ریجن آرژانتین ترکیه استیم
یحیی رحیمی

استیم واحد پولی ریجن ترکیه و آرژانتین را به دلار تغییر داد

یحیی رحیمی 3 آبان 1402 9 دیدگاه
820 بازدید

بخش پشتیبانی استیم رسما اعلام کرد که واحد پولی برای دو کشور آرژانتین و ترکیه از تاریخ 20 نوامبر (دهم آبان) به دلار تغییر پیدا می‌کند. علاوه بر آن واحد پولی 25 کشور واقع در شمال و شرق آفریقا و خاورمیانه به دلیل نوسانات قیمت ارز حذف می‌شود. در صورتی که تابه‌حال با لیر ترکیه و پزو آرژانتین به خرید بازی از استیم پرداخته‌اید، تنها چند روز برای انجام این کار وقت دارید و به‌زودی تنها با دلار می‌توانید خرید و فروش کنید.

واحد پولی ریجن آرژانتین و کشورهای خاورمیانه که ترکیه هم جزو آن حساب شده است، چند روز دیگر حذف می‌شود. پس از آن تنها می‌توان با پرداخت دلار به خرید بازی پرداخت. همچنین احتمال افزایش قیمت در این ریجن‌ها نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد که شرکت ولو به دنبال حذف قیمت‌های منطقه‌ای است و می‌خواهد قیمت‌ها را در ریجن‌های مختلف یکسان کند. این تغییر در نتیجه اعتراض بازی‌سازها و ناشرها به ناپایداری قیمت ارز در آرژانتین و ترکیه صورت گرفته است.

استیم اعلام کرده که تغییرات قیمت ارز ترکیه و آرژانتین و نرخ برابری با آنها با دلار در طی چند سال اخیر شدت گرفته است. بازی‌سازها نمی‌توانند قیمت دقیقی برای بازی‌هایشان با توجه به شرایط اخیر تعیین کنند. شرکت ولو به بازخوردهای ناشران گوش داده و در نهایت تصمیم گرفته است تا به‌طور کل واحد پولی پزو و لیر را کنار بگذارد. در واقع ولو روش‌های پرداخت فعلی را با توجه به تغییرات مداوم، مالیات، نرخ برابری با دلار و ایرادات دیگر نمی‌تواند حفظ کند. در نتیجه تمامی معاملات از تاریخ دهم آبان با دلار انجام خواهد شد. البته قرار است روش‌های پرداخت با دلار متنوع باشد و به‌زودی اطلاعات بیشتری اعلام می‌شود.

ریجن آرژانتین ترکیه استیمتغییر واحد پولی ریجن ترکیه و آرژانتین استیم

بخش سؤالات متداول نیز نحوه تغییر واحد پولی ریجن آرژانتین و ترکیه را توضیح داده است. روز دهم آبان، هر چه پول در حساب استیم شما باشد، به‌طور خودکار به دلار تغییر پیدا خواهد کرد. نرخ برابری روز نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. استیم نوشته است که ممکن است قیمت بازی‌ها پس از تغییر واحد پولی به دلار افزایش یا کاهش پیدا کنند. همچنین ناشر پس از تغییر واحد پولی می‌تواند بهتر در مورد سود و زیان بازی‌هایش تصمیم بگیرد.

در صورتی که عضو سرویس اشتراکی هستید، عضویت شما تا زمان پایان قرارداد ثابت می‌ماند. در صورتی که بخواهید دوباره اشتراک تازه تهیه کنید، باید هزینه را با دلار پرداخت کنید. فهرست کشورهایی که واحد پولی استیم آنها به دلار تغییر یافته به شرح زیر است.

آمریکای مرکزی

  1. بلیز
  2. ال سالوادور
  3. گواتمالا
  4. هندوراس
  5. نیکاراگوئه
  6. پاناما

آمریکای جنوبی

  1. آرژنتین
  2. بولیوی
  3. اکوادور
  4. گویان
  5. پاراگوئه
  6. سورینام
  7. ونزوئلا

خاورمیانه

  1. بحرین
  2. مصر
  3. عراق
  4. اردن
  5. لبنان
  6. عمان
  7. فلسطین
  8. ترکیه
  9. یمن

شمال آفریقا

  1. الجزایر
  2. لیبی
  3. مراکش
  4. تونس
  5. سودان
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 9 دیدگاه
  • Avatar

    یاسر

    مهمان

    سرشون بدجور به سنگ میخوره بابت این کار . دوباره بازار کرک داغ و داغ تر میشه و ولو و ماشرا به غلط کردن میوفتن که چرا لیر و پزو رو حذف کردن . اکثر کسایی که ۲ ریجن آرژانتین و ترکیه رو داشتن خاورمیانه بودن و با این کار دیگه خریدی نمیزنن به احتمال زیاد . این تصمیم اشتباه محض و فقط باعث میشه چند سال دیگه خودشون اغرار کنن که اشتباه کردن و دوباره لیر و پزو رو به استیم اضافه میکنن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    شهرام

    مهمان

    ای بیشرفها عملا می خوان کشورهایی که دنبال جدا کردن پول خودشون از دلار هستن مجازات کنند وارزش دلار در حال پایین اومدن است رو بیارن بالا به یقین دست سیاست بازهای کثیف پشت قضییه هست.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    جواد

    مهمان

    سلام، الان اگه من بخوام وقتی پول بازی ها به دلار تبدیل شد. میتونم از گیفت کارت های دلاری که مخصوص ریجن امریکاس استفاده کنم؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به جواد

      نویسنده

      خیر ریجن همچنان باقی میمونه. باید منتظر باشید تا گیفت‌کارت جدید مخصوص ریجن آرژانتین و ترکیه منتشر بشه.

  • Avatar

    FARD1500

    مهمان

    الان من یسری بازی ها رو به لیر ترکیه خریدم،از بعد ۲۰ نوامبر که قیمت ها به دلار تغییر میکنه،استیم دیگه پولی اضافه ای بابت بازی های خریداری شده از من نمی خواد؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Radmehr در پاسخ به FARD1500

      مهمان

      نه. پول اضافی نمی‌خواد. دیگه غلت کردن بازیامون رو از ما بگیرن

  • Avatar

    Amir

    مهمان

    نه از داخل شانس آوردیم نه از بیرون

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    چه خبر وحشتناکی دیگه پس از این به بعد نمیتونم بازی از استیم بخرم????????‍♂️????

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به سجاد

      نویسنده

      امکان خرید وجود داره، فقط باید حساب استیم با دلار شارژ بشه و استیم ولت ترکیه و …. حذف میشه. باید منتظر موند و دید که چه روش پرداختی اضافه میشه.