بازی Lord Of The Rings: Gollum
یحیی رحیمی

Lord Of The Rings: Gollum بدترین بازی سال 2023‌ شد

یحیی رحیمی 5 خرداد 1402 6 دیدگاه
2,349 بازدید

بازی Lord Of The Rings: Gollum پس از چندین بار تأخیر و قول رسمی استودیو مبنی بر اینکه تأخیر بازی منجر به ارائه بهترین تجربه ممکن می‌شود، منتشر شد. این بازی رسماً به بدترین بازی سال 2023 تابه‌حال تبدیل شد. رقابتی که امسال بسیار داغ شده است و بازی‌هایی مانند فوراسپوکن و ردفال برای کسب تاج بدترین بازی سال رقابت کردند. امتیازها و نقد بازی Lord Of The Rings: Gollum نشان می‌دهد که امسال هیچ بازی بدتری از آن منتشر نشده است.

در صورتی که نگاه به وب‌سایت متاکریتیک بیندازیم، خواهیم دید که بازی ارباب حلقه‌ها: گالوم میانگین امتیاز 36 را دریافت کرده است و در قعر فهرست بدترین بازی سال 2023 قرار دارد. اگر به اوپن‌کریتیک هم سر بزنیم، نتیجه یکسانی می‌بینیم. اکثر سایت‌ها مانند گیم‌اسپات امتیاز افتضاحی به این اثر داده‌اند. برای نمونه گیم‌اسپات به این بازی تراز اول از 10 به آن امتیاز 2 داده است. اتفاقی که به‌ندرت در طی چند سال اخیر رخ داده است. اما اشکال کار کجاست؟‌

نگاهی کلی به نقد Lord Of The Rings: Gollum توسط وب‌سایت‌های خارجی و مجلات، نشان می‌دهد که کیفیت بازی افتضاح است. در واقع بازی بسیار خسته‌کننده است و این البته این نکته کاملاً قابل حدس بود. ساخت بازی از روی کاراکتر گالوم یا سمیگل، به‌ هیچ عنوان ایده جالبی نیست. شاید بتوان گالوم را بدترین کاراکتر برای ساخت بازی از روی آن دانست. علاوه بر داستان خسته‌کننده، گرافیک تاریخ‌ مصرف‌گذشته، انیمیشن‌های بی‌کیفیت، بافت‌های گرافیکی قدیمی و فیزیک عجیب و غریب باعث شده تا بازی رسماً قابل تجربه نباشد. هیچ منتقدی تجربه بازی را پیشنهاد نمی‌کند.

نقد بازی Lord Of The Rings: Gollum

نقد کلی Lord Of The Rings: Gollum

گلیچ‌های گیم‌پلی بسیار خنده‌دار و در عین حال عجیب است. گالوم چهره بسیار عجیبی دارد و دست و پایش انگار یک چوب است که به بدنه یک مترسک متصل شده است. بدتر از آن مشکلات صدا و صداپردازی است که حتی صدای شخصیت‌ها پس از چند ثانیه پخش می‌شود. داستان بازی ارباب حلقه‌ها: گالوم هم چنگی به دل نمی‌زند. بخش اول در مورد فرار از موردور است، اما این فرار اصلاً خوب طراحی نشده است. مکانیک مخفی‌کاری قدیمی هم کمکی به بازی نکرده است. در نهایت با یک بازی فاجعه روبه‌رو هستیم که حتی به‌درستی هم اجرا نمی‌شود. حتی یکی از منتقدها نوشته است که گرافیک کتاب‌ها از بازی بهتر است!

بررسی نسخه کامپیوتر Gollum نشان داد که این اثر حتی با کارت گرافیک RTX 4090 هم قادر به ارائه فریم ریت پایدار نیست. منتقد گیم‌اسپات نوشت که ما به چنین بازی نیازی نداریم. منتقد Push Square می‌گوید که این بازی حتی در حد نقد کردن هم نیست. یک بازی زشت، پولیش‌نشده و پر از باگ‌ها و ایرادهای فنی. به نظر می‌رسد که تنور رقابت بر سر مقام بدترین بازی 2023 امسال خیلی گرم است و باید دید آیا اثر دیگری می‌تواند رکورد گالوم را بشکند یا خیر.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 6 دیدگاه
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    اتفاقآ گالوم با حالترین شخصیت ارباب حلقه ها هستش.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Nima

    مهمان

    از همون اول افتضاح بودن این پروژه، چیزی قابل حدس بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sajjad

    مهمان

    داداش جدی گفتم بار ها بهم ثابت شده حالا تو می خوای مسخره کنی مهم نیست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sajjad

    مهمان

    هبچ وقت به نظر منقدان اهمیت ندادم تا وقتی که خودم بازی نکردم حرفشون نمی پذیرم چون بارها بهم ثابت شده بازی که اینها گفتن بد و نمره کم دادن وقتی انجام دادم خیلی خوبه بوده

    پاسخ دهید
    • Avatar

      پی اس فن ایکس باکس در پاسخ به Sajjad

      مهمان

      چشم
      میگم دیگه حرف نزنن

    • Avatar

      mhmd در پاسخ به Sajjad

      مهمان

      حالا اگر بازی کردی نظرت و بگو لطفا