پرفروش ترین بازی های استیم
آیدا امشاسفند

معرفی 15 تا از پرفروش ترین بازی های استیم

آیدا امشاسفند 18 شهریور 1402 1 دیدگاه
2,291 بازدید

در این مقاله سعی داریم به معرفی ۱۵ تا از پرفروش ترین بازی های استیم بپردازیم که از ابتدای راه‌اندازی این سرویس بیشترین تعداد بازیکن را داشته‌اند. سرویس گیمینگ استیم (Steam) که امتیاز آن برای شرکت ولو (Valve) بوده، به عنوان اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم بازی پی‌سی شناخته می‌شود و در این سرویس می‌توانید به تهیه، تجربه و دانلود بازی‌های مورد علاقه خود به صورت آنلاین و آفلاین بپردازید. این پلتفرم آنلاین طبق گزارشات نزدیک به ۱۲۰ میلیون کاربر داشته و همچنین به دلیل رابطه کاربری خوب و ارائه خدمات با کیفیت بعد از ۱۹ سال، احتمالا این رقم بیشتر هم می‌شود. در این مطلب تعدادی از پرفروش ترین بازی های استیم یا به عبارتی دیگر، محبوب‌ترین بازی های این پلتفرم بزرگ را به شما معرفی خواهیم کرد که بیشترین تعداد بازیکن را دارند.

پرفروش ترین بازی های استیم چه عناوینی هستند؟

چه ظهور ژانر بتل رویال (‌Battle Royal) باشد و چه بازی‌های بقای مولتی‌پلیر (Multiplayer Survival Games)، بازی‌های رایانه‌ای اغلب به عنوان مرزی برای آخرین روندها و نوآوری‌ها در دنیای تکنولوژی عمل می‌کنند که اغلب منجر به تمرکز انبوه بازیکنان در این سرویس می‌شود. اما از بین تمام بازی‌های رایانه‌ای که تا به حال در سرویس استیم ظاهر شده‌اند، تعداد کمی از محبوبیت این لیست برخوردارند. در این لیست ما به معرفی ۱۵ تا از پرفروش ترین بازی های استیم می‌پردازیم که توانسته‌اند رکورد بالایی را در فروش در این پلتفرم به دست آورند.

15) Capcom Arcade Stadium

بازی Capcom Arcade Stadium

  • رکورد بازیکن تا امروز: 472,791 نفر

به طرز بامزه‌ایی این بازی در مقطع زمانی انتشار اولیه‌اش حتی از بازی Apex Legends و PUBG هم بالاتر بوده و رتبه اول لیست را داشته است. دلیل این مسئله به گفته پاول جوندیک (Pavel Djundik)‌ یکی از متخصصین شبکه استیم، بات‌ها بوده که برای به دست آوردن کارت‌های بازی استیم (Steam Trading Cards) به سمت این بازی سرازیر شدند. این کارت‌های بازی مخصوص استیم،‌ کارت‌هایی قابل جمع‌آوری بوده که با بازی کردن به دست می‌آیند و علاوه بر آن باعث بالا رفتن لول اکانت استیم می‌شوند و هرچه اکانت لول بالاتر، ارزش آن بالاتر می‌رود. با در نظر گرفتن این مسئله که این بازی را می‌توان رایگان دانلود کرد، Capcom Arcade Stadium به یکی از اهداف اینطور شیطنت‌ها تبدیل می‌شود و باعث شده که در لیست بازی های پرفروش استیم رتبه ۱۵ را به خود اختصاص دهد.

14) Terraria

بازی Terraria

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 489,886 نفر

به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تمام دوران (با تقریباً ۴۵ میلیون نسخه فروخته شده)، جای تعجب نیست که Terraria در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های سرویس استیم قرار بگیرد، این بازی پیکسلی خوش ساخت که گاهی با بازی‌هایی مانند Minecraft مقایسه می‌شود، به طرز شگفت انگیزی هیچ‌وقت کهنه نشده و برای بازی با دوستان و گروهی یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

13) Call of Duty: Warzone

بازی Call of Duty Warzone

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 491,670 نفر

بازی‌های فرنچایز Call of Duty همیشه بر روی کنسول‌هایی محبوب‌تر از استیم بوده‌اند (که به نظر می‌رسد طرفدار بازی‌هایی مانند Counter-Strike هستند)، اما با ظهور ژانر بتل رویال که از محبوبیت زیادی در پلتفرم پی‌سی برخوردار است، این فرنچایز با Warzone برگ برنده خود را رو می‌کند. Warzone در کنار بازی‌هایی مانند دیگر بازی‌های ژانر بتل رویال مانند Apex Legends به یکی از عناصر اصلی در صدر جدول بازیکنان استیم تبدیل شده است. جالب اینجاست که Warzone تنها بازی Call of Duty است که در این لیست حضور دارد، علی‌رغم اینکه این سری هر سال با موفقیت و محبوبیت بالایی یک سرو گردن از بقیه بازی‌ها بالاتر است.

12) Valheim

بازی Valheim

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 502,387 نفر

بازی‌های سبک بقا معمولا در استیم عملکرد بالایی دارند و به نتایج خوبی در جدول‌های استیم دست پیدا می‌کنند، یکی از این بازی‌ها Valheim بوده که بازی چالش‌برانگیز و الهام گرفته از نورس از Iron Gate بود. با نقدهای بسیار مثبت در سرویس استیم و تبلیغات فراوان در هفته‌ها و ماه‌ها پس از راه‌اندازی اولیه آن، دیدن تقریباً همه استیم‌بازان در بازی چیزی عادی به نظر می‌رسید.

11) Apex Legends

بازی Apex Legends

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 624,473 نفر

بازی Apex Legends به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال تا به امروز است، بنابراین جای تعجب نیست که بتوان آن را در لیست پرفروش ترین بازی های استیم در تمام دوران‌ها یافت. بدیهی است که این یک بازی تیراندازی فوق‌العاده نرم و خوش دست از استودیویی است که بازی‌هایی مانند Titanfall 2 را خلق کرده است، اما همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که این بازی از اول رایگان بوده، که باعث می‌شود برای هر کسی که به دنبال شوترهای جالب است در دسترس باشد. حتی در حال حاضر، Apex Legends صدها هزار بازیکن روزانه را در سرور خود دارد، بنابراین احتمالاً برای مدتی در بین ده بازی برتر باقی خواهد ماند.

10) Goose Goose Duck

بازی Goose Goose Duck

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 702,845 نفر

در کمال تعجب فقط یک بازی‌ مافیایی‌ (Social Deduction Game) در این لیست حضور دارد و Among Us نیست. در بازی Goose Goose Duck ساخته استودیو Gaggle، شما و دوستان اردکتان، به دنبال اردک‌هایی نفوذی هستید که قبل از پایین آوردن شما بتوانید ‌آنها را شناسایی کرده و شکست دهید. اما چرا این بازی در لیست قرار دارد؟ پس از اینکه کیم تهیونگ، ستاره کی‌پاپ که بیشتر با نام V از گروه BTS شناخته می‌شود بازی را استریم کرد، Goose Goose Duck کاملاً در سرویس استیم منفجر شد و در کمترین زمان سرورهای توسعه‌دهنده مستقل را تحت تأثیر قرار داد.

9) Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 814,666 نفر

پس از انتشار اولیه در ۳ آگوست ۲۰۲۳ (۱۲ مرداد ۱۴۰۲)، رتبه این بازی به سرعت در لیست بازی های پرفروش استیم ارتقا یافت و به یکی از بزرگترین انتشارهای تمام دوران تبدیل شد. با نقد و بررسی‌های بسیار مثبت بسیاری که قبلاً منتشر شده است، بازی هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهد. دلیل محبوبیت بازی Baldur’s Gate 3 بسیار ساده است، این بازی برخی از بهترین عناصر بازی نقش آفرینی از Dungeons and Dragons را با عاشقانه‌هایی شبیه به Dragon Age ترکیب می‌کند. همچنین به عنوان یک بازی کامل با باگ‌های نسبتاً کمی و مطلقاً بدون ریزتراکنش منتشر شد. این بازی همچنین به طور رسمی برای انتشار در Steam Deck تایید شده است، و بازی آن را حتی بر روی پلتفرم دستی نیز در دسترس قرار می‌دهد.

8) Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 879,308 نفر

به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جهان‌های تخیلی که تا به حال ساخته شده است، ممکن است انتظار داشته باشید که یک بازی در حال وقوع در دنیای جادوگری لایق برای ورود به این فهرست باشد – و حق با شماست. Hogwarts Legacy که به عنوان اولین بازی واقعاً خوب هری پاتر مورد ستایش قرار گرفت، در روزهای پس از انتشار در سرویس استیم، رکوردهای فروش و رکوردهای بازیکنان همزمان را شکست. Hogwarts Legacy هم جدیدترین بازی این لیست است که در اوایل امسال تنها چند ماه پیش منتشر شد. همچنین قابل توجه است که Hogwarts Legacy یکی از سه بازی موجود در این لیست است که به هیچ شکلی دارای مولتی‌پلیر نیست و دستاورد آن را بیش از پیش چشمگیر می‌کند.

7) New World

بازی New World

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 953,426 نفر

بازی New World اولین موفقیت بزرگ آمازون گیمز بود، و بازیکنان را در اواسط قرن هفدهم در دنیای یک کاوشگر قرار می‌داد که برای استعمار یک قاره جدید خیالی فرستاده شده بود و بازیکنان را مجبور می‌کرد که مواد خام را به دست آورند و برای سکونت در سرزمین رام نشده دست به کار می شدند. این بازی یک لانچ قوی داشت شاهد صعود نجومی آن به بالای نمودارهای استیم بود که تنها چند ماه بعد شاهد کاهش چشمگیر ۹۰ درصدی بود، اگرچه هنوز هم تا به امروز از طرفداران نسبتاً زیادی برخوردار است.

6) Elden Ring

بازی Elden Ring

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 953,426 نفر

یک بازی از استودیو FromSoftware به کارگردانی هیدتاکا میازاکی با ساخت جهانی از کتاب‌های جورج آر آر مارتین دنیایی بسیار دوست داشتنی برای بازیکنان به نظر می‌رسید، بنابراین فقط انتظار می‌رفت که آخرین شاهکار روحی خالق این سبک بر زندگی گیمرها منتهی شود. تا زمانی که با نزدیک به یک میلیون پلیر همزمان، الدن رینگ جایزه بهترین بازی سال IGN در سال ۲۰۲۲ را در کنار جوایز متعدد دیگر از آن خود کرد و افتخارات خود را بسیار بزرگ‌تر هم کرد.

5) Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 1,054,388 نفر

با وجود راه‌اندازی سخت بر روی کنسول‌ها، بازی RPG علمی تخیلی و تک‌نفره Cyberpunk 2077، در پلت‌فرم رایانه‌های شخصی بسیار محبوب بود و با بیش از ۱ میلیون پلیر آنلاین به طور همزمان در اوج خود بودند. به عنوان پروژه بعدی استودیویی که بازی افسانه‌ای Witcher 3: Wild Hunt را توسعه داد، هیاهوی Cyberpunk مطمئناً به صعود آن به بالای نمودارهای سرویس استیم کمک کرد. تا به امروز، این بازی رکورد بالاترین بازی استیم را در دست دارد که به هیچ نوعی مولتی‌پلیر را ساپورت نمی‌کند. نسخه DLC با عنوان Cyberpunk 2077: Phantom Liberty، آینده این بازی قرار است در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) عرضه شود.

4) Dota 2

بازی Dota 2

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 1,295,114 نفر

تنها عرصه نبرد آنلاین چند نفره یا MOBA که در لیست ۱۵ تا از پرفروش ترین بازی های استیم حضور دارد، Dota 2 یکی از بهترین‌های این سبک است. این بازی که توسط کسی خود Valve ایجاد شده است، امتحان خود را پس داده و با هر روز نیم میلیون نفر در سرور پلیرهای زیادی را میزبانی می‌کند. در اوج دوران خود، بیش از ۱.۲۵ میلیون بازیکن را در اختیار داشت و توانست در رتبه چهارم لیست پرفروش ترین بازی های استیم بنشیند.

3) Lost Ark

بازی Lost Ark

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 1,325,305 نفر

سومین بازی این لیست از ژانر MMORPG یا نقش آفرینی چند نفره به صورت گسترده بوده و Lost Ark، یک بازی نقش‌آفرینی اکشن که در اولین لانچ خود منطقه‌ای خود توسط استودیو Smilegate در کره جنوبی به موفقیت دست یافت، بعداً در سطح بین‌المللی منتشر شد تا به یکی از محبوب‌ترین MMO در بازار تبدیل شود. در حالی که تعداد بازیکنان روزانه آن از زمان اوج خود کاهش یافته است، در اوج خود به طور همزمان علاقه بیش از یک میلیون بازیکن را به خود جلب کرد.

2) Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike Global Offensive

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 1,818,773 نفر

در تاریخ استیم، بازی‌های کمی مانند Counter-Strike روی پلتفرم تاثیر گذاشته‌اند. در واقع، استیم ممکن است پلتفرم پیشرو در صنعت امروز نباشد، اما بدون موفقیت مداوم این سری که هنوز تا به امروز، تقریباً روزانه به بیش از یک میلیون بازیکن همزمان می‌رسد کمی این سرویس ناشناخته بود. در اوج خود این بازی تقریباً ۲ میلیون بازیکن را به طور همزمان در اختیار داشت، که به طور معجزه آسایی تعداد بازیکنان همزمان آن بسیار بیشتر از میزبانی منظم آن نیست. تصور کنید Counter-Strike 2 که اخیراً معرفی شده است، وقتی در نهایت در دسترس قرار گیرد، چقدر سر و صدا خواهد کرد.

1) PUBG: Player Unknown’s Battlegrounds

بازی PUBG Player Unknown’s Battlegrounds

  • رکورد بازیکن تا امروز:‌ 3,257,248 نفر

Player Unknown’s Battlegrounds که بیشتر با نام PUBG شناخته می‌شود، مولد محبوب ترین ژانر اخیر جهان بود: بتل رویال. اگرچه بازی‌های متعددی از آن زمان به وجود آمده و به موفقیت باورنکردنی دست یافته اند (یک دو مورد از آنها حتی در این لیست ظاهر شدند)، بعید است توجهی که به این بازی شده به آنها هم اختصاص داده شود. با بیش از 3 و یک چهارم میلیون پلیر همزمان، PUBG تقریباً دو برابر بیشترین بازی استیم قبل از خود را به خود اختصاص داده است و از بسیاری دیگر از بتل رویال‌های حاضر در این لیست پیشی می‌گیرد و به عنوان پربازیگرترین بازی استیم در تمام تاریخ شناخته می‌شود.

نتیجه گیری

سرویس انتشار بازی استیم از بزرگ‌ترین منابع و معروف‌ترین گیمینگ بوده که هر روز و هر ساعت تعداد بسیار زیادی از بازیکنان را در سرورهای خود پشتیبانی می‌کند. همانطور که دیدیم، شرایط مختلفی از سوپراستارها گرفته تا کیفیت و صرفا به دست آوردن کارت‌های استیم باعث شده که بعضی از بازی‌ها در این لیست حضور داشته باشند، اما بیشتر بازیکنان بازی‌های کامپیوتری می‌توانند با بازی‌های این لیست موافق باشند و بسیاری هستند که با این بازی‌ها خاطرات زیبایی را پشت سرگذاشته‌اند. به نظر شما کدام بازی می‌توانست در این لیست حضور داشته باشد؟ برای ما بنویسید!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

در میان محبوب ترین بازی های استیم کدام بازی های آنلاین وجود دارند؟

بازی های Counter Strike: Global Offensive، بازی Dota 2، بازی PUBG و هم‌چنین بازی New World از جمله این بازی ‌ها هستند.

۱
در میان محبوب ترین بازی های استیم کدام بازی های آفلاین وجود دارند؟

بازی Baldur's Gate 3، بازی Hogwarts Legacy و همچنین بازی جدید Starfield.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Miyamoto

    مهمان

    عه چه جالب نصفشون فیلترن ولی خدارو شکر نصف دیگشونم حذف شدن.. کمک!

    پاسخ دهید