط است که بدون همکاری دقیق تیمی، تجربه‌ای بسیار نفس‌گیر را به شما ارائه می‌دهد.

5) Deep Rock Galactic

بازی Deep Rock Galactic در لیست بازی های شبیه Helldivers 2

برخی بازی‌ها با کمترین تبلیغات، بیشترین مخاطب‌ها را شیفته خود می‌کنند. البته فروشگاه استیم با معرفی کردن این بازی‌های مستقل و کوچک‌تر، کمک زیادی به فروش آنها می‌کند. Deep Rock Galactic نیز یکی از همین دسته بازی‌هاست که بدون هیچ سر و صدایی در سال 2020 روانه بازار شد و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آن سال در استیم شد. در این بازی، شما نقش یک کارگر معدن را دارید و باید با استخراج سنگ‌های قیمتی و با انجام دادن یک سری هدف مشخص، مراحل بازی را کامل کنید. مشکل از جایی شروع می‌شود که این معادن به‌ هیچ وجه امن نیستند و گروه‌های بزرگی از هیولاهای مختلف در کمین نشسته‌اند.
بازی Deep Rock Galactic، اتمسفر کمدی زیادی دارد که این مسئله کاملا خلاف Helldivers 2 است؛ البته این بدان معنی نیست که با اثری آسان و بدون چالش مواجه هستید! مراحل بازی از دو نظر هدف و تعداد دشمنان، در درجه سختی‌های مختلفی جریان پیدا می‌کند. پیش بردن بازی در درجات سختی بالاتر، چالش‌برانگیزتر و نیازمند استفاده کاملا بهینه از تیرها و قابلیت‌های شخصیت‌های قابل بازی است. با توجه به بزرگ بودن بیش اندازه محیط‌های هر مرحله، امکان گم شدن در محیط وجود دارد. اگر در چنین مواقعی همراه با هم‌تیمی‌های خود نباشید، مطمئنا توسط گروه‌های بزرگ دشمنان تار و مار می‌شوید. پس کار تیمی نقش بزرگی را در این بازی ایفا می‌کند! مطمئنا Deep Rock Galactic یکی از بهترین بازی های شبیه Helldivers 2 است و فضای کمدی آن، مانع از خسته‌کننده شدن آن می‌شود.

4) Warhammer: Vermintide 2

بازی Warhammer Vermintide 2 در لیست بهترین بازی های شبیه Helldivers 2

بازی Warhammer: Vermintide 2 بر اساس سری قرون وسطی آثار Warhammer ساخته شده است که در آن بازیکنان باید در برابر هیولاهای وحشی و دیوانه، زنده بمانند. دوربین بازی در حالت اول شخص است و اضافه شدن المان‌های هک اند اسلش در کنار مبارزاتی بسیار خشونت‌آمیز، تجربه‌ای خاص و سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. این اثر از داستان خاصی برخوردار نیست و هدف اصلی شما و سه بازیکن دیگر در هر مرحله، کشتن گروه‌های پرتعداد و قدرتمند هیولاهای مختلف است.
پنج شخصیت قابل بازی در این عنوان حضور دارند که هریک از آنان دارای قابلیت‌های مخصوص به خود هستند. با توجه به اضافه شدن المان‌های نقش آفرینی به نسخه دوم، شما توانایی شخصی‌سازی زیادی برای هریک از شخصیت‌ها را دارید. وجود بیش از 50 سلاح مختلف در بازی باعث می‌شود که مبارزات بازی به هیچ وجه تکراری نشود. ترکیب سلاح‌ها با قابلیت‌های خاص هر شخصیت در کنار درخت مهارت بزرگ، به شما اجازه می‌دهد تا در هر سبکی که دوست دارید مبارزات کمرشکن بازی را پیش ببرید! صد البته طراحی‌های بسیار زیبای محیط‌های جنگ‌زده بازی نیز جذابیت خاصی را به تجربه شما تزریق می‌کند.

3) Left 4 Dead 2

بازی Left 4 Dead 2 در فهرست بازی های شبیه Helldivers 2

اگر از فروشگاه استیم استفاده کرده باشید، غیرممکن است نام Left 4 Dead 2 را نشنیده باشید. فرنچایز Left 4 Dead یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های Valve است و با گذشت 15 سال از انتشار نسخه دوم آن، هنوز سرورهای شلوغی دارد. در Left 4 Dead 2، شما باید به عنوان یک تیم به مبارزه با گروه‌های بسیار پرتعداد زامبی‌ها بپردازید و هدف مشخص شده در مرحله را به پایان برسانید. زامبی‌های معمولی بازی، بسیار ضعیف هستند و با یک تیر کشته می‌شوند. چالش اصلی از جایی شروع می‌شود که دشمنان قدرتمند مختلفی، این گروه‌های عظیم را همراهی می‌کنند و شکست دادنشان را بدون همکاری دقیق، تجربه‌ای سخت و تقریبا غیرممکن می‌کند.
هیچ شخصیتی با قابلیت‌های خاص در Left 4 Dead 2 وجود ندارد و هدف اصلی شما در هر مرحله، پیدا کردن سلاح‌های مرگ‌بار در محیط برای شکست دادن زامبی‌های پرتعداد و قدرتمند است. از طرفی بخش تیراندازی و طراحی مراحل بازی آنقدر سرگرم‌کننده است که بعد از این همه سال هنوز هم بازیکنان بسیار زیادی مشغول تجربه کردن آن هستند. یکی از بخش‌های پرطرفدار بازی، بخش PVP آن است که دو تیم انسان‌ها و زامبی‌ها در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. در این حالت، بازیکنان می‌توانند با تجربه کردن بازی در نقش زامبی‌ها، قدرت‌های جذاب و متنوعی را به دست آورند و دمار از روزگار تیم انسان‌ها در بیاورند! بدون شک Left 4 Dead 2 یکی از بهترین بازی های شبیه Helldivers 2 است و تجربه کردن آن به هر بازیکنی پیشنهاد می‌شود.

2) Borderlands 2

بازی Borderlands 2 در سبک لوتر شوتر شبیه Helldivers 2

بازی‌های آخرالزمانی، بیشتر از زامبی‌ها و هیولاها به عنوان دلیلی برای نابودی دنیا و چالش بقای بازماندگان استفاده می‌کنند اما سری Borderlands از روش دیگری استفاده می‌کند. در Borderlands 2 شما در سیاره‌ای خیالی قرار دارید که مشتی دیوانه و قاتل کنترل آن را در دست دارند. هیچ قانون کلی در این سیاره وجود ندارد؛ بلکه رئیس هر قبیله، قانون‌های مطابق با میل خود را بر بقیه تحمیل می‌کند. بسیاری از این قوانین، کاملا دیوانه‌وار است که هسته اصلی آن‌ها، کشتن و دزدیدن است. شما بلافاصله پس از وارد شدن به این جزیره، با مشکلات جدی از سوی دیوانه‌ها مواجه می‌شوید و از همان ثانیه اول، باید به فکر زنده ماندن در برابر تهدید دائمی دیوانه‌ها و موجودات جهش‌یافته این سیاره باشید.
شما می‌توانید Borderlands 2 کاملا به صورت تک‌نفره تجربه کنید و از داستان و ماموریت‌های جذاب آن لذت ببرید و در دنیای بی‌رحم بازی، به کاوش بپردازید؛ البته شما توانایی آن را نیز دارید تا تمام ماموریت‌های بازی را به همراه سه بازیکن دیگر پیش ببرید. با توجه به اهمیت بالای دزدی در Borderlands 2، هدف شما و بازیکنان دیگر، پیدا کردن اشیای ارزشمند در روند بازیست که صد البته شوتر اول شخص پخته با سلاح‌های بسیار متنوع، هیجان بسیار بالایی را به گیم‌پلی بازی تزریق کرده است. بسیاری از سلاح‌های بازی، قدرت‌های مخصوصی دارند و استفاده از توانایی‌های سلاح‌های ارتقا یافته برای از بین بردن گروه‌های قدرتمند اما نه پرتعداد بازی، ضروریست؛ در غیر این صورت باس‌های بازی در کسری از ثانیه، شما و کل تیمتان را ذوب خواهند کرد! مطمئنا Borderlands 2 یک بازی شبیه Helldivers 2 است که تجربه کردن آن حتی به صورت تک‌نفره هم سرگرمی خاص خودش را دارد.

1) Halo: The Master Chief Collection

بازی Halo The Master Chief Collection از بهترین بازی های شبیه هل دایورز 2

اگر به بازی‌های شوتر علاقه‌مند باشید، بعید است نام سری Halo به گوشتان نخورده باشد. این سری بازی یکی از بهترین سری بازی‌های co-op تا به امروز را ارائه می‌دهد و طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیای بازی‌های ویدیویی دارد. در نسخه‌های مختلف این سری، شما به همراه دوستان خود می‌توانید به انجام ماموریت‌های بازی بپردازید. Halo: The Master Chief Collection شش نسخه اصلی این سری را در قالب یک کالکشن به شما ارائه می‌دهد و خریداری آن، محتوای بسیار زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
با توجه به تعداد بسیار زیادی طرفداران این سری، سرورهای بازی همچنان شلوغ هستند و پیدا کردن بازیکنان دیگر برای پیشروی در روند بازی، بسیار راحت است. یک خبر خوب دیگر این است که علاوه بر گیم‌پلی جذاب، داستان بازی نیز با دقت و کیفیت بسیار بالایی روایت می‌شود. اگرهم حوصله تجربه کردن بخش داستانی را ندارید، می‌توانید وارد بخش چندنفره بازی شوید. بخش چند نفره بازی از چنان کیفیتی برخوردار است که بسیاری از بازیکنان، آن را با بخش چندنفره بازی‌های مشهوری مانند Battlefield و Call of Duty مقایسه می‌کنند. پس مهم‌ترین مزیت این سری بازی در میان بازی های شبیه Helldivers 2، خاص و قدرتمند بودن چه در بخش داستانی و چه در بخش چندنفره بازی است که مانع از تکراری شدن بازی می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله 10 بازی شبیه Helldivers 2 را به شما معرفی کردیم که هریک مزیت‌ها یا تفاوت‌های بنیادینی با این بازی دارد. لازم به ذکر است که بازی‌های co-op که هدف آنها کشتن گروه بزرگ دشمنان یا به اصطلاح “هورد” است، طرفداران خاص خود را دارند و بازی‌های متعددی در این سبک در یک سال روانه بازار نمی‌شود. از این رو Helldivers 2 به یقیین المان‌های خاصی دارد که در هیچ بازی دیگری پیدا نمی‌شود. البته تردیدی نیست که محبوبیت بالای این بازی می‌تواند زمینه‌سازی برای ترقیب توسعه‌دهندگان برای ساختن بازی‌های بیشتری در این سبک شود.
البته لازم به ذکر است که می‌توان آثار زیادی با این سبک را در فروشگاه استیم پیدا کرد اما مشهوریت بسیار پایین آنها، باعث کم بودن بیش از اندازه بازیکنان فعال این بازی‌ها می‌شود. بازیکنان کمتر نیز باعث سختی بسیار زیادی توسعه دهندگان برای انتشار آپدیت‌های بیشتر برای این آثار می‌شود. به همین دلیل، ساخت یک بازی موفق متمرکز بر سبک co-op، ریسک بسیار بیشتری نسبت به ساخت بازی‌های چندنفره دارد. نظر شما چیست؟ آیا بازی دیگری در این سبک می‌شناسید که جای آن در این لیست خالی باشد؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

شبیه‌ترین بازی به Helldivers 2 کدام است؟

با اینکه تمام بازی‌های لیست شباهت بالایی به Helldivers 2 دارند، اما World War Z می‌تواند انتخاب خوبی برای شروع باشد. البته هریک از بازی‌های لیست ویژگی‌های خاص خود را دارند.

۱
آیا می‌توان بازی‌های کرکی را به صورت co-op بازی کرد؟

بسیاری از بازی‌های جدید را نمی‌توان به صورت کرکی در حالت co-op با بازیکنان دیگر بازی کرد و برای تجربه کامل آن‌ها، باید نسخه قانونی آن را تهیه کنید.

۲
کدام بازی co-op برای سیستم ضعیف مناسب است؟

بدون شک Left 4 Dead 2 بهترین گزینه برای سیستم‌های ضعیف است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.