احیاء مجموعه بازی Silent Hill
یحیی رحیمی

شروع بد پروژه احیاء مجموعه بازی Silent Hill؛ تصمیمات عجیب کونامی

یحیی رحیمی 19 بهمن 1402 بدون دیدگاه
243 بازدید

کونامی دو سال پیش با پروژه احیاء مجموعه بازی Silent Hill سعی کرد تا یکی از شناخته‌شده‌ترین فرنچایزهای ویدیوگیم را زنده کند. این شرکت ژاپنی می‌خواهد با ادامه دادن به بازی‌های محبوبش همانند متال گیر سالید به دوران اوج بازگردد. تابه‌حال دو بازی از پروژه احیاء سایلنت هیل منتشر شده‌اند و هر دو مورد رضایت منتقدان و گیمرها قرار نگرفته‌اند. این پروژه شروع بدی تجربه کرده و همین اول مسیر، تصور گیمرها در مورد سایلنت هیل را به هم ریخته است.

طرفداران سایلنت هیل هیچ‌گاه اعتماد کاملی به برنامه‌های کونامی نداشته‌اند. آنها در طی سال‌های اخیر، تصمیمات بحث‌برانگیزی گرفته‌اند. برای نمونه هیدئو کوجیما را اخراج کردند و اجازه ندادند تا بازی ترسناک P.T از یک دمو فراتر برود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که آنها حق تعامل کامل با اعضای استودیو را به کوجیما نداده‌اند و او را مجبور کرده‌اند داخل یک اتاق و به تنهایی پروژه را پیش ببرد. در نتیجه بازگشت مجموعه‌های قدیمی با فلسفه مدیریت عجیب کونامی، موجب نگرانی افراد زیادی شد.

بازی Silent Hill: Ascension اولین عنوان پروژه جدید کونامی بود. این بازی به‌عنوان یک سریال تلویزیونی زنده شناخته می‌شود و گیمرها باید هر هفته در ساعت مشخصی پای سریال می‌نشستند و در مورد سرنوشت شخصیت‌ها تصمیم می‌گرفتند. این بازی بیشتر به یک آزمایش اجتماعی شباهت دارد و سریعاً امتیازهای بدی دریافت کرد و نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند. حتی بسیاری می‌گویند که این بدترین بازی Silent Hill تا به امروز بود و استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای، پلات ضعیف، بی‌تجربگی سازندگان و شخصیت‌های نچسب جزو نکات منفی بازی در نظر گرفته شد.

احیاء مجموعه بازی Silent Hillضربه به مجموعه بازی Silent Hill

دومین بازی اما Silent Hill: The Short Message بود. این بازی به‌طور رایگان برای گیمرهای PS5 منتشر شد. بسیاری هنگام معرفی، آن را مشابه بازی P.T کوجیما دانستند و معتقد بودند که حس و حال مشابهی دارد. این بازی نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند. امتیاز متاکریتیک 53 و امتیاز کاربران 6.4 نشان داد که این اثر به‌هیچ‌عنوان درخور مجموعه سایلنت هیل نیست. بسیار از گیم‌پلی بازی انتقاد کردند و باور داشتند که کونامی در حال ضربه زدن به میراث این مجموعه است.

ریمیک سایلنت هیل 2 پروژه‌ای است که عاشقان زیادی دارد. این بازی در هر تریلر تغییر می‌کند و ویدیو گیم پلی اخیر نیز تعجب بسیاری را برانگیخت. طرفداران از تغییر سبک نبرد و نزدیک کردن آن به رزیدنت اویل 4 رضایت نداشتند و تریلر نشان داد که بازی با انتشار فاصله زیادی دارد. گزارشی چند روز پیش منتشر شد که نشان این تریلر از یک بیلد قدیمی ضبط شده و جدید نیست.

پروژه احیاء Silent Hill در نهایت با Silent Hill F به پایان می‌رسد. استودیو NeoBards مشغول توسعه آن است و گفته می‌شود که همان فرمول وحشت ژاپنی معروف در آن به کار گرفته شده است. باید دید آیا دو بازی باقی‌مانده می‌توانند موجب رستگاری پروژه احیاء کونامی شوند. نظر شما چیست؟

منبع: Tech4Gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.