بهترین بازی های سایلنت هیل
ارحام ادبخواه

رتبه بندی بهترین بازی های Silent Hill براساس متاکریتیک

ارحام ادبخواه 4 مرداد 1401 4 دیدگاه
3,427 بازدید

سبک Survival Horror در طی سال‌های اخیر مسیر تکاملی و صعودی خوبی را در پیش گرفته که مسبب اصلی آن، بازی‌ها و مجموعه‌هایی هستند که برای پیشرفت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. یکی از این مجموعه‌ها، سایلنت هیل (Silent Hill) است که در کنار مجموعه‌های دیگر، پایه‌های سبک وحشت-بقا را تقویت کرده‌اند. اما فرنچایز مذکور هم درست مانند سایر مجموعه‌ها پستی و بلندی‌های مختلفی را در طی زمان تجربه کرده است. در این مقاله قصد داریم به رتبه بندی بهترین بازی‌ های Silent Hill بر اساس نمره متاکریتیک بپردازیم تا با بهترین‌ها و بدترین‌های آن آشنا شوید. با پارسی گیم همراه باشید.

رده بندی بهترین بازی های سایلنت هیل براساس نمره منتقدها

اگر کمی در کتابخانه عظیم بازی‌های ویدیویی گشت و گذار کنیم، مجموعه‌های زیادی را می‌بینیم که نسبت به سبک وحشت وفادار هستند. این دست از مجموعه‌ها همواره سعی کرده‌اند با عناصر ترسناک میزان آدرنالین ترشح شده مخاطب‌های خود را بالا نگه دارند تا هیجان‌انگیزتر به نظر برسند. اما همان‌طور که همه ما می‌دانیم، قرار نیست همه بازی‌ها در هدف و خواسته خود موفق شوند و در برخی موارد به بن بست می‌خورند. با این وجود، سری سایلنت هیل در طی تمامی این سال‌ها وجهه ترسناک خود را از دست نداده و هنوز هم هنگامی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، تصاویر وحشتناک در افکارمان خودنمایی می‌کنند. مجموعه مورد بحث همواره با محیط‌ها و داستان عمیق خود، سعی در ایجاد یک ترس روان شناختی داشته که اگر منطقی نگاه کنیم، در آن موفق شده است.

اما متاسفانه سایلنت هیل در این روزها حال خوبی ندارد و آن طور که به نظر می‌رسد، به طور کامل از سمت صاحب امتیاز مجموعه یعنی شرکت Konami، فراموش شده است. آنچه که باعث شد ما نسبت به آینده این سری بیش‌تر ناامید شویم، لغو شدن پروژه‌ای بود که همه ما منتظر آن بودیم. این پروژه که به رهبری هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذاشت، پس از به وجود آمدن یک سری اختلافات میان کوجیما و کونامی لغو شد. پس از لغو این پروژه که بخشی از آن با نام P.T در دسترس طرفداران قرار گرفت، به غیر از شایعه‌های پراکنده چیز خاصی از Silent Hill نشنیدیم تا نسبت به آینده آن ناامیدتر شویم. با این وجود، میراث ارزشمندی که سایلنت هیل از خود بر جا گذاشته به شدت غنی و قابل احترام بوده و می‌توانیم تا مدت‌ها در مورد آن بحث و مطالعه کنیم. پس بیاید در ادامه مقاله رتبه بندی بهترین بازی‌ های Silent Hill براساس متاکریتیک، به این میراث و تاریخچه ارزشمند بپردازیم.

بازی Silent Hill Book of Memories

بازی Silent Hill: Book of Memories

اگر نام سایلنت هیل به Book of Memories نسبت داده نمی‌شد و این بازی به عنوان یک اثر مستقل در دسترس قرار می‌گرفت، شاید نمره‌های بهتری کسب می‌کرد. در واقع نام سنگین مجموعه مورد بحث باعث شد که انتظارات از این بازی بالا برود تا کار سختی در راضی کردن مخاطب‌ها داشته باشد. بازی Silent Hill: Book of Memories یک Dungeon Crawler بود که برای کنسول PS Vita منتشر شد و نتوانست پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد؛ چرا که مردم انتظار یک Dungeon Crawler را از سایلنت هیل جدید نداشتند.

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، Book of Memories با اختلاف طولانی‌ترین نسخه سری محسوب می‌شود. بنابراین اگر به یک کنسول PS Vita دسترسی دارید و می‌خواهید به سراغ اثر مذکور بروید، باید خود را برای یک تجربه طولانی که اتمام آن به ساعت‌های متمادی نیاز دارد آماده کنید. به طور کلی، این بازی آنقدرها هم ضعیف نیست و با وجود نمره پایینی که دریافت کرد، می‌توانید ارزش یک اثر گذرا و سرگرم کننده را برای آن قائل شوید.

  • سال عرضه: 2012
  • نمره: 58 از 100

بازی Silent Hill Downpour

بازی Silent Hill: Downpour

در برهه‌ای که نسخه‌های مختلف سری سایلنت هیل در حال دور شدن از ریشه‌ها و نوآوری‌های غیر ضروری بودند، بازی Silent Hill: Downpour نهایت تلاش خود را برای بازگشت به ریشه‌ها به کار گرفت. اما نتیجه این تلاش‌ها آنقدر که باید قوی ظاهر نشد و نتوانست در حد و اندازه نام سایلنت هیل بدرخشد. در حالی که بیش‌تر منتقدان از فضای آزاد و ارزش گشت و گذار در محیط Downpour تعریف کردند، مواردی مانند مبارزات و طراحی دشمنان از کیفیت بالایی برخوردار نبودند. اما دلیل اصلی که باعث شد این بازی به نهایت پتانسیل خود نرسد، عملکرد فنی و مشکلاتی از این دست بود.

بازی Silent Hill: Downpour در حالی که در زمینه محیط و اتمسفر سازی اثر قابل قبولی به شمار می‌رفت، در عملکرد فنی و پولیش خوردگی از سطح ایده‌آل فاصله داشت. این در حالی است که یکی از نقاط قوت بازی‌هایی مانند Silent Hill 2 و Silent Hill 3، عملکرد فنی فوق‌العاده و فقدان باگ‌های اذیت کننده بود. با وجود تمامی این تفاسیر، Downpour با وجود جایگاه بد خود در رتبه بندی بهترین بازی‌ های Silent Hill، یک اثر معمولی به شمار می‌رود که شاید بتوانید از قدم زدن در محیط‌های آزاد آن لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2012
  • نمره: 68 از 100

بازی Silent Hill HD Collection

بازی Silent Hill HD Collection (نسخه ایکس باکس 360)

بازی Silent Hill HD Collection همان‌طور که از نامش مشخص می‌شود، یک کالکشن بوده که حاوی شماره دوم و سوم مجموعه سایلنت هیل است. این کالکشن که برای دو کنسول پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد، اصلا از کیفیت بالایی برخوردار نبود و نتوانست آن طور که انتظار می‌رود عمل کند. این پایان کار نیست و شرکت کونامی با وجود مشاهده مشکلات کالکشن مورد بحث، برای رفع آن‌ها به روز رسانی خاصی در نظر نگرفت تا امروزه از Silent Hill HD Collection، به خوبی یاد نکنیم.

البته جالب است بدانید که این بازی تنها کالکشن غیرقابل قبول شرکت کونامی نیست. آن‌ها در همین سال 2012 بازی Zone of the Enders HD Collection منتشر کردند که باز هم از لحاظ فنی یک شکست محسوب می‌شود. این کالکشن آنقدری بد بود که یک استودیو دیگر برای رفع مشکلات بازی Zone of the Enders: the 2nd Runner روی پلی استیشن 3 وارد کار شد. البته در میان تمامی این شکست‌ها، بازی Metal Gear HD Collection که در سال 2011 در دسترس قرار گرفت وضعیت بهتری داشت و توانست آنطور که انتظار می‌رفت عمل کند.

  • سال عرضه: 2012
  • نمره: 69 از 100

بازی Silent Hill HD Collection

بازی Silent Hill HD Collection (نسخه پلی استیشن)

حالا که بحث کالکشن‌ها باز شده، بهتر است در مورد نسخه پلی استیشن 3 بازی Silent Hill HD Collection بیش‌تر صحبت کنیم. این کالکشن که شامل دو بازی Silent Hill 2 و Silent Hill 3 می‌شود، نشان می‌دهد که پورت مستقیم آثار قدیمی روی سخت‌افزارهای جدید می‌تواند تا چد حد اشتباه پیش رود. در واقع دو بازی مذکور به گونه‌ای پورت شده بودند که روی پلی استیشن 2، عملکرد به مراتب بهتری روی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 داشتند.

جالب است بداانید که توسعه دهنده‌های این کالکشن، Source Code ناقصی دریافت کردند. به همین دلیلِ، باگ‌ها و مشکلاتی که توسط سازنده‌های بازی‌های اورجینال رفع شده بود، در Source Code تحویل داده شده حضور داشتند. به این موضوع زمان محدود ساخت و تحویل نهایی پروژه را هم اضافه کنید تا متوجه شوید که چرا Silent Hill HD Collection شکست خورد. به عبارتی دیگر سازندگان این کالکشن منابع و زمان کافی را در اختیار نداشتند و همین موضوع، به پایین آمدن محصول نهایی ختم شد. جالب است بدانید که حتی به روز رسانی‌ها هم نتوانستند به طور کامل مشکلات این بازی را برطرف کنند تا Silent Hill HD Collection به یک شکست از لحاظ فنی تبدیل شود.

  • سال عرضه: 2012
  • نمره: 70 از 100

ّبازی Silent Hill Homecoming

بازی Silent Hill: Homecoming

بازی Silent Hill: Homecoming که اولین بار در سال 2008 منتشر شد، شرایط متفاوتی نسبت به سایر نسخه‌های مجموعه دارد. این بازی اولین پروژه استودیو Double Helix Games به شمار می‌رفت که یک بازیساز غربی بود. همین موضوع، Homecoming را به اولین نسخه اصلی سری تبدیل کرد که توسط یک توسعه دهنده غربی ساخته می‌شود. با وجود تمامی این بحث‌ها بازی مذکور با وجود مشکلاتی که داشت، واکنش‌های مثبتی از سوی طرفداران دریافت کرد و به اثر محبوبی نزد آن‌ها تبدیل شد.

اما همان‌طور که متوجه شدید، بازی Silent Hill: Homecoming در زمینه جلب توجه منتقدین موفق نبود و نتوانست نمره‌های درخشانی از خود بر جای بگذارد. با این حال، استودیو Double Helix Games با ساخت بازی مورد بحث ثابت کرد که حتی یک توسعه دهنده غربی هم می‌تواند از پس ساخت یک سایلنت هیل برآید. علاوه بر نکاتی که اشاره کردیم، جالب است بدانید که Homecoming اولین نسخه سری است که یک دوربین کاملا قابل کنترل دارد. در واقع در این بازی کنترل دوربین کاملا در اختیار شما قرار دارد و خبری از زاویه‌ها و دوربین‌های ثابت نیست. بازی Silent Hill: Homecoming به خاطر وجود برخی صحنه‌های خشن و توهین آمیز در برخی کشورهای خاص تاخیر خورد تا سازندگان قسمت‌های مورد دار را ویرایش کنند.

  • سال عرضه: 2008
  • نمره: 71 از 100

بازی Silent Hill 4 The Room

بازی Silent Hill 4: The Room

بازی Silent Hill 4: The Room که چهارمین شماره مجموعه محسوب می‌شود، به طور کامل از ریشه‌های سری فاصله گرفت و اثر متفاوتی را ارائه داد. در حالی که The Room نام فرنچایز را به دوش می‌کشد، اما اصلا در شهر سایلنت هیل جریان ندارد و داستان خود را در یک منطقه متفاوت تعریف می‌کند. علاوه بر این، بازی مذکور برخلاف نسخه‌های گذشته که تمرکز زیادی روی حل پازل‌ها و تفکر داشتند، بیش‌تر اکشن محور است و صحنه‌های اکشن را در اولویت خود قرار می‌دهد.

البته برداشت اشتباهی از صحبت‌های مطرح شده نداشته باشید؛ The Room یک بازی تماما اکشن نیست و شامل صحنه‌های ترسناک و دلهره‌آور زیادی می‌شود. این تغییر رویه در ساخت بازی‌های Silent Hill واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. برخی از طرفداران از این روند جدید راضی بودند و این در حالی است که گروه دیگر، حسابی با آن مخالفت کردند و این موضوع باعث نمره‌های متوسط بازی شد. در حالی که بازی Silent Hill 4: The Room در رتبه‌های ابتدایی بهترین بازی‌ های Silent Hill قرار نمی‌گیرد، اثر ضعیفی هم محسوب نمی‌شود و برای افرادی که تا به حال به سراغ آن نرفته‌اند، از ارزش تجربه بالایی برخوردار است.

  • سال عرضه: 2004
  • نمره: 76 از 100

بازی Silent Hill Origins

بازی Silent Hill: Origins

بازی Silent Hill: Origins که پیش درآمد اولین نسخه مجموعه به شمار می‌رود، در رابطه مستقیمی با داستان Silent Hill قرار دارد. Origins اولین نسخه سایلنت هیل بود که برای کنسول PSP یا PlayStation Portable منتشر شد و از این منظر، از اهمیت بالایی برخوردار است. این بازی با وجود محدودیت‌های موجود روی پی اس پی، نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند در حد و اندازن نام سایلنت هیل ظاهر شود.

هنگامی که بازی منتشرشد، بسیاری از افراد تحت تاثیر کنترل روان و مناسب آن قرار گرفتند؛ آن هم با وجود اینکه PSP تنها یک آنالوگ داشت و کنترل دوربین را به شدت محدود می‌کرد. با این وجود، ایرادات زیادی مبنی بر سیستم مبارزات Origins گرفته شد که اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم، کاملا حقیقت داشتند. اما آنچه که این بازی را در بین بهترین بازی‌ های Silent Hill قرار می‌دهد، داستان است. روایت Origins با توجه به رابطه مستقیم با شماره اول سری، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و علامت سوال‌های جذابی را آشکار می‌کند.

  • سال عرضه: 2007
  • نمره: 78 از 100

بازی Silent Hill Shattered Memories

بازی Silent Hill: Shattered Memories

ایده اصلی بازی Silent Hill: Shattered Memories در مورد سوال‌ها و آزمایش‌هایی بود که در مطب دکتر فیچ صورت می‌گرفت. در واقع شما وارد دل این آزمایش‌ها می‌شدید و باید نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دادید. نکته قابل توجه این است که پاسخ‌ها و واکنش‌های شما در این زمینه، روی اتفاقات و رویدادهای بعدی تاثیر می‌گذاشتند. در واقع شما میان چپترها به این آزمایش‌ها می‌پرداختید و در ادامه تاثیر پاسخ‌های خود را مشاهده می‌کردید.

همین موضوع آزمایش‌ها و پاسخ‌ها، جذابیت زیادی به Shattered Memories بخشیده بودند. اما علاوه بر این موضوع، استفاده مناسب از کنترلرهای حرکتی کنسول Nintendo Wii، یکی دیگر از عناصر تحسین شده بازی به شمار می‌رفت. باید بدانید که در آن دوره بازی‌های Third-Party زیادی وجود نداشتند که بتوانند به خوبی از این کنترلرهای حرکتی بهره ببرند. ولی این پایان کار نبود و سازندگان پس از عرضه نسخه Wii، آن را برا پلی استیشن 2 و PSP هم منتشر کردند تا نرخ فروش نهایی بازی افزایش پیدا کند. بدیهی است که پس از عرضه Shattered Memories برای PS2 و PSP، کنترلرهای حرکتی حذف شدند تا بازی بتواند روی دو کنسول مذکور هم اجرا شود.

  • سال عرضه: 2009
  • نمره: 79 از 100

بازی Silent Hill 2 Restless Dreams

بازی Silent Hill 2: Restless Dreams (نسخه Xbox)

از نظر فنی، نسخه پلی استیشن 2 بازی Silent Hill 2 در صدر لیست بهترین بازی‌ های Silent Hill قرار می‌گیرد. اما با این حال، نسخه Xbox باز مذکور به خاطر مشکلات فنی دیده شده، نمرات به مراتب ضعیف‌تری دریافت کرد. با این که کنسول Xbox (اولین کنسول ایکس باکس یا به قولی ایکس باکس اورجینال) روی کاغذ از PlayStation 2 قوی‌تر بود، Restless Dreams روی این کنسول با مشکلات همراه بود. با توجه به گفته‌های کارشناس دیجیتال فاندری، نسخه ایکس باکس بازی Silent Hill 2 در به تصویر کشیدن مِه ضعیف عمل می‌کرد و نرخ فریم میان پرده‌ها را از 60 فریم بر ثانیه به 30 فریم بر ثانیه تقلیل می‌داد.

البته که قدرت بیش‌تر کنسول Xbox در برخی زمینه‌ها خود را نشان می‌داد. برای مثال بازی مورد بحث روی این کنسول روان‌تر اجرا می‌شد و نور چراغ قوه شخصیت اصلی هم طبیعی‌تر به نظر می‌رسید. با این حال و همان‌طور که همه روی این موضوع اتفاق نظر دارند، برای تجربه بازی Silent Hill 2: Restless Dreams بهتر است به سراغ نسخه پلی استیشن 2 این اثر بروید. در این میان نسخه PC بازی هم در دسترس قرار است که متاسفانه، مشکلات مشابهی با نسخه ایکس باکس دارد. البته ورژن رایانه‌های شخصی اثر مورد بحث با توجه به پچ‌هایی که خود بازیکنان ساختند، وضعیت بهتری دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید. به طور کلی، اگر می‌خواهید شماره دوم مجموعه سایلنت هیل را تجربه کنید، بهتر است از نسخه پلی استیشن 2 بازی استفاده کرده و به سمت Silent Hill HD Collection هم نروید.

  • سال عرضه: 2001
  • نمره: 84 از 100

بازی Silent Hill 3

بازی Silent Hill 3

با توجه به عملکرد فوق‌العاده نسخه دوم سایلنت هیل و تمامی تحسین‌های دریافت شده، انتظارات از شماره سوم به شدت بالا رفت. با وجود تمامی این انتظارها، بازی Silent Hill 3 عرضه شد و توانست تا حدودی تمامی طرفداران را راضی نگه دارد. در حالی که این بازی نمی‌تواند در حد Silent Hill 2 ظاهر شود، اما ماجراجویی ترسناک شخصیت چریل میسون (Cheryl Mason) جذابیت‌های خاص خود را دارد.

این بازی از سخت‌افزار پلی استیشن 2 نهایت استفاده را برد و مرزهای گرافیکی کنسول نسل ششمی سونی را جا به جا کرد. علاوه بر این، سایلنت هیل 3 داستان به شدت جذابی هم داشت و توانست یک ماجرای روان شناختی و وحشتناک دیگر را به تصویر بکشد. اما تنها ایرادی که بر این بازی گرفته شد، عدم نوآوری در گیم‌پلی بود. به عبارتی دیگر، منتقدها اعتقاد داشتند که سازندگان در زمینه خلاقیت در گیم‌پلی، نهایت تلاش خود را به کار نگرفتند و می‌توانستند کارهای بزرگ‌تری انجام دهند. ولی به قول معروف و همان طور که گروه خاصی از طرفداران اعتقاد داشتند، نباید دست به ترکیب برنده زد.

  • سال عرضه: 2003
  • نمره: 85 از 100

بازی Silent Hill

بازی Silent Hill

در این نقطه از مقاله رتبه بندی بهترین بازی‌ های Silent Hill، به اثری می‌رسیم که همه چیز را شروع کرد. یک بازی کالت و ترسناک که بدون شک یکی از تاثیرگذارین Survival-Horrorهای تمام دوران به حساب می‌رود. با این وجود و همان‌طور که بسیاری از گیمرهای امروزی اعتقاد دارند، حق اولین نسخه سایلنت هیل نمره‌ای بیش از 86 است. در واقع با توجه به شایستگی‌های این بازی و تمام نوآوری‌هایی که به همراه داشت، اگر نمره بالاتری دریافت می‌کرد کسی متعجب نمی‌شد. اما با گذر از بحث نمرات منتقدین بازی بدانید که بازی Silent Hill حتی با گذشت این همه سال هنوز هم جذاب و خفقان آور به نظر می‌رسد. در حالی که گرافیک تاریخ مصرف گذشته بازی ممکن است شما را کمی اذیت کند، داستان فوق‌العاده آن شما را در دل مه غلیظ شهر سایلنت هیل غرق خواهد کرد.

علاوه بر موارد گفته شده باید بدانید که بازی سایلنت هیل برخلاف سایر Survival Horrorهای آن زمان مانند Resident Evil، در یک محیط کاملا سه بُعدی یا 3D جریان داشت. Draw Distance بازی هم به شدت محدود است و همین موضوع، باعث می‌شود که افق خاصی شکل نگیرد و تنها چندین متر از پیرامون شخصیت اصلی مشخص باشد. اما با وجود تمامی این محدودیت‌ها، جای تعجب دارد که استودیو Team Silent چگونه توانست چنین اثری غنی و پرمحتوایی را روی کنسول پلی استیشن 1 (با وجود تمامی محدودیت‌هایش) عرضه کند.

  • سال عرضه: 1999
  • نمره: 86 از 100

بازی Silent Hill 2

بازی Silent Hill 2

بازی Silent Hill 2 نه تنها سبک Survival-Horror را به استانداردهای جدید رساند، بلکه کل دنیای بازی‌های ویدیویی را یک پله رو به جلو حرکت داد. گرافیک اثر مذکور به گونه‌ای بود که کسی مانند آن را ندیده بود و به همین ترتیب، همه را حسابی شگفت‌زده کرد. علاوه بر این، داستان و ماجرای جیمز ساندرلند (James Sunderland) در مسیر پیدا کردن همسرش یک روایت ترسناک و هیجان‌انگیز بود. با این وجود، بازی Silent Hill 2 هم نمره‌ای در حد و اندازه لیاقت خود دریافت نکرد و منتقدها نسبت به آن کم لطفی کردند. در واقع بیش‌تر ما روی این موضوع هم نظر هستیم که بهترین نمره یک مجموعه افسانه‌ای مانند سایلنت هیل در متاکریتیک، باید عدد به مراتب بیش‌تری از 89 را نشان دهد.

اما تجربه Silent Hill 2 و ورود به دنیای سیاه و خفقان آور آن می‌تواند پیامدهای بدی روی روان شما داشته باشد. داستان این بازی به شدت روان پریشانه و آزار دهنده است و می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود کند. طراحی دشمنان و هیولاهایی هم که با آن‌ها روبرو می‌شوید به شدت ترسناک بوده و می‌تواند به عضو ثابتی از ترس‌های شما تبدیل شود. با این که بازی Silent Hill 2 به عنوان یک ویدیو گیم اثری فوق العاده و فراموش نشدنی است، می‌تواند روی افراد حساس‌تر تاثیرهای منفی بگذارد. اما فراموش نکنید که همین ترس و کابوس بزرگ است که شماره دوم را در صدر لیست بهترین بازی‌ های Silent Hill قرار می‌دهد.

  • سال عرضه: 2001
  • نمره: 89 از 100

جمع‌بندی

با اینکه مجموعه Silent Hill به عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فرنچایزهای تاریخ شناخته می‌شود، هیچ گاه نتوانست نمراتی در حد و اندازه نام خود در متاکریتیک ثبت کند. شماره‌های مختلف سری با اینکه آثار فوق‌العاده و ساختار شکنی بودند، نتوانستند منتقدان را به طور کامل راضی کنند و بالاترین نمره‌های ممکن را به خود اختصاص دهند. اما همان‌طور که همه می‌دانیم، نباید نمرات متاکریتیک را به عنوان معیار اصلی سنجش کیفیت یک بازی در نظر بگیریم. بازی‌هایی مانند Silent Hill، Silent Hill 2 و Silent Hill 3 مصداق مشخص این موضوع هستند و با تجربه‌ای که به ارمغان می‌آورند، می‌توانند به یکی از بهترین ویدیو گیم‌های عمر شما تبدیل شوند.

نظر شما درباره رتبه بندی بهترین بازی‌ های Silent Hill چیست؟ شما کدام یک از نسخه‌های مجموعه را بیش‌تر از سایرین قبول دارید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اولین نسخه Silent Hill در چه سالی منتشر شد؟

استودیو Team Silent اولین نسخه سری را با نام Silent Hill در سال 1999 و برای کنسول پلی استیشن 1 منتشر کرد

۱
کدام نسخه مجموعه بیش‌ترین نمره را به خود اختصاص داده است؟

نسخه پلی استیشن 2 بازی Silent Hill 2 با نمره 89 بهترین بازی سری از دید منتقدان محسوب می‌شود

۲
بدترین نسخه سایلنت هیل از دید منتقدان کدام است؟

بازی Silent Hill: Book of Memories با اختصاص نمره 58 به خود، ضعیف‌ترین بازی سایلنت هیل است

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Silent

    مهمان

    سایلنت هیل هیچوقت هدفش سرگرم کردن مخاطب ها نبودش بلکه نشون دادن ترس های روانی بودش درواقع سایلنت هیل از اون فرنچایزهایی بود که نشون داد برای عالی بودن نیاز نیست سرگرم کننده باشه

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به Silent

      نویسنده

      بذارید باهاتون مخالفت کنم. شما برای اینکه بتونی مفاهیم رو به کرسی بنشونی و مخاطب رو با پیام‌هات تحت تاثیر قرار بدی، باید جنبه سرگرمی رو هم در نظر داشته باشی. در واقع مفاهیم پیچیده و مهم زمانی توی ویدیو گیم ارزشمند میشن که بتونن در قالب یک اثر سرگرم کننده و لذت بخش (حالا از هر طریقی) به بازیکن منتقل بشن.

  • Avatar

    ABBASM

    مهمان

    سلام
    حداقل این کامنت جواب بدهید لطفآ مهم
    این بازی بازی Silent Hill: Downpour واسه کامپیوتر نیومده؟
    سوال دوم >>> انگار واسه پلی استیشن 3 / میشه بازی های پی اس 3 رو کامپیوتر اجرا کرد؟و چگونه؟
    (لطفآ هر دو سوال جواب بدهید)

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به ABBASM

      نویسنده

      سلام
      خیر برای پی سی عرضه نشده
      بله امکانش هست، برای این کار باید از امولاتورها استفاده کنید که روند پیچیده و سیستم به نسبت قدرتمندی می‌طلبن.