بهترین بازی های فوتبالی کامپیوتر
کسری کاظمی

بهترین بازی های فوتبالی کامپیوتر

کسری کاظمی 22 آبان 1401 بدون دیدگاه
15,391 بازدید

ورزش فوتبال نه تنها یکی از جذاب‌ترین تفریحات در سراسر جهان برای تماشا کردن و انتخاب تیم محبوب بوده، بلکه فانتزی قرار گرفتن در نقش بازیکنان این ورزش و تبدیل شدن به یک ستاره، به شدت لذت بخش است. خوشبختانه به لطف محبوب ترین بازی های کامپیوتر فراوانی که در طول تاریخ در اختیارمان قرار گرفته‌اند، این رؤیا تا حدودی تبدیل به واقعیت شده است. پس با ما همراه باشید تا جذاب‌ترین آثار این سبک را به شما معرفی کنیم. این شما و این هم بهترین بازی های فوتبالی کامپیوتر در صنعت گیم. در این لیست به معرفی بهترین بازی های فوتبالی pc خواهیم پرداخت.

ستاره شدن با بهترین بازی های فوتبالی PC

در میان بازی های ورزشی موجود، بازی های فوتبالی در کشور ما ریشه عمیق و بسیار مستحکمی دارند. از تجربه شدن در گیم نت‌ها و جمع‌های دوستانه گرفته تا کل‌کل میان اعضای خانواده؛ حتی بسیاری از کسانی که گیمر حرفه این نیستند نیز به تجربه‌این آثار علاقه دارند. با اینکه این روزها می‌توان کلی بازی رنگارنگ با گرافیک بالا در سبک ورزشی پیدا کرد، ولی بازی های فوتبالی قدیمی‌تری نیز در نسل‌های گذشته وجود داشته‌اند. امروز می‌خواهیم بهترین این آثار در طول تاریخ صنعت گیم را جمع آوری کرده و به شما معرفی کنیم.

1) Sensible Soccer

بازی Sensible Soccer

سری بازی های کلاسیک Sensible Soccer به دست کمپانی Amiga منتشر شده و در زمان خود پدیده‌ای جدید در دنیای ناشناخته بازی های ورزشی بود. اولین نسخه‌این سری در سال 1992 وارد بازار شد و بسیاری از کلیشه‌ها و الگوهای معروف بازی های فوتبالی این روزها را برای اولین بار درون خود پیاده سازی کرد. از شیوه چیدن تیم تا دوربین از دید بالا که استانداردی برای تمامی بازی های فوتبالی دنیا است. آخرین نسخه از این سری با نام ensible World of Soccer در سال 2007 منتشر شد.

به دلیل اینکه این سری بر روی سخت افزارهای ابتدایی صنعت گیم توسعه یافته بود، شاهد کنترل‌های بسیار ساده و قابل درکی برای همه گیمرها هستیم. با اینکه مدت‌ها از عمر Sensible Soccer گذشته و تجربه‌این بازی ها امروزه با وجود آثار مدرن خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد، ولی برگشت به گذشته و امتحان کردن آثار کلاسیک، جذابیت‌های خاص خود را دارد. با اینکه این بازی ها خیلی ساده به نظر می‌رسند، ولی مکانیک‌های گیم پلی پیچیده و بسیار عمیقی را در کنار گرافیک 8 بیتی ارائه می‌کنند.

2) Sega Soccer Slam

بازی Sega Soccer Slam

کمپانی Sega در نسل ششم از انتشار بازی های ورزشی غافل نشد و یکی از بهترین بازی های فوتبالی کامپیوتر زمان خود با نام Sega Soccer Slam را منتشر کرد. این بازی برای تمامی کنسول‌های معروف نسل ششم منتشر شده و طرف‌داران پروپاقرص بسیاری هم دارد. دلیل این موضوع جدا بودن این بازی از سایر آثار سنتی ورزشی و تمرکز بر روی ورژن اغراق شده و فانتزی فوتبال است. شما در این بازی می‌توانید به حریفان مشت بزنید و قوانین مهم فوتبال مانند پنالتی، کرنر و ضربه آزاد از بازی حذف شده است.

بازی Sega Soccer Slam شامل تمام حالت‌های مختلف گیم پلی از جمله گروهی و حتی داستانی هم می‌شود. قابلیت‌های ویژه و بسیار عجیبی که بازیکنان می‌توانند بر سر رقیبانشان پیاده کنند، Sega Soccer Slam را تبدیل به عنوانی کرده که حتی برای گیمرهای غیر ورزشی هم جذاب خواهد بود. شاید کمتر عنوانی را پیدا کنید که ژانر اکشن و ورزشی را با هم مخلوط می‌کند. پس اگر به ورزش فوتبال علاقه نداشته و می‌خواهید کم‌کم به آن وارد شوید، تجربه Sega Soccer Slam به شدت توصیه می‌شود.

3) Super Mario Strikers

بازی Super Mario Strikers

بازی Super Mario Strikers که با نام Mario Smash Football هم شناخته می‌شود، یکی از چندین بازی ورزش محوری است که حول محور شخصیت‌های معروف دنیای نینتندو ساخته شده است. همانند بازی های دیگر این مجموعه مانند Mario Power Tennis، قوانین اصلی ورزش‌ها تا حدودی دست‌کاری شده تا حس و حال فانتزی و سرگرم کننده شخصیت‌ها حفظ شود. بازیکنان می‌توانند از آیتم‌های مخصوص ماریو مانند قارچ‌های جادویی برای جلو افتادن از رقیبان و پیروزی در مسابقات بهره‌مند شوند.

سبک گیم پلی Super Mario Strikers بیشتر به جای اینکه پایبند فرمول‌های کلاسیک و تاکتیکال بازی های ورزشی باشد، سبکی آرکید و سریع‌تری را انتخاب کرده که نتیجه‌اش، یک بازی بامزه ورزشی است که نباید آن را خیلی جدی بگیرید. حالت‌های مختلف مولتی پلیر و گروهی همانند سایر بازی های نینتندو در این بازی حضور خواهد داشت. اگر دوست دارید وارد مسابقه فوتبالی شوید که کاپیتان تیمتان ماریو باشد و در مقابل تیم Bowser مسابقه دهید، Super Mario Strikers برای شما ساخته شده است.

4) Actua Soccer

بازی Actua Soccer

بازی Actua Soccer که توسط تیم Gremlins Interactive توسعه داده شده بود، در سال 1995 توانست تبدیل به اولین و خوش‌ساخت‌ترین بازی فوتبالی تمام سه بعدی زمان خود شود. کنسول پلی استیشن اورجینال دست بازی‌سازان در سراسر دنیا را برای خلق آثاری که پیش از ممکن نبود باز گذاشته بود و این تیم نیز از این موقعیت سو استفاده کرد. گیم پلی بازی به شدت عمیق و شامل تاکتیک‌های استراتژیک و پیچیده بود که امروزه ورژنی از آن را در خیلی از بهترین بازی های فوتبالی کامپیوتر مشاهده می‌کنید.

گرافیک فوق‌العاده این بازی اصلی‌ترین دلیلی است که حتی امروز نیز می‌توانید به سراغش بروید و لذت ببرید. استفاده از تکنولوژی موشن کپچر باعث شده تا تصاویر واضح و دقیقی از صورت بازیکنان بر روی صفحه نمایش ظاهر شود. کنترل‌های بازی در کمال پیچیدگی، به راحتی به بازیکنان در بخش آموزشی آموخته می‌شود.با اینکه گیمرهای دوران پلی استیشن از بازی های مدرن امروزی مانند FIFA و PES برخوردار نبودند، ولی Actua Soccer حجم یکی از بهترین بازی های ورزشی دهه 90 را ایفا کرده بود.

5) Soccer Manager

بازی Soccer Manager

شاید از علاقه‌مندان به بازی های فوتبال باشید، ولی دوست نداشته باشید تا خود را جای بازیکنان بگذارید. برای این دسته افرادی که می‌خواهند نسخه‌ای آنالیزور و آمار و ارقامی از بازی های فوتبالی را تجربه کنند، پیدا کردن یک عنوان شایسته به شدت کار سختی است. تا اینکه با بازی Soccer Manager از استودیوی Invincibles Studio آشنا می‌شویم. یک بازی تاکتیکال و شبیه ساز در مدیریت یک تیم فوتبال از صفر تا صد که برای سال‌ها گیمرهای علاقه‌مند به این مدل بازی ها را سرگرم ساخته است.

بازی های سری Soccer Manager کنترل و انتخاب از بین بیش از 25 هزار بازیکن معروف و اکثر تیم‌های مهم فوتبال در دنیا را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. این بازی ها برای افرادی که به پیاده سازی استراتژی و انجام معادلات مربوط به موفقیت یک تیم فوتبال علاقه دارند ساخته شده و در این زمینه نیز یکی از بهترین‌های درون بازار است. انتخاب میان اینکه کدام نسخه در این مسیر موفق‌تر بوده کار دشواری است، پس به شما تجربه آخرین و جدیدترین قسمت سری یعنی ورژن 2023 را توصیه می‌کنیم.

6) Championship Manager 01/02

بازی Championship Manager 0102

بازی Championship Manager 01/02 یکی از قدیمی‌ترین و البته تحسین شده‌ترین آثار سبک مدیریتی و فوتبالی است. این بازی در سال 2001 منتشر شد و تمرکز اصلی‌اش بر روی کنترل کردن یکی از 100 لیگ مخصوص در بین 27 کشور مختلف است. شما با انتخاب هر تیم، باید مسئولیت کامل آن را از جمع خریدهای فصلی و تاکتیک‌های هر بازی بر عهده بگیرید. این شبیه ساز پیشرفته شما را در نقش یک مربی واقعی قرار می‌دهد که تک‌تک اعمالش بر روی قهرمان شدن یا شکست تیم تأثیر دارد.

Championship Manager 01/02 به حدی اعتیادآور است که ممکن است ساعت‌ها از وقت خود را صرف پیدا کردن بهترین بازیکن برای خریدن و امضای قرار داد کنید و سپس ساعت‌های بیشتری را صرف آموزش تاکتیک و پیروزی در مسابقات خرج کنید. اگر از آن دسته فوتبال دوست‌های دوآتشه هستید که دوست دارد یک قدم فراتر از تجربه عادی رفته و خود را در مسابقات واقعی دخیل کند، پس بازی Championship Manager 01/02 یکی از بهترین بازی های فوتبالی pc است.

7) Rocket League

بازی Rocket League

شاید خیلی‌ها بحث کنند که بازی Rocket League را نمی‌توان در میان بازی های فوتبالی قرار داد؛ ولی این عنوان آرکید با ترکیب ماشین‌های سرعتی در یک زمین فوتبال و یک توپ برای کسب امتیاز، قطعاً تجربه‌ای شبیه به فوتبال واقعی را به ما ارائه می‌کند. نمونه مشابهی برای این بازی عجیب و محبوب وجود ندارد. مکانیک فیزیک محور گیم پلی بازی باعث خلق موقعیت‌های نفس گیر و متفاوتی شده و نتایج هر دست نیز می‌تواند بسته به هم تیمی‌هایتان به سرعت تغییر پیدا کرده و همواره نامشخص باقی بماند.

قابلیت‌های سفارشی‌سازی بازی به شما اجازه می‌دهد وسیله نقلیه‌ای بسازید که کاملاً مخصوص شما باشد. حالت‌های مختلفی برای شما وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید تا زمانی که استایل مورد علاقه خود را پیدا کنید. مسابقات دوره‌ای و رقابتی آنلاین، حالت فصلی آفلاین، حالت‌های اضافی بسکتبال و هاکی و گزینه‌های دیگر تنها تعدادی از ویژگی‌های جالب این شاهکار است. شما همچنین می‌توانید حالت‌ها را با هم ترکیب کرده و بازی های کاملاً خاصی بسازید و برای ساعت‌ها سرگرم شوید.

8) Pro Evolution Soccer 2021

بازی Pro Evolution Soccer 2021

در کنار شبیه سازهای دقیق و پیچیده مدیریت فوتبال و بازی های متفاوتی مانند فوتبال ماشینی، چیزی که گیمرهای ورزش دوست بیش از همه به آن اهمیت می‌دهند، یک بازی کلاسیک و رقابتی سنتی بین دو تیم است. این دقیقاً چیزی است که فرنچایز محبوب کمپانی Konami یعنی Pro Evolution Soccer طی سال‌های اخیر برای گیمرها فراهم کرده است. این بازی ها با اینکه نسخه‌های متوسطی را هم در طول فعالیتشان تجربه کردند، ولی در نهایت شاهد یک مجموعه با کیفیت و جذاب هستیم.

اگر بخواهیم یک نسخه از این سری را برای معرفی انتخاب کنیم، قطعاً بازی Pro Evolution Soccer 2021 که با نام دیگر eFootball منتشر شد، با گرافیک مدرن و دقت به جزئیاتش، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این بازی از حالت‌های متنوع و جذابی برخوردار بوده تا گیمرها را برای ماه‌ها درگیر نگه دارد. بازیکنان حتی توانایی کنترل کردن یک باشگاه فوتبال را در چندین فصل نیز دارند. شما نه تنها مجبور خواهید بود با نقل و انتقالات سروکار داشته باشید، بلکه ایجاد برنامه‌های آموزشی منحصر به فرد برای پیشرفت بازیکنان بسیار مهم است.

9) Football Manager 22

بازی Football Manager 22

درباره شبیه سازهای مدیریتی یک تیم فوتبال در طول این لیست زیاد صحبت کردیم. با این حال یک فرنچایز وجود دارد که در پایان بدون چون و چرا لقب بهترین بازی ها در سبک خود را در اختیار خواهد داشت. این سری بازی Football Manager نام داشته و از سال 2005 تا همین لحظه در حال انتشار بازی های باکیفیت و جذابی در سبک شبیه ساز است. هر نسخه جدید این سری در میان پرطرف‌دارترین آثار کامپیوتر آن سال قرار دارد. دلایل این موضوع، توجه به جزئیات و دقت بالای این عناوین است.

بازی Football Manager 22 که جدیدترین نسخه در مجموعه خود بوده، حتی یک قدم فراتر گذاشته و به‌روزترین آمار و ارقام ممکن در میان تیم‌های فعال دنیا را درون خود جا داده است. شما تمام قدرت موجود برای تبدیل شدن به یک مدیر باشگاه فوق‌العاده از صفر تا صد را خواهید داشت. می‌توانید مربی استخدام کنید، بر روی تمام خرید و فروش‌ها نظارت داشته باشید، پول‌های موجود را با برنامه ریزی خرج کرده و تیم خود را تبدیل به قهرمان جهان کنید. یک بازی شبیه ساز بی نظیر که نباید از دستش بدهید.

10) FIFA 22

بازی FIFA 22

همه ما میدانیم که FIFA از همان ابتدا تا همین لحظه بهترین و دقیق‌ترین شبیه ساز یک مسابقه فوتبال واقعی در صنعت گیم بوده است. این مجموعه بازی که برای مدت زمانی زیادی به دست کمپانی بزرگ EA توسعه یافته، تمام چیزهایی که یک عاشق فوتبال به آن نیاز دارد را درون خود جای داده است. از دقیق‌ترین هوش مصنوعی ممکن، بازسازی چهره واقعی و توانایی‌های بازیکنان تمام تیم‌های برتر دنیا، گزارش‌های جذاب توسط معروف‌ترین گزارشگرهای فوتبال و صدها قابلیت متنوع و جذاب دیگر.

هر ساله کلی مسابقه واقعی بین برترین بازیکنان FIFA برگزار شده و جوایز ارزنده‌ای هم به برندگان تعلق می‌گیرد. عنوان FIFA 22 نیز یکی از خوش‌ساخت‌ترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای EA در طی سال‌های فعالیت این مجموعه است. بیش از 700 تیم و 17000 بازیکن برای انتخاب و تجربه وجود دارد. حالت‌های داستانی نیز به شما اجازه می‌دهد روایت یک بازیکن از ابتدای مسیر تا ستاره شدنش را تجربه کنید. بازی FIFA 22 قطعاً در میان بهترین بازی های فوتبالی کامپیوتر قرار می‌گیرد.

جمع بندی

بازی های ورزشی از سبک‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. تنها آثاری که شما را در نقش بازیکنان قرار داده برای شکل گرفتن این لیست ملاک نبوده و سعی داشتیم تا بازی های متنوع‌تری که در ریشه‌های خود ورزش فوتبال را پنهان کرده‌اند نیز بررسی کنیم. با اینکه برای افراد غیر فوتبالی، همه این آثار شبیه به هم و تکراری به نظر می‌رسد، ولی زمانی که فوتبال را بشناسید و سطح انتظارات بالایی داشته باشید، بدون شک از بازی ورزشی خود نهایت توجه و دقت به جزئیات ریز و درشت را درخواست می‌کنید.

لیست بهترین بازی های فوتبالی کامپیوتر متشکل از تعدادی بازی کلاسیک در نسل‌های قبلی، بهترین بازی های مدرن در استایل رقابتی و آثار متفرقه در سبک‌های مدیریتی و حتی ماشینی نیز می‌شود! با این حال تصور اینکه تمام بازی های شایسته را در لیست جای دادیم، غیر ممکن به نظر می‌رسد. پس اگر شما نیز از عاشقان بازی های فوتبالی هستید و بازی مورد علاقه خود را در این لیست مشاهده نمی‌کنید، همین حالا دست به کار شده و آن را در بخش نظرات به ما و سایر کاربران سایت معرفی کنید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرفروش‌ترین سری بازی فوتبالی تاریخ چیست؟

مجموعه بازی FIFA با فروشی بیش از 325 میلیون نسخه در طول فرنچایز، پرفروش‌ترین سری ورزشی و ششم فرنچایز پرفروش تاریخ است.

۱
بدترین بازی فوتبالی تاریخ چیست؟

بازی eFootball 2022 با دریافت کردن منفی‌ترین نقدهای ممکن از سوی منتقدان و بازیکنان، به عنوان بدترین بازی فوتبالی تاریخ شناخته می‌شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.