بازیکن باحجاب فوتبال بانوان FIFA 23
یحیی رحیمی

اولین بازیکن باحجاب به بازی FIFA 23 اضافه شد

یحیی رحیمی 19 مرداد 1402 7 دیدگاه
15,358 بازدید

برای اولین با در سری بازی فیفا و بازی‌های فوتبالی، یک بازیکن باحجاب به FIFA 23 اضافه شده است. نحیله بنزینا از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان کشور مراکش است که به دلیل پوشیدن حجاب هنگام مسابقات جام جهانی شهرت پیدا کرد. شرکت EA برای ارائه یک شبیه‌ساز واقعی از جام جهانی فوتبال بانوان برای اولین بار امکان پوشیدن حجاب و روسری اسلامی را به فیفا 23 اضافه کرده است.

آخرین آپدیت بازی فیفا 23 تغییراتی در کیت و ظاهر بازیکنان ایجاد کرد. یکی از این تغییرات مربوط به بازیکن تیم ملی بانوان مراکش بود. ظاهر نحیله بنزینا به‌طور کامل آپدیت شد و هدبند ویژه‌ای برای او فعال شده است. او اولین بازیکن فوتبال بانوان است که باحجاب در بازی‌های شبیه‌ساز ظاهر می‌شود و شرکت الکترونیک آرتز به انتخاب او برای رعایت حجاب احترام قائل شده است. این می‌تواند زمینه‌ساز افزودن تیم‌های ملی بیشتر از جمله تیم ملی بانوان ایران شود.

گفتنی است پوشیدن حجاب در ورزش فوتبال اتفاقی تازه است. فدراسیون جهانی فیفا پوشیدن هرگونه روسری و هدبند را به دلیل احتمال صدمه به سر و گردن ممنوع کرده بود. این قانون در مارس 2014 تغییر یافت. فیفا بالاخره اجازه داد تا بازی‌کنان زن به دلایل مذهبی از روسری یا پوششی برای مو استفاده کنند. این روند حال به دنیای شبیه‌سازهای فوتبال کشیده شد و برای اولین بار شاهد حضور بازیکنان باحجاب در فیفا 23 هستیم.

بازیکن باحجاب فوتبال بانوان FIFA 23حضور بازیکنان باحجاب در FIFA 23

گفتنی است فوتبال بانوان در بازی FIFA 16 اضافه شد و یک سری تیم‌های ملی بانوان در دسترس قرار گرفتند. هیچ‌کدام از این تیم‌ها مربوط به کشورهای اسلامی نمی‌شد. از آنجایی که تیم ملی بانوان مراکش در جام جهانی حضور دارد، فرصتی در اختیار EA قرار گرفته است تا تابوشکنی کند. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از نحیله بنزینا تعریف کردند و نوشتند که پایبندی او به حجاب باعث شده تا نظر سازندگان بازی FIFA تغییر پیدا کند.

شرکت EA بهای زیادی به فوتبال بانوان در بازی‌های اخیر فیفا داده است. بازی FIFA 23 برای اولین بار لیگ فوتبال بانوان را اضافه کرد. بازی FC 24 نیز بازیکنان زن را به بخش آلتیمت تیم اضافه می‌کند. می‌توان تیمی متشکل از هر دو بازیکنان زن و مرد در بازی جدید ایجاد کرد. مدیرعامل EA در کنفرانس معرفی بازی FC 24 از تلاش برای تبلیغ بیشتر فوتبال بانوان صحبت کرد و اینکه آن‌ها تلاش می‌کنند تا استانداردهای این ورزش محبوب را تغییر دهند.

گیمرها چندان از تغییرات جدید این سری رضایت ندارند. ترکیب فوتبال بانوان و مردان از لحاظ بسیاری منطقی نیست. EA گفته است که آلتیمت تیم یک حالت فانتزی و خیالی است و بازی‌کنانی که مشکل دارند، می‌توانند به همان روند سابق ادامه دهند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    زن ، عفت ، افتخار

    مهمان

    الان اغتشاشگرا رییس ea‌ رو آتیش میزنن. کلا تو جهان هر کاری برخلاف میلشون باشه فحش میدن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    خدایی بحث در مورد بازی هست بعد شما میانین اینا به بحث مذهبی میکشید خب دلش می‌خواسته با حجاب باشه اتفاقا این درسته که afc تنوع به خرج میده برا همین داره درآمدش سالانه میاره بالا

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sina

    مهمان

    اتفاقا خودم به عنوان یه بازیکن فوتسال نظر میدم

    باعث افتخارمه ک یه دختر مسلمان با حجاب تونسته با هر حرف نا امید کننده راجب حجابش مبارزه کنه و به موفقیت برسه ، به این میگن یه دختر مستقل و قوی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ممد

    مهمان

    مسخرها این حجاب چرتو برت رو سیاسی کردن انداختن تو گیم اونم فیفا از بارسی گیم بعید بود این اخبار گمراه کننده رو بزاره از چشم افتادی بارسی گیم

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به ممد

      نویسنده

      منبع خبر یک رسانه انگلیسی کاملا معتبره و بدون هیچ جهبه‌گیری این خبر در تمامی رسانه‌ها پخش شده است. خبررسانی فراتر از جدال‌های حزبی و مذهبی و… انجام میشه.

    • Avatar

      محمد در پاسخ به ممد

      مهمان

      الان خیلی ها از جمله خوده من به حجاب زن اعتقاد دارم و لی آنقدر شعور دارم که جایی زنی که حجاب نداره مسخرش‌ نکنم اینکه یه بازی

  • Avatar

    سورنا

    مهمان

    هیچی ، فیفا دیگه مُرد.

    پاسخ دهید