Avatar

راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی FIFA 23

امیرحسین محمدخواه 11 شهریور 1402 104 دیدگاه
28,260 بازدید

بازی FIFA 23 جدیدترین عنوان از سری محبوب فیفا است که توسط استودیو Electronic Arts است که در سبک ورزشی است. این اثر برای کنسول‌های نسل جدید و پلتفرم PC منتشر شده و برای رفع مشکلات بازی FIFA 23 می‌توانید به محتوای این مطلب نگاهی بی اندازید و از طرفی دیگر اگر سؤالی راجب کرک‌ها، آپدیت‌ها و روش نصب نسخه‌های مختلف این عنوان داشتید، می‌توانید جواب خود را در این پست بگیرید. طبق سنت هر ساله، امسال نیز ما شاهد جدیدترین نسخه از این فرانچایز است . راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی FIFA 23 شامل موارد بسیار کاربردی و مهمی است که می‌تواند به بسیاری از شما در اجرای بازی کمک کند.

راهنمای کامل نصب، کرک و رفع مشکلات بازی FIFA 23

بازی FIFA 23 به دلیل اینکه دارای قفل امنیتی Denuvo است، میتواند باگ ها و مشکلات زیادی را در خود نمایان کند. همانطور که احتمالا میدانید، سری فیفا باگ های فراوانی دارد و در مسابقات به وضوح قابل مشاهده هستند. اخیرا این بازی توسط گروهی به نام MKDEV کرک شده که بعد از طی کردن مراحل اولیه و تست، کرک نهایی آن منتشر شد و بدون هیچ مشکلی قابل اجرا خواهد بود.

سیستم مورد نیاز بازی FIFA 23

مشخصات سخت‌افزاری سیستم مورد نیاز بازی FIFA 23 در ادامه آورده شده است؛ اگر سیستم شما حداقل سخت‌افزار را دارا باشد، بازی با گرافیکی متوسط و روبه پایین قابل‌اجرا خواهد بود؛ بر همین اساس قبل از پرسش سؤال «آیا این بازی به سیستم من می‌خورد؟» مشخصات سخت‌افزاری خود را با حداقل سیستم مورد نیاز بازی FIFA 23 مقایسه کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • سیستم‌عامل: Windows 10 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i5 6600k or AMD Ryzen 5 1600
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti or AMD Radeon RX 570
  • دایرکت‌ایکس: Version 12
  • فضای خالی: 85 گیگابایت
  • حالت گرافیکی: 720p / 30fps / Low Quality Settings

سیستم پیشنهادی :

  • سیستم‌عامل: Windows 10 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i7 6700 or AMD Ryzen 7 2700X
  • حافظه رم: 12 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1660 or AMD Radeon RX 5600 XT
  • دایرکت‌ایکس: Version 12
  • فضای خالی 100 گیگابایت
  • حالت گرافیکی: 60fps at 1080p, High Settings

شما اول از همه باید موارد بالا را با سیستم خود بررسی کنید. با اولین نگاه می‌توان متوجه شد که در تنظیمات پایین این بازی مصرف CPU زیادی ندارد اما از طرفی در اولویت اول به Ram و سپس به کارت گرافیک شما خیلی وابسته است. پس خیلی مهم است که برای اجرای بدون مشکل این بازی سیستم شما یک گرافیک و رم تقریباً قوی داشته باشد. به طور کل بازی FIFA 23 به جز رم، مشخصات آنقدر بالایی نمیخواهد و درگیری خاصی برای سیستم شما ایجاد نمیکند.

در ادامه آموزش نصب انواع نسخه‌های مختلف که برای این بازی منتشر شده است را خواهیم دید.

آموزش نصب و کرک بازی FIFA 23 نسخه MKDEV

نسخه‌ MKDEV کرک شده و از پیش نصب شده است. برای کسانی که نمیخواهند بازی را نصب کنند عالی است.

  1. در ابتدا آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید.
  2. فایل های فشرده را درون یک پوشه قرار داده و تمام آن‌ها را انتخاب و به کمک نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج سازید.
  3. به سراغ کرک کردن بازی بروید و فایل های موجود در پوشه Crack را در محل نصب بازی جایگزین کنید.
  4. پوشه بازی را در حالت سفید آنتی ویروس قرار داده و آنتی ویروس را روشن کنید. (اعتماد سازی فایل ها جهت پاک نشدن فایل کرک)

همچنین اگر از نسخه‌های فشرده و کم حجم استفاده می‌کنید، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید.

آموزش نصب و کرک بازی FIFA 23 نسخه DODI و FitGirl

نسخه‌ DODI نسخه فشرده پیشنهادی ما برای دانلود، همچنین نسخه‌ کم حجم است. روش نصب نسخه FitGirl نیز به همین صورت است.

  1. در ابتدا آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید.
  2. فایل های فشرده را درون یک پوشه قرار داده و تمام آن‌ها را انتخاب و به کمک نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج سازید.
  3. در پوشه بازی فایلی بنام Setup وجود دارد؛ روی فایل کلیک راست و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.
  4. در این بخش دکمه بالا را در کیبورد فشار دهید تا به فرایند نصب منتقل شوید. ( در نسخه FitGirl این صفحه برایتان از اول باز است )
  5. در پنجره جدید، بر روی گزینه اول یعنی Install کلیک کنید.
  6. در صفحه بعد گزینه Proceed پایین سمت راست پنجره را انتخاب کنید.
  7. در مرحله بعد پوشه و درایوی که می‌خواهید بازی آنجا نصب شود را انتخاب و گزینه Install Directx 9.0 را از حال انتخاب خارج کنید.
  8. در این نسخه نیازی به کرک دستی بازی نیست و به صورت خودکار این موضوع انجام خواهد شد.
  9. پوشه بازی را در حالت سفید آنتی ویروس قرار داده و آنتی ویروس را روشن کنید. (اعتماد سازی فایل ها جهت پاک نشدن فایل کرک)

رفع مشکلات بازی FIFA 23

در ادامه مطلب، ما به راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی FIFA 23 خواهیم پرداخت و اگر در اجرا یا روند بازی به ارور یا مشکلی برخورد کردید، می‌توانید به دنبال آن بگردید.

نکات کلیدی و عمومی که قبل از هر کاری باید بررسی شوند :

  • حتماً آنتی ویروس را قبل از خارج سازی فایل‌های فشرده خاموش کنید و پس از یک بار اجرای موفق بازی، پوشه‌ای که در آن بازی نصب شده و همچنین پوشه‌ای که Saveهای بازی در آن ذخیره می‌شوند را در حالت سفید آنتی ویروس قرار دهید. آموزش قرار دادن پوشه ها در حالت سفید آنتی ویروس
  • برای نصب و اجرای راحت بازی حتماً از جدیدترین ورژن ویندوز 10 استفاده کنید. حداقل ورژن ویندوز شما باید 1909 باشد.
  • درایور کارت گرافیک خود را حتماً به آخرین نسخه سال 2023 ارتقاء دهید. اگر این امکان در دسترس نیست، درصد کمی برای اجرای بازی وجود دارد.
  • پیش نیازهایی همچون آخرین آپدیت مجموعه Microsoft Visual C++ 2013-2019، آپدیت تمامی سخت افزارها، آپدیت مجموعه کامل Net Framework و موارد این چنینی را بر روی کامپیوتر خود داشته باشید.
  • به هیچ عنوان بازی را در درایو یا پوشه‌ای نصب نکنید که نام فارسی مانند “بازی” دارد. حتماً باید بازی در درایو و پوشه‌ای نصب شود که به انگلیسی نام‌گذاری شده است مانند ” Games”.
  • حتماً بازی را به شکل Run as Administrator اجرا کنید.

حل ارور Anti-Cheat :

اگر نسخه اورجینال دارید کافی است یک بار برنامه Steam یا Origin ببندید و دوباره آن را با Run the program as an administrator باز کنید تا مشکل شما حل شود. اگر از نسخه کرک شده استفاده میکنید میتوانید با انجام دادم کارهای زیر مشکل خود را حل کنید؛ دقت داشته باشید این کار در نسخه اورجینال هم کاربرد دارد.

  1. وارد محل نصب بازی FIFA 23 بشید.
  2. پوشه Anti-cheat را پیدا کنید و وارد آن شوید و سپس دنبال فایل EAAntiCheat.Installer.exe بگردید.
  3. فایل مورد نظر را باز کنید و سریع ببندید و سپس آن فایل را به کلی پاک کنید.
  4. حالا بازی را اجرا کنید.

کرش بازی در هنگام اجرا و یا در وسط بازی کردن:

اگر شما نیز با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، می‌توانید راه‌حل‌های زیر را دنبال کنید تا شاید به‌واسطه آن‌ها بتوانید مشکل کرش یا بیرون انداختن توسط بازی را برطرف سازید.

  1. در ابتدا باید حداقل سخت افزار ذکر شده در صفحه بازی را داشته باشید.
  2. بررسی کنید که تمام درایورهای شما که مهم ترین آن‌ها درایور کارت گرافیک است، آخرین نسخه باشند.
  3. بازی را به صورت Run as administrator اجرا کنید؛ بدین منظور روی آیکن بازی کلیک راست کرده و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید.
  4. ممکن است به دلیل ضعیف بودن سیستم شما، یا درگیر بودن بیش از حد یک قطعه، شما نیاز به پایین آوردن تنظیمات گرافیکی داشته باشید. بهتر است از تنظیمات بازی و قسمت گرافیک، گزینه‌های موجود را در حالات پایین‌تر تست نمایید.
  5. همانند بعضی از بازی‌ها، Hogwarts Legacy نیز به برنامه‌های جانبی مثل Discord, MSI Afterburner یا برنامه‌های مدیریت قطعات مثل MSI Center و Sync AURA و ICUE حساس است و ممکن است باز بودن این برنامه‌ها باعث کرش شود. بهتر است قبل از اجرای بازی این‌گونه نرم‌افزارها را ببندید.
  6. اگر کارت گرافیک خود را به صورت دستی Overclock کرده‌اید، بهتر است قبل اجرا گرافیک خودتان را روی حالت Default قرار دهید. با محدود کردن استفاده حداکثری از گرافیک و پردازنده می‌توانید از کرش شدن بازی جلوگیری کنید.
  7. غیرفعال کردن قابلیت GeForce Experience Overlay و Steam Overlay، اگر از کارت‌های گرافیک شرکت Nvidia یا در نسخه اورجینال از لانچر Steam استفاده می کنید، می‌توانید قابلیت Overlay را از طریق تنظیمات آن غیرفعال نمایید.
  8. در استیم فایل های بازی را Verifay کنید. بدین منظور استیم را باز کرده و روی بازی کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید. به گزینه LOCAL FILES مراجعه کرده و VERIFY INTEGRITY OF GAME FILES را انتخاب کنید.

با اضافه کردن فضای جانبی به رم از طریق هارد هم میتوانید این مشکل را حل کنید، البته لازم به ذکر است که این مشکل برای کسانی جواب میدهد که میدانند مشکل از Ram آن ها است و نیاز به افزایش آن دارند. برای افزایش Ram به صورت مجازی نکات زیر را انجام دهید.

  1. کلید ترکیبی Win+I را بزنید و سپس عبارت “SystemPropertiesPerformance” را در آن تایپ کنید و تائید را بزنید.
  2. سپس در سربرگ Advanced دنبال گزینه Change بگردید و روی آن کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده شما میتوانید از درایو مورد نظر فضای دلخواه خود را بگیرید. در قسمت Custom Size گزینه اول 1.5 برابر Ram سیستم شما باشد و در گزینه دوم حداکثر 3 برابر حجم Ram سیستم شما باشد.
  4. در نهایت Set را بزنید و سیستم خود را ریستارت کنید.

حل ارور The application encountered an unrecoverable :

این مشکل و همانند ارور آنتی چیت حل میشود، پس مراحل زیر را تکرار کنید.

اگر نسخه اورجینال دارید کافی است یک بار برنامه Steam یا Origin ببندید و دوباره آن را با Run the program as an administrator باز کنید تا مشکل شما حل شود. اگر از نسخه کرک شده استفاده میکنید میتوانید با انجام دادم کارهای زیر مشکل خود را حل کنید؛ دقت داشته باشید این کار در نسخه اورجینال هم کاربرد دارد.

  1. وارد محل نصب بازی FIFA 23 بشید.
  2. پوشه Anti-cheat را پیدا کنید و وارد آن شوید و سپس دنبال فایل EAAntiCheat.Installer.exe بگردید.
  3. فایل مورد نظر را باز کنید و سریع ببندید و سپس آن فایل را به کلی پاک کنید.
  4. حالا بازی را اجرا کنید.

حل ارور 0x0c000142 و 0x0c000005 :

برای حل این ارور کلید ترکیبی Win+R را بزنید و سپس در صفحه باز شده عبارت sfc /scannow را تایپ کنید و اینتر بزنید. بعد از تمام شدن عملیات، سیستم خود ریستارت کنید و مشکلتان به احتمال زیاد حل می‌شود. در غیر این صورت باید نرم افزارهای Microsoft Visual C++ و Net Framwork را نصب کنید.

حل ارور Secure Boot Error :

برای حل این ارور بهرین کار این است که از طریق بایوس و ایجاد تغییراتی، مشکلتان را حل کنید. برای حل این ارور باید وارد بایوس شوید. سپس دنبال گزینه Boot بگردید. گزینه secure boot را پیدا کنید و آن را در حالت On بگذارید. حالا کامپیوتر خود ریستارت کنید و بازی را اجرا کنید.

ارور D3D FEATURE LEVEL 12 :

اگر با این مشکل مواجه شدید، بهتر است مدل دقیق کارت گرافیک خود را در قسمت کامنت ها برای ما اعلام کنید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

رفع مشکل لگ و  افت فریم در هنگام بازی :

برای رفع مشکل لگ و افت فریم در هنگام بازی می‌توانید گزینه‌های زیر را تست کنید:

  1. در ابتدا باید حداقل سخت افزار ذکر شده در صفحه بازی را داشته باشید.
  2. بررسی کنید که تمام درایورهای شما که مهم ترین آن‌ها درایور کارت گرافیک است، آخرین نسخه باشند.

بروزرسانی درایور کارت گرافیک به آخرین نسخه موجود

ممکن است که کارت گرافیک شما به آخرین نسخه نرم‌افزاری خود به روز نشده باشد بر همین اساس با مشکل پایین بودن FPS روبه رو هستید. با مراجعه به شرکت سازنده کارت گرافیک خود، NVIDIA یا AMD می توانید با وارد کردن اطلاعات کارت گرافیک خود، آخرین نسخه درایور آن را دریافت و نصب کنید.

  1. دانلود درایور کارت گرافیک انویدیا
  2. دانلود درایور کارت گرافیک AMD

اگر از کارت گرافیک‌های Nvidia استفاده کنید، وارد Nvidia Control Panel شوید و سپس از قسمت Manage 3D Settings گزینه Program Settings را انتخاب کنید. سپس از آنجا بازی FIFA 23 را پیدا کنید و تغییرات زیر را در آن انجام دهید.

  1. Anti-aliasing-Gamma Correction – Off
  2. Antialiasing Mode – Application Controlled
  3. Antialiasing Transparency – Off
  4. CUDA GPUs – All
  5. Low Latency Mode – Ultra
  6. Power Management – Prefer Maximum Performance
  7. Shader Cache – اگر بازی شما در هارد HDD نصب است آن را در حالت On بگذارید در غیر این صورت نیازی به تغییر نیست.
  8. Texture filtering – Quality – High Performance
  9. Threaded Optimization – Off
  10. Triple Buffering – Off
  • ممکن است به دلیل ضعیف سیستم شما، یا درگیر بودن بیش از حد یک قطعه، شما نیاز به پایین آوردن تنظیمات گرافیکی داشته باشید. بهتر است از تنظیمات بازی و قسمت گرافیک، گزینه‌ها را در حالات پایین‌تر تست نمایید.
  • استیم فایل های بازی را Verifay کنید: بدین منظور استیم را باز کرده و روی بازی کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید. به گزینه LOCAL FILES مراجعه کرده و VERIFY INTEGRITY OF GAME FILES را انتخاب کنید.

رفع مشکل کمبود فایل های Dll:

فرقی نمی‌کند چه در بازی FIFA 23 و چه دیگر موارد مشابه، هرکجا با اروری مواجه شدید که به شما نامی همراه با dll را نمایش داد، بدانید که آن فایل در کتابخانه ویندوز شما برای اجرای آن بازی یا نرم افزار کم است و باید آن را تهیه و سپس در مکان مناسب قرار دهید. برای تهیه فایل های Dll می توانید نام فایل را مثلاً isdone.dll را در گوگل جستجو کرده یا به سایت زیر مراجعه کنید:

پست راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی FIFA 23 هم به پایان رسید و ما به اکثر مشکلاتی که ممکن است در هنگام اجرا و نصب FIFA 23 با آن مواجه شوید، رسیدگی کردیم. همچنین نکاتی راجب نسخه‌های مختلف و آموزش نصب آن‌ها را برایتان قرار داده‌ایم. بازی به صورت کامل و بدون هیچ مشکلی کرک شده و شما میتوانید از تمام نسخه ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. در انتهای مطلب راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی FIFA 23 اول از همه امیدواریم که مشکلات و سؤالات شما به کلی رفع شده باشد. اما اگر مشکلی در اجرا بازی داشتید که در این مقاله به آن نپرداخته بودیم و یا هرگونه سؤال دیگر، کافی است از قسمت نظرات به ما اطلاع دهید تا به شما کمک کنیم.

لینک های دانلود
راهنما و توضیحات
برچسب ها
  • امتیاز :
  • (امتیاز 2.9 از میانگین رای 9 نفر)
  • رمز فایل : www.par30game.ir ( پسورد را تايپ کنيد )
  • منبع : پارسی گیم ( کپی برداری تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز است )

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی FIFA 23 کرک شده است؟

بله. بازی FIFA 23 توسط گروه MKDEV کرک شده است.

۱
آیا سیستم من بازی FIFA 23 را اجرا می کند؟

برای اجرای FIFA 23 شما نیاز به ویندوز 10 نسخه 64 بیت، حداقل 8 گیگابایت رم، پردازنده Intel Core i5 6600k دارید. همچنین شما نیازمند کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti یا AMD Radeon RX 570 هستید. طبق اعلام سازندگان این بازی، حجم آن 100 گیگابایت خواهد بود. پیشنهاد میکنیم قبل از دانلود بازی، سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی FIFA 23 را بررسی کنید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 104 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    سلام داداش من مشکل سیو دارم گیم سیو نمیشه مشکلش چیه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    سلام ، من اونجا که میخوام پوشه محله نصب رو انتخاب کنم هرچی کلیک میکنم روی اون کادر اصلا باز نمیشه که محله نصب رو تتعیر بدم . راهنمایی میکنید لطفا؟درایو سی نمیخوام نصب کنم ولی دیفالت درایو سی رو انتخاب کرده و اجازه تغییر هم نمیده‌

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد عمرانی

    مهمان

    بعد از نصب اول صفحه live editor میاد و بعد از زدن دکمه run game ، خطای no game found after 1200 attempts pid:10432 status ok
    میاد. لطفا بفرمایید چه باید کرد؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      یاسر در پاسخ به محمد عمرانی

      مهمان

      برای منم همین مشکله اگه فهمیدی به منم بگو

  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    سلام من بازی رو نصب کردم نسخه dodi کرک شده، بدون مشکل نصب شد و موقعی ک اجرا میکنم ،اجرا میشه و اولش که صفحه ی fifa میاد دیگه همینجوری میمونه بدون هیچ اروری .حتی یه ربع هم صبر کردم جلوتر نمیره تو همون صفحه میمونه ،ممنون میشم راهنمایی کنید ؟ رم 8 بود گفتم شاید بخاطر اونه رم رو به 16 ارتقا دادم ولی بازم همونطوری بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    سلام،برای من ارور چک کردن آخرین آپدیت رو میده باید چیکار کنم؟لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    سلام. گزارشگر رو چطوری فعال کنیم؟‌من نسخه MKDEV رو دانلود کردم و در قسمت ستینگ بازی قسمت گزارشگر روی زبان انگلیسی هست ولی دکمه اش خاموشه. در عین حال پرچمی که سمت راست نشون می ده برزیل هست. آیا تنظیماتی در فایل های بازی رو میشه تغییر داد که گزارشگر انگلیسی فعال بشه؟ مرسی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علی

    مهمان

    با دسته اصا بازیکنا نمیدوند مگر اینکه دوبار r1 بزنی که استارت میزنه 2 ثانیه، بعد دوباره راه میرن. ولی با موس میدوعن! دکمه سرعت هم جابجا کردم همینطور بود. کسی راهکاری داره یا میدونه مشکل از چیه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حمید

    مهمان

    سلام خسته نباشید. برای من ولتا میاد بدون لگ ولی بازی معمولی که میرم حین لودینگ کراش میکنه. یکی دوباره اومد دیگه نیا مد کراش کرد

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علی

    مهمان

    سلام من فیفا ۲۳ تو پیس ۵ آپدیت کردم موقع بازی صفحه تلوزیون انگار یه نور سایه فرم می افته بعد هر وقت بازیکن ها حرکت میدم اون سایه میاد تو بازی های دیگه مشکلی نیست اعصابم خورد کرده کاش آپدیت نمیکردم نمی دونم کنسول خرابع اکه خرابه بقیه بازی خوبن حتی فوتسال بازی میکنم مشکل نداره ولی تو چمن بدجور نور سایه میاد یه کمک بدید تلوزیون جدیدن گرفتم ۵۵سامسونگ هست کفیت عالیه تلوزیون ولی فکر کن نمیدونی تلوزیونت خرابه تست کردم سالمه تلوزیون کنسول بقیه بازی ها مشکل ندارن خودم موندم بخدا دهنم سرویس کرده

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 104 دیدگاه