آپدیت صدای بوت پلی استیشن 5
یحیی رحیمی

صدای بوت کنسول پلی استیشن پس از 17 سال حذف می‌شود

یحیی رحیمی 9 مرداد 1402 8 دیدگاه
12,235 بازدید

یکی از صداهای آزاردهنده دوران PS3 مربوط به بیپ یا صدای بوت شدن کنسول بود که هنگام سینک کردن فایل‌های ذخیره در کلاود، به‌طور پی‌در‌پی شنیده می‌شد. صدای بوت پلی استیشن یا همان بیپ که هنگام فشردن دکمه پاور می‌شنوید، اولین بار در سال 2006 استفاده شد. سونی در آپدیت جدید PS5 اجازه داده تا پس از هفده سال این صدا را حذف کرد یا حداقل شدت آن را کاهش داد. نسخه آزمایشی آپدیت تازه پلی استیشن 5 در دسترس قرار گرفته است.

سونی امروز از آپدیت تازه کنسول PS5 رونمایی کرد. یکی از تغییرات آپدیت، امکان حذف یا تغییر صدای بوت پلی استیشن است. هنگامی‌که دکمه پاور کنسول را فشار می‌دهید، یک صدای تیز می‌شنوید که نشان می‌دهد کنسول روشن یا خاموش می‌شود. کاربران از این به‌ بعد می‌توانند این صدا را به‌طور کامل حذف کنند یا اینکه شدت آن را کاهش دهند. برای انجام این تغییر می‌توانید به بخش سیستم در تنظیمات مراجعه کنید. طرفداران سونی مدت‌هاست از صدای بوت پلی استیشن به ستوه آمده‌اند و معتقدند که باید راهی برای حذف آن وجود می‌داشت.

ویدیوهای خنده‌دار مختلفی در مورد صدای بیپ پلی استیشن ساخته شده است. برای نمونه یکی از آن‌ها صداهای دیگری را کنار آن پخش می‌کند و نشان می‌دهد که هیچ‌کدام نمی‌توانند این صدا را مخفی کنند. عده‌ای نیز راه‌هایی برای حذف آن پیدا کرده بودند و با نصب آپدیت جدید دیگر نیازی به نگرانی نیست. اگر همچنان می‌خواهید این نویز باقی بماند، انتخاب در اختیار شماست. می‌توانید شدت آن را کاهش دهید تا وقتی کنسول را نیمه‌شب روشن می‌کنید، تمام اعضای خانواده از بازی کردن شما آگاه نشوند.

آپدیت صدای بوت پلی استیشن 5تغییرات آپدیت پلی استیشن 5

از جمله دیگر مزیت‌های آپدیت PS5 باید به پشتیبانی از فناوری Dolby Atoms اشاره کرد. کیفیت صدا به لطف این فناوری در دستگاه‌های HDMI مانند تلویزیون‌ها یا سینمای خانگی بهتر خواهد شد. کیفیت صدای سه‌بعدی نیز به لطف فناوری دالبی بهتر خواهد شد. تغییر دیگر نیز مربوط به دسته دوم است. می‌توان دو دسته را برای یک اکانت سینک کرد و به‌نوعی دسته دوم را به‌عنوان کمک یا راهنما در بازی‌ها استفاده کرد. به‌عبارت‌دیگر دسته دوم در اختیار یکی از دوستان شما قرار می‌گیرد و او می‌تواند همراه شما بازی را کنترل کند و به شما کمک کند.

آپدیت تازه به شما اجازه می‌دهد تا به پیام‌های دوستانتان واکنش نشان دهید و مانند تلگرام برای پیام آن‌ها ایموجی بگذارید. این قابلیت باعث می‌شود تا هنگام بازی کردن به پیام‌ها سریع واکنش نشان دهید. رابط کاربری کنسول نیز با نصب آپدیت تازه بهتر خواهد شد و می‌توانید به جستجو بازی داخل بخش Library بپردازید. پشتیبانی از حافظه SSD M.2 نیز تا حجم 8 ترابایت اضافه شده است. این حجم تا آپدیت قبلی تنها چهار ترابایت بود.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    رهگذر

    مهمان

    کیا مثل من منتظرن نسخه اسلیم و پرو ps5 بیاد بعدشم ۲۰۲۸ ps6 بیاد و بعدش ۲۰۳۲ نسخه اسلیم ps6 بیاد که قیمت ps5 افت کامل کنه و اون موقع یه کلیه رو بفروشین که بتونن این آپدیت رو تجربه کنن ?
    نگید که من تنهام

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدی در پاسخ به رهگذر

      مهمان

      من منتظر بودم پلی۵ و ایکس باکس سری ایکس بیاد تا ۳۶۰ افت کنه هنوز افت نکرده بعضی ها قیمت بالاتر از ایکس باکس وان حتی میگن, باید برم فعلا سمت سگا و میکرو اگه خدا بخواد و پولم برسه

    • Avatar

      رضا۱۳ در پاسخ به رهگذر

      مهمان

      والا ما میخوایم ۲ هفته بخریم استانداردش فقط دیجیتال داره جایی که میخوام خرید کنم

    • Avatar

      ارش در پاسخ به رهگذر

      مهمان

      یکم امید بدید
      ناامید نباش داش امه چی درس میشه
      با یکم تلاش به امید خدا هممون به خواسته هامون میرسیم❤️??

    • Avatar

      علی در پاسخ به رهگذر

      مهمان

      پسر من گرفتم با دسته اضاف ۳۰میلیون
      ۳۰میلیون دیگه پوله که نتونی بخریش
      وقتی واقعا دوست داری باید بخری هرجور شده

  • Avatar

    Haji

    مهمان

    ایشالا صد سال دیگه که قشنگ کنسول عمرشو
    کرد و قیمتش افتاد، بتونیم این آپدیت رو تجربه کنیم?

    پاسخ دهید
    • Avatar

      عمو ماهان در پاسخ به Haji

      مهمان

      ???

    • Avatar

      Kasra در پاسخ به Haji

      مهمان

      منطقی بود?