نقد بازی Tekken 8 تکن 8
یحیی رحیمی

نمرات و خلاصه نقد بازی Tekken 8: بهترین تکن تاریخ

یحیی رحیمی 4 بهمن 1402 بدون دیدگاه
507 بازدید

بازی‌های مبارزه‌ای در طی دهه گذشته به یک روند تکراری رو آورده‌اند. هر نسل شاهد بازگشت مجموعه بازی‌های بزرگ با تغییرات اندکی در فرمت سابق هستیم. بازی استریت فایتر 6 توانست به‌خوبی فرمول مناسبی پیاده کند و به یکی از بهترین بازی‌های فایتینگ تاریخ تبدیل شود. حال نوبت به شرکت باندای نامکو رسیده تا بار دیگر با سری بازی تکن، طرفداران این ژانر را سرگرم کند. در مطلب نمرات و خلاصه نقد بازی Tekken 8، نگاهی کوتاه به این بازی خواهیم انداخت و نظرات رسانه‌ها را خواهیم شنید.

بازی تکن 8 توانسته یکی از بهترین تجربه‌های تک‌نفره موجود را در ژانر مبارزه‌ای ارائه کند. در عین حال سیستم نبرد رضایت‌بخش، مکانیک‌های جدید و گرافیک چشم‌نواز باعث شده تا یادتان بیفتد چرا در وهله اول، عاشق این مجموعه بازی شدید. بازی تکن 8 امتیازهای عالی دریافت کرده و حتی منتقدان سخت‌گیر هم به آن امتیاز کامل داده‌اند. البته نگاهی هم به نقاط ضعف در بخش بعدی خواهیم انداخت.

نقد بازی Tekken 8 تکن 8نقد بازی Tekken 8

منتقدان به طور کل از بازی تکن 8 لذت برده‌اند و از آن تعریف کرده‌اند. البته این بدین معنی نیست که نقاط ضعف در بازی پیدا نکرده‌اند و بسیاری معتقدند که باندای نامکو می‌توانست این مجموعه را به مسیر تازه‌ای بکشاند. سازنده ترجیح داده تا دست به فرمول اصلی نزند و بلکه آن را بهتر کند.

IGN – امتیاز 9/10

Tekken 8 یک عنوان شگفت‌انگیز برای این مجموعه بازی دیرین است. تغییرات جالبی در سیستم‌های نبرد کلاسیک ایجاد شده و در عین حال حالت‌های آفلاین کامل در کنار کاراکترهای عالی جدید و ابزارهای آموزشی بی‌نظیر قرار گرفته و تجربه آنلاین بازی نیز به طور کل بهتر شده است. این باعث شده تا با یک بازی فایتینگ شگفت‌انگیز روبه‌رو باشیم که قطعاً برای سال‌ها آن را تجربه خواهم کرد. البته یک سری ایرادهای ریز هم وجود دارد، مثل نبود حالت تماشاگر در اتاق‌های کاستوم، اما نمی‌دانم باندای نامکو چطور می‌توانست تکن را وارد مسیر بهتری برای عناوین آینده کند. تکن 8 در عین احترام به میراث، قدمی به جلو برداشته و به یک اثر شگفت‌انگیز تبدیل شده است.

نقد بازی Tekken 8 تکن 8GamesRadar – امتیاز 10/10

بهترین تکن که تا حالا ساخته شده، نشان داد که طراحی سیستم‌های عمیق به یک عنوان فایتینگ درخشان منجر می‌شود. این بازی در عین اینکه یک اثر فایتینگ عمیق است، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. در مبارزه یک مشت می‌تواند حریف را از رینگ خارج کنید و Tekken 8 هم پادشاه آن مشت آهنین است که حس تجربه یک بازی مبارزه‌ای نسل جدید را به طور کامل منتقل می‌کند. هر چند که آموزش بازی به افراد جدید می‌توانست بهتر باشد و فهرست طولانی کامبوهای بازی نیز می‌تواند ترسناک شود.

VGC – امتیاز 10/10

تکن 8 یک دنباله معرکه برای تکن 7 است. تمرکز بهتر روی حالت‌های تک‌نفره و همچنین سیستم جدید Heat باعث شده تا مبارزات هیجان‌انگیز‌تر دنبال شوند. این بازی از نظر من کنار تکن 3 به‌عنوان یکی از بهترین عناوین این مجموعه قرار می‌گیرد. بازی از لحاظ بصری بسیار زیبا است، بخش چندنفره به‌خوبی در کنار بخش داستانی نشسته است اما داستان بازی اندکی لنگ می‌زند.

نقد بازی Tekken 8 تکن 8PushSquare – امتیاز 9/10

بازی Tekken 8 یک مستر کلاس عالی برای بازی‌های مبارزه‌ای مدرن است. بازی همچنان به بخش تک‌نفره توجه کاملی دارد، بخش آنلاین عالی است و از لحاظ بصری نیز بسیار پیشرفت کرده است. نبردها مهم‌تر از همه عالی به نظر می‌رسند و اگرچه ساده، اما عمیقاً فنی هستند و تجربه آنها بسیار لذت‌بخش است. هیچ بازی مبارزه‌ای مثل تکن ساخته نشده و تکن 8 نیز بهترین این مجموعه است.

نمرات بازی Tekken 8

با مطالعه خلاصه نقد بازی Tekken 8، باید نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. میانگین امتیاز بازی در Metacritic به 90 رسیده است. خلاصه امتیازهای بازی به شرح زیر است:

The Enemy – 100
PlayStation Universe – 95
Vandal – 95
COGconnected – 93
GamesBeat – 90
God is a Geek – 90
GamingBolt – 90
TheGamer – 90
NME – 80
ComicBook – 80

امتیاز بازی تکن 8

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.