گیب نیوئل
ارحام ادبخواه

گیب نیوئل: بازی‌ها نیازی به گرافیک واقع گرایانه ندارند

ارحام ادبخواه 30 آبان 1402 3 دیدگاه
260 بازدید

گیب نیوئل که عنوان رئیس شرکت ولو را دارد، فکر می‌کند که بازی‌ها نیازی به گرافیک واقع گرایانه ندارند. او اعتقاد دارد که واقع گرایی به معنی صرف کلمه سرگرم کننده نیست و نمی‌تواند گیمر را تا ساعت‌ها سرگرم نگه دارد.
در مستندی که به مناسبت سالگرد 25 سالگی بازی Half-Life منتشر شد، گیب نيوئل صحبت‌های جالبی پیرامون ویدیو گیم داشت. این فرد که رئیس و موسس شرکت ولو محسوب می‌شود، اعتقاد دارد که واقع گرایی بیش از حد در بازی‌های ویدیویی جذاب و سرگرم کننده نیست. نیوئل فکر می‌کند که ما در زندگی روزمره خود به اندازه کافی شاهد واقع گرایی هستیم که در نوع خود جذاب محسوب نمی‌شوند. البته که صحبت‌های او کاملا منطقی به نظر می‌رسند و سخت می‌توان با آن‌ها مخالفت کرد.
گیب نیوئل در مورد توسعه بازی Half-Life این گونه توضیح داد:«شما (در حین ساخت بازی) این بحث‌ها را دارید که می‌نشینید و ناگهان یکی بلند می‌شود می‌گوید که آن جزء واقع گرایانه نیست. شما در این موقع با خود می‌گویید که این موضوع چه ربطی به سرگرم کننده بودن دارد. من در زندگی واقعی باید لیست خرید بنویسم و برای تهیه آن‌ها به فروشگاه بروم که به هیچ وجه جذاب نیست. به همین خاطر من هیچ وقت فکر نکردم که واقع گرایی سرگرم کننده است. من بازی‌های ویدیویی را برای سرگرم شدن تجربه می‌کنم.»

گیب نیوئل

واقعی گرایی به معنی سرگرم کننده بودن نیست

اگر نگاهی به تاریخچه شرکت ولو داشته باشید می‌توانید مفهوم حرف‌های نیوئل را در دل آن‌ها جست و جو کنید. آثاری نظیر Half-Life، Team Fortress و Portal هیچ کدام با هدف ارائه یک تجربه واقع گرایانه ساخته نشده‌اند؛ بلکه با هدف درگیر کردن گیمر طراحی شده‌اند تا بتوانند حس لذت بازی‌های ویدیویی را تداعی کنند. البته که در این میان یک سری مکانیک‌های واقع گرایانه هم در طی این آثار به کار رفته تا حس ملموس‌تری را برای مخاطب عام و خاص به وجود آورد.

در ادامه صحبت‌های جالب گیب نیوئل افراد زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به توسعه دهندگان استودیوهای دیگر اشاره کرد. یکی از این افراد توضیح داد که مردم برخی مواقع تفاوت میان واقع گرایی و درگیرکننده بودن را متوجه نمی‌شوند و آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. علاوه بر این واقع گرایی هیچ موقع هدف اصلی بازی‌های ویدیویی نیست و همیشه در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد صحبت‌های گیب نیوئل و نظر او درباره واقع گرایی چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Haji

    مهمان

    دیدگاهش اوکیه، ولی در جایگاه خودش.
    ما ژانر آرکید داریم که در ذاتش فانتزی و جلوه های غیر واقعی حضور داره. معلوم هستش که در دسته بازی فانتزی کسی دنبال واقع گرایی نیست. در نقطه مقابل، ژانر شبیه سازی داریم، مثل سبک های تیر اندازی، رانندگی (در شهر، پیست، رالی و فرمول ها)، شبیه سازی. این ها در نام خودشون شبیه سازی دارن. وقتی چیزی تو بازی شبیه سازی میکنن، هدفشون واقعیته. مگه میشه نیازی به واقع گرایی در بازی شبیه سازی نباشه.( تو دلت میخواد در عین واقعیت مغز یه NPC رو متلاشی کنی????). وقتی واقعیت تو این ژانر نباشه، اتفاقا اتفاقا سرگرمی کمتر میشه تا بیشتر. (جدای بحث نیازمندی های سنگین سیستم ها و عدم بهینه سازی های مناسب)، بازی سازا برای پول درآوردن و دوشیدن شیر این بازی ها، حاضرن در اساس هم تغییر ایجاد بدن. نمونش Crew motorfest، پر از آیتمای پولی. در اولین نگاه گرافیکش خوبه اما گیم پلیش از نید فور اسپید هم آرکید تره(البته الحق و الانصاف از Unbound بهتره. EA با این شاهکار آخرش قشنگ گند زد به سریnfs). اینا اگه بخوان درست بشن، باید سرشونو از شیردوشی بکشن بیرون

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسام

    مهمان

    شرکت های سازنده سخت افزار بیشتر از چند دهه است سازندگان بازی را به این سمت زشت سوق داده اند. مسابقه ای برای ارائه گرافیکی شبیه به فیلم و تصویر واقعی!
    ولی هرچه بیشتر به ان نزدیک شدند علیرغم طلب کردن سخت افزار های گران و سنگین ، نتیجه کار بی روح تر و ماشینی تر شد. وقتی چیزی از ماهیت خودش ( گرافیک) خارج شود و تلاش در جهت تبدیل شدن به چیزی که نیست داشته باشد ( واقعیت) بجای جاذبه دافعه دارد.
    ممکن است برای لحظه ای دیدن یک صحنه گرافیکی طبیعی برایمان تحسین کننده باشد ، اما فقط در همان حد تایم بیشتری حاظر نخواهیم بود آن تصویر جلوی چشممان باشد. و بازی های این چنین ما رو جذب نمیکنند . دقیقا بخاطر تلاش برای واقعی تر شد ، هویت خودشان را از دست داده اند.

    چیزی که بیشتر از دو دهه است فریاد میزنیم تازه اینها دارند به ان میرسند!
    باز اگر رسیده باشند! چون 90% بازی ساز ها اشغال ساز شده اند. بازیهای امروزی همه تکرار عناویت یکی دو دهه پیش هستند! یا ریمیک!

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Masod.rowshan

    مهمان

    با اینکه خودم به شخصه یکی از اولویت‌های انتخاب بازی برای تجربه کردن گرافیک بالای اون هست ولی بازیهایی رو تجربه کردم که بسیار باکیفیت از نظر بصری بودند ولی تجربه خوبی برای من تداعی نشد. پس من هم موافقم که بهتر هست در تعادل بازی ها ساخته بشن و این مطمئنا به نفع کنه گیمر هم هست چون نیاز به آپدیت های پی در پی کارت های گرافیک نداشته باشم

    پاسخ دهید