عذرخواهی Lord of the Rings: Gollum
یحیی رحیمی

پیام عذرخواهی ارباب حلقه‌ها: گالوم با ChatGPT نوشته شده است

یحیی رحیمی 17 مهر 1402 بدون دیدگاه
521 بازدید

بازی Lord of the Rings: Gollum هنگام انتشار با انبوهی از انتقادات و پیام‌های منفی روبه‌رو شد. مشکلات فنی، گیم‌پلی تکراری و داستان و گرافیک ضعیف باعث شد تا گالوم در حال حاضر بدترین بازی سال 2023 باشد. ناشر بازی پس از اعتراض‌ها، متنی برای عذرخواهی منتشر کرد. گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که متن پیام عذرخواهی بازی ارباب حلقه‌ها: گالوم با هوش مصنوعی ChatGPT نوشته شده است و آن‌ها حتی زحمت نوشتن یک عذرخواهی واقعی را به خود نداده‌اند.

گزارش تازه نشان می‌دهد که سازندگان بازی از پیام عذرخواهی خبر نداشته‌اند و بلکه Nacon به‌عنوان ناشر بازی، تصمیم گرفته تا بابت مشکلات عذرخواهی کند. این پیام سریعاً به کمک هوش مصنوعی تولید شده و به اشتراک گذاشته شده است. در صورتی که متن پیام را دقیق بخوانید، خواهید دید که حتی اسم بازی به‌اشتباه نوشته شده است. توسعه‌دهندگان بازی به‌تازگی و به‌صورت ناشناس در مورد مشکلات اثر و اینکه چرا چنین بازی‌ای تولید شد صحبت کرده‌اند.

خبرگزاری آلمانی GameTwo با گروهی از بازی‌سازها به‌صورت ناشناس مصاحبه کرده است. آن‌ها در مورد رابطه توسعه‌دهنده و ناشر صحبت کرده‌اند. یکی از موضوعات، پیام عذرخواهی ناشر پس از انتشار Lord of the Rings: Gollum است. استودیو Daedalic مدعی است که این پیام با ChatGPT تولید شده است و آن‌ها هیچ اطلاعاتی از نوشتن آن و پخش در فضای آنلاین نداشته‌اند. تمام این فرایند توسط شرکت Nacon انجام شده است.

ChatGPT عذرخواهی Lord of the Rings: Gollumدلیل شکست بازی Lord of the Rings: Gollum

نکته قابل‌توجه، بودجه اندک بازی نسبت به دیگر عناوین تراز اول است. تنها پانزده میلیون دلار برای ساخت بازی ارباب حلقه‌ها: گالوم هزینه شده است. طبق مصاحبه جدید، بسیاری از قابلیت‌های بازی به دلیل بودجه محدود حذف شده‌اند و مجبور شده‌اند که ابعاد بازی را کاهش دهند. حتی چند کاراکتر هم به‌طور کامل حذف شده است و استودیو بودجه و وقت کافی برای ساخت انیمیشن آن‌ها را نداشته است. به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از تقصیرات بر گردن شرکت Nacon است و توسعه‌دهندگان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

شرکت فرانسوی Nacon در طی چند سال اخیر اکثراً بازی‌های متوسط و ضعیف منتشر کرده است. بسیاری قبل از انتشار بازی گالوم از کیفیت اثر آگاه بودند، اما اینکه هیچ جنبه مثبتی در آن نیافتند، ناامیدکننده بود. بدون شک بخشی از ایرادها بر گردن توسعه‌دهنده است.وضعیت نابسامان بازی باعث تعطیلی استودیو Daedalic شد. بخش تولید و بازی‌سازی این استودیو پس از اخراج 25 نفر از 90 کارمندش به فعالیت خود پایان داد. اعضای باقی‌مانده روی بهبود بازی گالوم کار می‌کنند و نسخه نینتندو سوییچ نیز قرار است در تاریخ نامشخصی منتشر شود. نظر شما چیست؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.