بهترین سری بازی ها که می‌توانید بدون رعایت ترتیب آن‌ ها را تجربه کنید
مهران کاظم دخت

سری بازی‌ هایی که می‌ توانید بدون رعایت ترتیب آن‌ ها را تجربه کنید

مهران کاظم دخت 11 مهر 1402 8 دیدگاه
2,506 بازدید

حتماً لازم نیست که هنگام شروع برخی از فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی سراغ اولین نسخه مجموعه بروید و آن را تجربه کنید! وارد شدن به یک مجموعه فوق‌العاده و سریالی و غوطه‌ور شدن در داستانی عمیق که از یک بازی به بازی دیگر متصل می‌شود، می‌تواند فوق‌العاده سرگرم‌کننده باشد. اما انجام این کار هم نیازمند وقت زیادی است و البته همیشه مشخص نیست که آیا ادامه مجموعه برای بازیکن جذاب خواهد بود یا خیر. با این حال، سری بازی‌های زیادی وجود دارند که در آن‌ها بازیکنان می‌توانند از هر نقطه‌ای از فرنچایز وارد ماجرا شوند بدون اینکه نیازی به تجربه قبلی یا آگاهی از داستان نسخه‌های پیشین داشته باشند. مطمئناً، برخی از اشاره‌ها به بازی‌های قبلی ممکن است قابل تشخیص نباشند، اما این به هیچ وجه در تجربه کلی بازی تأثیری نمی‌گذارد. در این لیست به بررسی 10 تا از بهترین سری بازی ها می‌پردازیم که می‌توانید بدون تجربه نسخه‌های قبلی، آنها را بازی کنید.

سری بازی هایی که نیازی به رعایت ترتیب آن‌ ها ندارید

قطعا سری بازی های زیادی هستند که تجربه آن‌ها نیاز به رعایت ترتیب دارد تا بتوانید با دنیا و داستان ‌آن‌ها آشنا شوید، اما در این میان بازی‌هایی نیز هستند که بدون نیاز به رعایت ترتیب می‌توانید تجربه هر کدام را شروع کنید. این سری‌ها از یکدیگر مستقل بوده و هر کدام داستانی متفاوت و مجزا را تعریف می‌کنند. در ادامه این مطلب 10 تا از بهترین سری بازی ها با این ویژگی را معرفی خواهیم کرد.

10) Far Cry

بازی Far Cry

سری محبوب Far Cry از زمان انتشار اولین نسخه در سال 2004 تا عرضه‌ Far Cry 6 در سال 2021، مسیری طولانی را طی کرده است. این فرنچایز به‌خاطر شخصیت‌های منفی به‌یادماندنی، صحنه‌های اکشن‌ جذاب و گیرا و همچنین آزادی انتخاب در مسیر ماجراجویی، در بین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی بسیار موفق بوده اما هر نسخه از بازی‌های این سری، داستان و شخصیت‌های منحصر به فرد خود را دارد و حتی هر کدام در دوره زمانی متفاوتی، از ما قبل تاریخ گرفته تا دوران امروزی، اتفاق می‌افتند. بازیکنان می‌توانند به هر بازی یا دنیایی که به بهترین وجه برای آنها مناسب است وارد شوند و از تجربه کامل بازی لذت ببرند، بدون اینکه نگران از دست دادن اطلاعات مهمی از بازی‌های قبلی باشند.

9) The Elder Scrolls

بازی The Elder Scrolls

The Elder Scrolls سالهاست که توانسته بازیکنان را از نسل‌های متفاوت مجذوب خود کند و هر عنوان نقش‌آفرینی منتشر شده از استودیو موفق Bathesda ، هر بار بازیکنان بیشتری را به خود جذب می‌کند. در حالی که برخی از قدیمی‌ترین نسخه‌های این مجموعه، امروزه کمی ضعیف‌تر از حد معمول به نظر می‌آیند، اما همچنان بخش مهمی از تاریخ بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دهند و تأثیر آنها برای هواداران بازی‌های ویدیویی شناخته شده‌است. ترتیب بازی‌های Elder Scroll اهمیت چندانی ندارد زیرا هر بازی قهرمان منحصربه‌فرد خود را دارد و بازیکنان بر اساس سلیقه و علاقه خود آن را شکل می‌دهند. هر بازی دارای جو مخصوص خودش است و بنابراین بازیکنان می‌توانند از عنوان مورد علاقه خود شروع کنند.

8) Assassin’s Creed

بازی Assassin’s Creed

سری Assassin’s Creed مجموعه‌ای پر افت و خیز که از 12 عنوان تشکیل شده، برخی جزو شاهکارهای صنعت ویدیو گیم که بنیان‌گذار عصر مدرن گیمینگ‌ بودند و برخی که تنها توسط علاقه‌مندان افراطی مجموعه بازی شدند. این تعداد عناوین ممکن است بازیکنان تازه وارد علاقه‌مند به این فرنچایز را نگران کند که چگونه تداوم مجموعه حفظ شده اما در اصل آنها می‌توانند به سادگی یکی از جدیدترین نسخه‌های بازی را شروع کرده و گیم‌پلی مخفیانه و هیجانی بازی را بدون نگرانی بیش از حد در مورد داستان کلی مجموعه امتحان کنند. در حالی که بیشتر بازی‌ها توسط یک رشته داستان به هم متصل می‌شوند اما تنوع محیطی و زمانی هر بازی احساس جداگانه بودن هر بازی را به شما منتقل می‌کند. با این وجود، بازیکنان همیشه می‌توانند به ریشه‌های این مجموعه برگردند و حماسه سری اساسینز کرید را همانطور که سازندگان بازی در نظر گرفته‌اند تجربه کنند، بدون اینکه چیز خاصی را در این روند از دست بدهند.

7) Dark Souls

بازی Dark Souls

خط داستانی Dark Souls همیشه مبهم بوده و در بیشتر موارد، بازیکنان باید خودشان از آن سر در بیاورند آن هم در حالی که در دنیای خطرناک بازی سفر می‌کنند. NPCها و ماجراجویی‌های متفاوت و نکات مهمی در هر بازی این سری وجود دارند و بازیکنان می‌توانند آزادانه با هر یک از این عناوین شروع کنند و از آن نهایت لذت را ببرند. هر عنوان، بازیکنان را با واقعیتی نابخشودنی آشنا می‌کند که این فرنچایز به طرزی استادانه آن را به وجود آورده و فرقی ندارد که بازیکن از اولین نسخه یا از نسخه‌های جدیدتر شروع کند، Dark Souls یک تجربه بسیار چالش‌برانگیز و غوطه‌ور شدن بازیکن را در دنیایی سرشار از داستان و رمز و راز را تضمین می‌کند و یکی از بهترین سری بازی ها برای تجربه است.

6) The Witcher

بازی The Witcher

زمانی که عنوان Witcher 3 در سال 2015 منتشر شد، جهان را دگرگون کرد و تا به امروز هم در ذهن بسیاری از گیمرها بعنوان یک اثر فوق‌العاده باقی مانده. بسیاری این بازی را تجربه کرده‌اند و حتی بعد از مدتی برای بار چندم به سراغ آن می‌روند و لذت ماجراجویی با گرالت را تکرار می‌کنند. البته باید تأکید کرد که دو بازی قبلی مجموعه ویچر به هیچ وجه ناموفق نبودند اما به اندازه قسمت سوم هم مورد توجه قرار نگرفتند. شروع نسخه سوم ممکن است کمی غیرمعمول به نظر برسد، اما بازی در معرفی همه شخصیت‌ها و نشان دادن پیوندهایی که تا آن زمان ایجاد شده‌اند، بسیار موفق عمل کرده و در جا بازیکن را مجذوب ارتباط بین شخصیت‌های بازی میکند. بازگشت به دو بازی اول ممکن است کمی نیاز به تعدیل داشته باشد، اما هر کدام از آنها محاسن خاص خود و داستانی عالی دارند.

5) Baldur’s Gate

بازی Baldur’s Gate

Baldur’s Gate با داستان غنی، جهانی گسترده و مکانیزم‌های منحصر به فرد خود، که بر اساس Dungeons & Dragons طراحی شده، همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران عناوین نقش‌آفرینی داشته است. هر بازی کاملاً از بقیه عناوین سری مجزا است و بازیکن می‌تواند بدون نگرانی، هر کدام را به صورت جداگانه بازی کند بخصوص که آخرین نسخه مجموعه یعنی Baldur’s gate 3 هم به تازگی منتشر شده و به محبوبیت و موفقیتی شگفت‌انگیز دست یافته است. بازیکنانی که با تنظیمات D&D آشنا هستند مجذوب رویدادهای خاص بازی، دشمنان و حتی NPCهای جدیدترین عنوان مجموعه خواهند شد اما مهم نیست که کسی با گیم‌پلی نسخه‌های قبلی آشنا نباشد چرا که با Baldur’s Gate 3 یک تجربه ناب را خواهد گذراند.

4) Borderlands

بازی Borderlands

سری Borderlands بازیکنان  را در یک ماراتن وحشیانه در سیاره‌ای خطرناک به نام پاندورا درگیر می‌کند. یک ماجراجویی مملو از اسلحه‌ها، کاراکترهای متنوع و اکشن مطلق که هر وقت صحبت از داستان کلی بازی به میان می‌آید، همه عناوین سری با عناصری همچون شخصیت‌های تکراری، مکان‌ها و NPCهای قبلی، به یکدیگر متصل می‌شوند اما بازیکنان می‌توانند بدون اینکه مطلقاً چیزی در مورد داستان و جهان بازی بدانند، سفر دیوانه‌وار خود را در هر کدام از نسخه‌های این فرنچایز شروع کنند، بدون اینکه نگران گم کردن خط داستان کلی باشند چرا که در نهایت، همه چیز در این بازی درباره سرگرمی، خطر و اسلحه است.

3) Dragon Age

بازی Dragon Age

استودیو Bioware مسئول ساخت برخی از بهترین سری بازی‌های نقش‌آفرینی تا امروز بوده است و عناوین Dragon Age نیز یکی از سری‌های موفق ساخته شده توسط این استودیو هستند که به موفقیت بالایی دست یافته‌اند. دنیایی جذاب و فریبنده، پر از ماجراجویی‌ها، شخصیت‌های جالب و مشکلات متعدد که تضمین‌کننده سرگرمی بازیکنان برای ساعت‌های مداوم است. هر بازی بر روی یک قهرمان متفاوت تمرکز می‌کند و در کل، جریان هر بازی مربوط به بخش متفاوتی از دنیای مربوطه است. در حالی که شخصیت‌های خاصی هم در سرتاسر سری حضور دارند و برخی از انتخاب‌ها ممکن است روی رویدادهای بازی بعدی تأثیر بگذارند، به هیچ وجه الزامی نیست که آنها را به ترتیب انتشار بازی کنید.

2) Fallout

بازی Fallout

دنیای پسا آخرالزمانی Fallout ساعت‌های بی‌شماری را برای سرگرمی بازیکنان در سراسر جهان به ارمغان آورده. هر بازی چیزهای جدید و هیجان‌انگیزی را به مجموعه اضافه می‌کند و مکانیزم‌ها، نقشه‌ها و تعداد بی‌شمار ماموریت‌ها در انتظار بازیکنان مشتاق خواهند بود. البته باید گفت که وقایع بازی تا حدودی مطابق یک جدول زمانی خاص جریان دارند، به خصوص وقایع مربوط به گروه‌های خاصی در بازی، اما این قضیه به ندرت تأثیری بر تجربه کلی بازی می‌گذارد. بازیکنان می‌توانند آزادانه هر بازی را که ترجیح می‌دهند شروع کنند و هر آنچه را که لازم است در مورد زمین بایر رادیواکتیو و ساکنان آن بدانند.

1) Grand Theft Auto

بازی Grand Theft Auto

سری Grand Theft Auto یک انتخاب فوق‌العاده برای بازیکنانی است که می‌خواهند هرچه سریع‌تر وارد دنیای سرگرم‌کننده یک بازی بشوند. نکته جالب این سری را می‌توان اینگونه در نظر گرفت که بازیکن نه تنها می‌توانند در هر عنوان از سری، بلکه تقریباً در هر نقطه‌ای از داستان وارد صحنه شوند. با انبوهی از فعالیت‌ها و شهرهای پر جنب و جوش، همه می‌توانند چیزی برای لذت بردن در هر نسخه از این فرنچایز بسیار محبوب را پیدا کند. هر عنوان دارای یک خط داستانی عالی مختص خود است و به ندرت به چیزی که در بازی قبلی اتفاق افتاده است اشاره می‌شود. محبوبیت همیشگی فرنچایز GTA نشان دهنده جذابیت جهانی آن است و برای بازیکنان تازه‌ وارد به این مجموعه تجربه هر کدام از بازی‌ها پیشنهاد می‌شود. سری GTA جز محبوب ترین و بهترین سری بازی ها برای تجربه است که نیازی به رعایت ترتیب هم ندارند.

جمع‌بندی

شاید فقط دلتان بخواهد یک بازی را که تازه منتشر شده تجربه کنید یا اینکه بخواهید وارد یک ماجراجویی شگفت‌انگیز و هیجانی شوید که در طی سال‌ها در نسخه‌های متعددی جریان داشته، در هر دو حالت، ممکن است علاقه‌ای به بازی کردن نسخه‌های قبلی نداشته باشید و بخواهید مستقیماً از یک عنوان خاص وارد دنیای آن مجموعه شوید. فرنچایزهای محبوبی همچون Far Cry ، Assassin’s Creed از جمله این مجموعه‌ها هستند که این امکان را برای شما مهیا کرده‌اند و  بازیکن می‌تواند هر عنوانی را که مناسب میداند برای شروع انتخاب کند. مهم تجربه کلی این بازی‌ها است که ارتباط زیرپوستی بین عناوین، باعث عمق بخشیدن به جریان بازی شده و باعث نمی‌شود که بازیکن با عجله سراغ نسخه‌های دیگر برود. در این مطلب تعدادی از بهترین سری بازی ها که بدون نیاز به رعایت ترتیب می‌توانید تجربه کنید را به شما معرفی کردیم، کدام عناوین دیگر می‌توانند در این فهرست قرار بگیرند؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام سری بازی ها را می‌توان بدون رعایت ترتیب تجربه کرد؟

سری بازی هایی مثل Dragon Age، سری GTA، سری Assassin's Creed و هم‌چنین سری Borderlands از جمله محبوب‌ترین عناوینی هستند که نیازی به رعایت ترتیب در آن‌ها نیست.

۱
چه ویژگی‌‍ در سری بازی ها اجازه می‌دهد که بدون رعایت ترتیبت آن‌ها را تجربه کرد؟

استقلال خط داستانی و مستقل عمل کردن هر بازی باعث می‌شود که هر کدام از آن‌ها را بتوان به چشم یک بازی جدید دید و نیازی به تجربه شماره های دیگر برای فهمیدن داستان و سناریو نداشته باشند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    Abbas

    مهمان

    سری سولز به شدت به هم مربوط هستند. دارک سولز دو که به ظاهر مرتبط نیست به دارک سولز یک، کاملا ارتباط داره. اصلا هدف برداشتن نفرینی هست که توی نسخه یک روی انسان ها گذاشته شد. دارک سولز سه هم که دیگه نیاز به صحبت نداره و مستقیم با نسخه اول در ارتباطه. به نظرم یه اصلاح بکنید مقاله رو و کلا یه مقدار بازی هارو عمیق تر ببینید. با تشکر

    پاسخ دهید
    • Mehran kd

      Mehran kd در پاسخ به Abbas

      مهمان

      باید بگم که تو اول مقاله اشاره شده که این لیست صرفا به این معنی نیستش که بازی‌ها به هم نامربوط هستن، بلکه این معیار در نظر گرفته شده که هر کس از هر کدوم از عناوین سری شروع کنه میتونه بدون اینکه نگران درک نکردن داستان کل سری باشه از اون عنوان لذت ببره. به نظرم مقاله رو عمیق‌تر بخونید. ممنون از نظرتون

  • Avatar

    javad

    مهمان

    اساسینز نسخه های جدیدش هیچ ربطی بهم ندارن ولی قدیمی ها چرا خصوصا سگانه ازیو که کلا بهم دیگه وصله ویچر هم خیلی به نسخه های قبلی ربط داره ولی بقیه بازیا ک نوشتید درست بود

    پاسخ دهید
    • مهران کاظم دخت

      مهران کاظم دخت در پاسخ به javad

      نویسنده

      در مقاله اشاره شده که این لیست صرفا به این معنا نیستش که بازی‌ها به هم وصل نیستن. هدف مقاله این بود که اگر کسی بخواد بدون رعایت ترتیب هر کدوم از بازی‌ها رو تجربه کنه در درک داستان اون نسخه به مشکل نخوره و بتونه از تجربه اون لذت ببره و اگر خواست سراغ عناوین دیگه مجموعه بره وگرنه وقتی راجع به سه‌گانه صحبت میکنیم (هم اساسینز هم ویچر) طبیعتا داستان‌ها به هم متصل هستن. ممنون از دیدگاهتون

  • Avatar

    محمد

    مهمان

    با مورد ۸ مخالفم واقعا . همه ی داستاناش به هم مربوطه . مثلا کاراکتر بلک فلگ (ادوارد کنوی) پدر کاراکتر اساسین کرید ۳ هستش (هیثم کنوی) . یا مثلا داستان دزموند مایلز رو چیجوری توجیح میکنین

    پاسخ دهید
    • Mehran kd

      Mehran kd در پاسخ به محمد

      مهمان

      در “توجیه” موردی که فرمودید باید بگم در مورد ۸ گفته شده که سری اساسینز با یه رشته خاصی به هم متصل هستن و معیار مقاله برا اینه که اگر کسی بلک فلگ رو بازی نکرده، برای بازی کردن اساسینز کرید ۳ مشکلی نداشته باشه و داستان براش مبهم به نظر نیاد
      این ارتباطی که میگین بیشتر از یک اشاره یا ایستراگ نیست که همونطور که تو مقاله گفتم فقط و فقط اینطور ارتباطها ممکنه برای بازیکن قابل درک نباشه که به هیچ وجه ایرادی تو تجربه داستان وارد نمیکنه. در سه‌‌گانه اساسینز هم باز بدون تجربه هر کدوم از عناوین قبلی میشه یکی رو به دلخواه شروع کرد ولی همونطور که اشاره شده در اون مورد بهتره مطابق ترتیب سازنده برید ولی باز هم هر کسی میتونه از هر نسخه‌ای که بخواد بازی رو شروع کنه و داستان رو پس و پیش تجربه کنه. هدف مقاله این بود.

  • Avatar

    Masod.rowshan

    مهمان

    مقاله بسیار خوبی بود ممنون❤️

    پاسخ دهید
    • Mehran kd

      Mehran kd در پاسخ به Masod.rowshan

      مهمان

      ممنون از نظر شما