تولید بازی سرگرم کننده Starfield
یحیی رحیمی

تاد هاوارد: 7 سال طول کشید تا توانستیم Starfield را سرگرم‌کننده کنیم

یحیی رحیمی 4 آذر 1402 2 دیدگاه
196 بازدید

تاد هاوارد در مصاحبه ماه گذشته با نشریه GQ به مسائل مختلفی در مورد بازی Starfield و آینده بتسدا پرداخت. او گفته است که تبدیل بازی استارفیلد به یک اثر سرگرم‌کننده و یافتن شیوه‌هایی برای مفرح نشان دادن آن، زمان زیادی برده است. یکی از ایرادهای وارد به بازی، خسته‌کننده بودن است و این اثر نقش‌آفرینی وسیع آن‌چنان که باید مورد پسند طرفداران این ژانر قرار نگرفته است.

کارگردان بازی Starfield می‌گوید که ایده ساخت اثر مربوط به دهه گذشته است. در واقع آنها مدت‌ها در حال فکر روی ساخت یک بازی نقش‌آفرینی فضایی بوده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر آن را نسازند، دیگر هیچ زمانی برای انجام این کار نخواهند داشت. پرداختن به این ایده آن‌چنان که بتسدا انتظار داشته، ساده نبوده است. هاوارد می‌گوید که تا سال 2022 همچنان در حال یافتن شیوه‌ای برای مفرح ساختن بازی بوده‌اند و وی فکر می‌کرده که زودتر می‌توانند پاسخ سؤال خود را دریافت کنند.

باید خاطرنشان کرد که اکثر بازی‌ها تا سال قبل انتشار قابل تجربه نیستند و حتی ممکن است سرگرم‌کننده هم نباشند. یکی از کارگردان‌های شاغل در استودیو رمدی چند سال پیش اشاره کرد که بازی‌ها قبل از سرهم شدن تمامی بخش‌ها به «زباله» می‌مانند. البته بازی Starfield حدود هشت سال در دست توسعه بود و انتظار می‌رفت که سازندگان بازی بتوانند زودتر راه‌حلی برای سرهم کردن آن و یافتن فرمولی سرگرم‌کننده پیدا کنند. تاد هاوارد می‌گوید که جریان بازی آن‌طور که باید سرگرم‌کننده نبوده است و سال پایانی به راه‌حل رسیده‌اند.

تولید بازی سرگرم کننده Starfieldچالش‌های تولید بازی Starfield

استارفیلد سال گذشته تأخیر خورد و به نظر می‌رسد که یکی از دلایل تأخیر بازی نیز بهبود سیستم‌های مختلف بوده است. اگرچه بازی همچنان موقع انتشار از فناوری‌هایی مانند DLSS پشتیبانی نمی‌کرد و باگ‌های زیادی داشت که همچنان رفع نشده‌اند. حدود 350 نفر همچنان به کار روی بازی استارفیلد ادامه می‌دهند و انتظار می‌رود که آپدیت‌های بهتر منتشر شوند و سپس نوبت به بسته الحاقی داستانی برسد. کارگردان بازی در ادامه مصاحبه به دشوار بودن روند تولید اشاره کرده و اینکه آنها مجبور شده‌اند حتی سطل آشغال‌های فضایی را هم از صفر طراحی کنند و تلاش زیادی برای توسعه اثر صورت گرفته است.

امتیازهای بازی Starfield به Mixed یا درآمیخته رسیده است و انبوهی از نظرات مثبت و منفی را می‌بینیم. بسیاری بازی Fallout 4 و Skyrim را گزینه بهتری برای تجربه می‌دانند و معتقدند که جادوی بتسدا در این بازی حضور دارد، آن‌چنان که باید قوی نیست. کار بتسدا با استارفیلد تمام نشده و این بازی تا سال‌ها پشتیبانی و آپدیت خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا انتظار بیشتری از این اثر نقش‌آفرینی داشتید‌؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    serios

    مهمان

    تصور کن چقدر باید فندق مغز باشی تا بعد از این همه مدت اینو بدی بیرون. هاهاهاهاها

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Masod.rowshan

    مهمان

    تجربه نکردم ولی یه زیرنویس فارسی برسه دستم از خجالت این بازی در میام. ممنون میشم برنامه خودتون از روند زیرنویس فارسی این بازی ارائه بدید. منتظریم ❤️

    پاسخ دهید